Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK BÖLÜMLERİNDE YÜRÜTÜLEN MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA DERSİNİN KAZANIMLARINA ULAŞMA DURUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 65, 485 - 498, 25.02.2016

Öz

Bu araştırmada Güzel Sanatlar Liselerindeki öğrencilerin müzikal becerilerin zeminini oluşturan müziksel işitme okuma yazma dersinin öğretim programında belirtilen bilişsel alan hedeflerine yönelik kazanımlarına ilişkin durumun incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ordu Altınordu Penpe İzzet Şahin Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümü 10. sınıfta öğrenim gören 27 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Müziksel İşitme Okuma Yazma Dersi Düzey Belirleme Testi kullanılmıştır. Düzey Belirleme Testi, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca hazırlanan 10. sınıf müziksel işitme okuma yazma dersi öğretim programındaki bilişsel alan kazanımlarına yönelik olarak öğrencilerin ritim, aralık, akor, tonal diziler ve makam dizilerine ilişkin bilgi düzeylerini saptamak üzere geliştirilmiştir. Düzey Belirleme Testi’nden elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin, müziksel işitme okuma yazma dersinin öğretim programında belirtilen ritmik öğeler, aralıklar, akorlar, tonal diziler ve makam dizilerine ilişkin bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Albuz, A. (1996). Agsl müzik bölümlerinde uygulanan müziksel işitme-okuma dersinin önemi, içeriği ve sorunları. I. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bursa.
  • Aydoğan, S. (1998). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda müziksel işitme okuma öğretimi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bulut, D. (2006). Anadolu güzel sanatlar liseleri piyano dersi öğretim programında yer alan hedef davranışların kazanılma durumları. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. (12. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Özgür, Ü. (1995). Mesleki müzik eğitimi kurumlarında müziksel işitme-okuma-yazma dersinde yapılan dikte çalışmalarının yeri ve önemi. Filarmoni Sanat Dergisi, Mayıs, 1.
  • Özkeleş, D.N. (2014). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dalları öğrencilerinin çalıştıkları eserleri tanıma ve seslendirme düzeylerine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özkeleş, S. (2014) Müzik eğitimi bölümlerinde yürütülen müzik biçimleri dersine yönelik öğretim programı modeli. Yayımlanmamış doktora tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yazan, E.İ. (2007). Konservatuvar şarkıcılık lisans programlarında solfej eğitiminde izlenen kaynak ve yöntemlerin analizi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sercan Özkeleş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 65

Kaynak Göster

APA Özkeleş, S. (2016). GÜZEL SANATLAR LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK BÖLÜMLERİNDE YÜRÜTÜLEN MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA DERSİNİN KAZANIMLARINA ULAŞMA DURUMLARININ İNCELENMESİ. EKEV Akademi Dergisi(65), 485-498.