Bu araştırma, işbirlikli öğrenme tekniklerinden Jigsaw tekniği ile ilgili Türkiye’de
2005-2012 yılları arasında yapılmış deneysel çalışmaların sistematik bir incelemesi ile
bunun öğrencilerin akademik başarı, kalıcılık ve tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda “Jigsaw tekniğinin öğrencilerin akademik
başarılarına etkisi nedir?” sorusu incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda 37 (25 makale,
12 tez) adet çalışmaya ulaşılmış ancak özellikle öntest-sontest uygulanan ve gruplar
arasında karşılaştırma yapılan araştırmalardan 11 (6 makale, 5 tez)’i araştırma için
seçilmiştir. Bu çalışmada, akademik başarıya ilişkin puanları içeren çalışmalar rastgele
etkiler modeliyle analiz edilmiş ve etki büyüklüğü değerinin (ES=1,1971) Cohen’in (1992)
sınıflamasına göre geniş aralıkta olduğu görülmüştür. Çalışma sonunda Jigsaw tekniği ile
yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, kalıcılık ve tutum puanları üzerinde
etkili olduğu anlaşılmıştır.
Jigsaw tekniği geleneksel öğrenme akademik başarı meta-analiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 58 |