Bu araştırmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe konuşma kaygılarını
bazı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören 74 yabancı uyruklu
yüksek lisans ve doktora öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Doğan (1988)
tarafından geliştirilen “Yabancı Dil Kaygı Ölçeği” ve yarı yapılandırılmış görüşme formu
ile elde edilmiştir. Ölçeğin güvenirlik çalışması yapılmış ve Cronbach Alfa katsayısı
,92 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde betimsel (frekans, yüzde, ortalama) ve kestirimsel
istatistiki yöntemler ile içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda
yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe konuşma kaygılarının düşük düzeyde olduğu tespit
edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin kaygı düzeylerinin cinsiyet, öğrenim görülen alan, öğrenim
durumu, Türkçeden başka bir dil bilip bilmeme ve mezun olunan okul türü bakımından
anlamlı bir farklılık göstermediği de anlaşılmıştır.
Yabancı uyruklu öğrenci Türkçe konuşma kaygısı yabancı dil kaygısı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 60 |