Bu çalışmada okul öncesi dönemde çocuğu olan babaların babalık rolü algıları ile baba katılım düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, babalık rolü algısı ile baba katılım düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi ve tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Gümüşhane il merkezinde bulunan özel okul öncesi eğitim kurumuna çocuğu devam eden toplam 200 baba oluşturmuştur. Araştırma verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “Babalık Rolü Algı Ölçeği” ve “Baba Katılım Ölçeği ” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ANOVA, t-testi ve Pearson Korelâsyon testleri kullanılmıştır. Araştırmada babaların babalık rolü algı ölçeğinden aldıkları puanlar ile eş çalışma durumu, aile tipi, öğrenim durum ve eş öğrenim durumu arasında, baba katılım ölçeğinden aldıkları puanlar ile babalık hakkında bilgi durumu, öğrenim durumu, evlilik süresi, çocuk sayısı, çocuğun yaşı, ilk baba olma yaşı ve kendi babasıyla iletişim algısı arasında anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Araştırmada babalık rolü algı ölçeği ile baba katılım ölçeği arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Baba Babalık Rolü Baba Katılımı Çocuk Gelişimi Okul Öncesi Dönem.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 84 |