Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkusu ve dindarlık düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. 2024’ün Mart ayında gerçekleştirilen araştırmaya Konya’da bulunan üniversitelerde okuyan 377 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın amacı kapsamında ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri anket tekniğiyle toplanmış ve anket formunda Kişisel Bilgi Formu, Gelişmeleri Kaçırma Ölçeği ve Dini Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde Pearson Korelasyon Analizi ve T Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda gelişmeleri kaçırma korkusu ile dindarlık arasındaki ilişkinin negatif yönde güçlü düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu, dindarlık puanları yükseldikçe gelişmeleri kaçırma korkusunun azaldığı tespit edilmiştir. Gelişmeleri kaçırma korkusu ile dindarlığın alt boyutları biliş, duygu, davranış ve ilişki arasındaki ilişkinin negatif yönde güçlü düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır. Üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkuları yaş ve yaşam yeri değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin dindarlıkları ise cinsiyet, yaş ve yaşam yeri değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Gelişmeleri kaçırma korkusu Dindarlık Üniversite öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 98 |