Bu çalışma, Türkiye Müslümanlarının Kur’ân-ı Kerim öğretimine gösterdikleri önemi, onu öğrenme ve
ezberleme konusunda çeşitli yöntemlerle adeta yarışırcasına yönelişlerini ortaya koymayı amaçlamakta ve
bu yolda oluşan tecrübelerin yaygınlaştırılması,olumlu yansımalarının geliştirilmesi ve güncellenmesi arzusuyla uygulanan metotlara
ışık tutmaktadır. Bu çalışmanın konusu olan Türkiye’deki Kur’an öğretimi yapılan kurumlarda uygulanan
program ve yöntemlerin araştırılmasında, yapılan anket sonuçlarının pekiştirilmesi ve
önemli özelliklerinin tespit edilmesinde tarihsel, deskriptif ve
analitik yöntemin yanı sıra karşılaştırma yöntemi takip edilmiştir. Ulaşılan önemli sonuçlardan biri,
Türkiye’deki Kur’an kurslarının rolünün ihya edilmesi, uygulanan öğretim
yöntemlerinin, küreselleşmeye karşı koyabilmek ve Müslüman kimliği koruyabilmek için
çağın gerekleriyle uyumlu biçimde geliştirilmesi için çaba göstermenin zorunluluğudur.
Bu çerçevede gerek resmî kurumlarda gerekse bireysel gönüllü çabalar düzeyinde olsun
Kur’an kıraati ve ezberleme olgusunun zenginleştirilmesi yolunda yöntemlerin oldukça
çeşitlendiği gözlenmiştir. Çalışmanın özgün tarafı akademik araştırmaya konu olmasıdır ki,
bu çalışma Katar Üniversitesi tarafından desteklenen “İslam Dünyasında Çağdaş
Kur’an Öğretim Yöntemlerinin Katar’daki Kur’an Öğretim Yöntemleriyle Karşılaştırması”
başlıklı entegre proje çalışması çerçevesinde yapılan benzer araştırmaların bir
devamı mahiyetindedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 87 |