Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiş genel tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Çalışma grubu, 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında, ortaokul 7. ve 8. sınıfa devam eden 223 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, Ergen Karar Verme Ölçeği: EKVÖ (Çolakkadıoğlu, 2003) ve Sınav Kaygısı Envanteri: SKE (Öner, 1990) kullanılarak toplanmıştır. Bu ölçeklerin güvenirliğine yönelik yapılan analizler sonucunda toplam Cronbach Alfa (ά) değerleri sırasıyla .84 ve .70 olarak bulunmuştur. Bulgulara göre; ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları düzeyleri ile karar verme stilleri arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin sınav kaygısı düzeyleri ile karar verme stillerinden İhtiyatlı-Seçicilik alt boyutu arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken; Öz saygı, Panik, Umursamazlık, Sorumluluktan kaçma” alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin karar verme stillerinin, hem sınav kaygısı ve cinsiyetin ortak etkisine göre, hem de sınav kaygısı ve sınıf düzeyinin ortak etkisine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.
Karar Verme Karar Verme Stilleri Sınav Kaygısı Başarı Ortaokul Öğrencileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 66 |