Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıfta öğretmenlik yapan sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde
sosyal bilgiler dersinin uzaktan eğitim seklinde işlenmesine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır.
Nitel bir araştırma olarak desenlenen bu çalışma bir durum araştırması olarak belirlenmiştir.
Çalışma gurubu, Elazığ, Diyarbakır, Adana ve İstanbul’da MEB’e bağlı il merkezlerinde görev yapmakta
olan 80 sınıf öğretmenin oluşmaktadır. Verilerin toplanması için veri toplama aracı olarak
8 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analiz sürecinde
içerik analizi tekniği kullanılmış olup öğretmenlerin görüşleri tema ve alt tema olarak kategorileştirilmiş,
frekans ve yüzde şeklinde tablolaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, içerik analizine tabi
tutulmuş ve şu sonuçlar elde edilmiştir; sosyal bilgiler dersinin uzaktan eğitim şeklinde
işlenmesi, öğrencilerin sosyal bilgiler dersine ilişkine motivasyon, tutum ve başarılarını
olumsuz etkilemiştir. Ayrıca, öğretmenlerin çoğunluğu öğrencilerin derse katılımın azaldığını,
teknolojik imkânların yetersiz olduğunu vurgulamıştır. Uzaktan eğitimin bilgiye
ulaşımı kolaylaştırdığını ama aynı zamanda öğrencilerin çoğunun derse giremediğini de
ifade etmişlerdir. Bununla birlikte öğretmenlerin çoğu sosyal bilgiler dersinin yüz yüze
eğitim şeklinde verilmesi gerektiğini vurgulamışlardır.
Uzaktan eğitim Sosyal Bilgiler Dersi Sınıf Öğretmeni Yüz yüze Eğitim İlkokul.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 87 |