Bu araştırma, Fen bilgisi öğretmen adaylarının ‘Tek Boyutta Hareket’ konusunun kavratılmasında öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinden, mektup yazma ve broşür hazırlama tekniklerinin kullanılması hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri; fen bilgisi öğretmenliğinin 1. Sınıfında okuyan, biri mektup yazan diğeri broşür hazırlayan iki şubenin içinden rastgele seçilen 8 öğretmen adayıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiştir. Yapılan görüşmeler ses kaydına alınarak, öğretmen adaylarının verdikleri cevaplar analiz edilmiş ve gerekli kodlamalar yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adayları öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinden mektup yazma ve broşür hazırlama teknikleri ile konunun pekiştirildiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca mektup yazma etkinliğine katılan 4 öğretmen adayının, mektup yazma ile konunun etkili olarak anlaşılmasının sağlandığını, konunun daha kısa sürede öğrenildiğini düşündükleri görülmüştür. Broşür hazırlama etkinliğine katılan diğer 4 öğretmen adayı ise; konu öğretiminin broşür hazırlamayla yapılmasının, konuyu görselleştirdiğini, konu ve ilgili temel kavramlarda kalıcı öğrenmelerin oluştuğunu ifade etmişlerdir.
Eğitim Fen Bilimleri Dersi Fen Okuryazarlığı Yazma Öğrenme Amaçlı Yazma.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 65 |