Günümüzde insanlar, her gün birden çok problemle karşılaşmakta ve karşılaştıkları bu problemlerin üstesinden gelmeye çalışmaktadır. Problem çözme becerisindeki başarı, bireylerin mesleki ve sosyal başarılarını da yakından etkilemektedir. Müzik eğitimi sürecinin içinde yer alan pek çok beceri, üst düzey problem çözme becerisi gerektirmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, Ankara, İstanbul ve İzmir’de öğrenim görmekte olan müzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerine yönelik algılarının, onların yaşlarına, cinsiyetlerine, sınıflarına, öğrenim görmekte oldukları okullara göre anlamlı fark gösterip göstermediğini ortaya koymak ve katılımcıların problem çözme becerilerine yönelik algıları ile onların bireysel çalgı notları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 203 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Heppner ve Petersen tarafından geliştirilen (1982), Şahin, Şahin ve Heppner tarafından (1993) Türkçeye uyarlanan Problem Çözme Envanteri ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların problem çözme becerilerine yönelik algıları ile onların cinsiyetleri, yaşları, sınıfları ve öğrenim görmekte oldukları üniversiteleri arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya konmuştur. Fakat katılımcıların problem çözme becerilerine yönelik algıları ile onların bireysel çalgı başarı notları arasında negatif yönlü düşük düzeyde anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
Müzik Eğitimi Müzik Öğretmeni Adayları Problem Çözme Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Çalgı Eğitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 81 |