Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Art on Attitudes Towards Immigrants: The Case of University Students

Yıl 2024, Sayı: 98, 293 - 304, 30.06.2024
https://doi.org/10.17753/sosekev.1458528

Öz

In the multipolar world, forced or voluntary migration occurs as a result of wars, marginalization and utopias. The migration and migrant situation, which brings along social problems, has turned into a dilemma for countries. In this study, the effect of art education on attitudes towards immigrants was investigated. Can art, which is the common language of societies and cultures, be considered as an important element in the phenomenon of migration? In the 2020-2021 academic year, students studying at the state conservatory, faculty of fine arts and other departments without art education were preferred as the sample in the study. The research was designed according to descriptive and causal comparison design. There was no significant difference in the attitudes of students with and without art education towards immigrants in terms of age, class, and high school graduation variables. However, a significant difference was observed in the fields of music and fine arts in the context of gender variable. It was determined that the attitudes of male students were negative.

Kaynakça

  • Afyonoğlu, M. F., & Buz, S. (2021). Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin Suriyelilere yönelik tutumu: Yedi bölgede yedi il örneklemi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 32(4), 1283-1304.
  • Akkaş, İ., & Aksakal, İ. (2021). Afgan göçmenlere yönelik tutum ve algıların sosyolojik analizi: Erzincan örneği. Sosyolojik Bağlam Dergisi, 2(3), 41-54.
  • Akman, Y. (2020). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumları ile çokkültürlü eğitim algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 247-262. https://doi.org/10.9779/pauefd.442061
  • Ankaralı, H., Pasin, Ö., Karacan, B., Tokar, M., Künüroğlu, M., Çaça, M., Özislam, M. E., & Şahingöz, N. B. (2017). Üniversite öğrencilerinin Türkiyede’ki Suriyeli sığınmacılara bakış açısı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(3), 122-132.
  • Arslantürk, G. (2020). Sosyal medyadaki göçmen karşıtı tutumların bütünleşik tehdit kuramı çerçevesinden i̇ncelenmesi. Psikoloji Araştırmaları, 1(1), 6-16.
  • Ayaydın, A. (2020). Psikoloji ve sanat etkileşimi üzerine. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 8-12.
  • Baily, J., & Collyer, M. (2006). Giriş: Müzik ve göç. Etnik ve Göç Çalışmaları Dergisi, 32(2), 167-182. https://doi.org/10.1080/13691830500487266
  • Bloemraad, I., Korteweg, A., & Yurdakul, G. (2008). Citizenship and immigration: Multiculturalism, assimilation, and challenges to the nation-state. Annual Review of Sociology, 34, 153-179. https://doi.org/10.1146/annurev.soc.34.040507.134608
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Cabedo-Mas, A., Nethsinghe, R., & Forrest, D. (2017). The role of the arts in education for peacebuilding, diversity and intercultural understanding: A comparative study of educational policies in Australia and Spain. International Journal of education & the Arts, 18(11).
  • Cavaille, C., & Marshall, J. (2018). Education and anti-immigration attitudes: Evidence from compulsory schooling reforms across Western Europe. American Political Science Association, 113(1), 1-10. https://doi.org/10.1017/S0003055418000588
  • Ceobanu, A. M., & Escandell, X. (2010). Comparative analyses of public attitudes toward immigrants and immigration using multinational survey data: A review of theories and research. Annual review of sociology, 36, 309-328. https://doi.org/10.1146/annurev.soc.012809.102651
  • Citrin, J., & Sides, J. (2008). Immigration and the imagined community in Europe and the United States. Political Studies, 56(1), 33–56. https://doi.org/10.1111/j.1467-9248.2007.00716.x
  • Cooper-Cuttin, J. (2022, May 10). SPSS: Descriptive statistics. Illinois.
  • Dixon, R. H. (2019). Attitudes towards immigrants and immigration: A narrative review [Master dissertation, The University of Waikato]. Hamilton.
  • Domke, D., McCoy, K., & Torres, M. (1999). News media, racial perceptions, and political cognition. Communication Research, 26(5), 570–607. https://doi.org/10.1177/009365099026005003
  • Ekici, H. (2019). Türk toplumunda Suriyelilere yönelik algılanan tehditler ve çözüm önerileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 19(44), 695-730. https://doi.org/10.21560/spcd.v19i49119.487325
  • Ergün, N. (2022). Göçmen öğrencilerin uyumlarında temasın rolü. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(2), 1519-1550. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1103431
  • Eser, H. B., & Uygur, M. R. (2019). Suriyeli göçmenlere yönelik tutumların bütünleşmiş tehdit ve sosyal mesafe kuramları doğrultusunda incelenmesi: Süleyman Demirel üniversitesi örneği. Liberal Düşünce Dergisi, 24(95), 131-162. https://doi.org/10.36484/liberal.609598
  • Esses, V. M., Medianu, S., & Lawson, A. S. (2013). Uncertainty, threat, and the role of the media in promoting the dehumanization of ımmigrants and refugees. Journal of Social Issues, 69(3), 518–536. https://doi.org/10.1111/josi.12027
  • Güleç, H., Arslan K. M., Başkaya, G., Karaca, S., & Kahraman, N., (2021). Üniversite öğrencilerinin Türkiyede’ki Suriyelilere yönelik tutumları: Bir ölçek geliştirme çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 24(47), 79-93.
  • Gülsoy, S., & Kanbir, F. (2022). Türkiye akademisyenlerinde göç algısı ve Suriyeli göçmenlere yönelik önyargı ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (57), 279-295.
  • Günay, G., Ersoy, A. F., Aydıner, A. B., & Kılıç, C. (2019). Göçmenlere yönelik olumsuz tutum ölçeğinin Türkçe geçerlilik güvenirliği. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(4), 1827-1843.
  • Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2014). Multivariate data analysis (7th ed.). Pearson.
  • Kaldık, B. (2021). Uluslararası göç bağlamında sığınmacılara yönelik yabancı düşmanlığının incelenmesi: Türkiye’de zenofobi üzerine bir uygulama. Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 69-96. https://doi.org/10.33399/biibfad.1029321
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (31. basım). Nobel.
  • Karasu, M. A. (2018). Türkiye’de Suriyeli sığınmacıların kentlerde neden oldukları güvenlik riskleri. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 36(2), 51-73. https://doi.org/10.17065/huniibf.297796
  • Kırlıoğlu, M., & Gencer, T. E. (2020). Göçmen ve sığınmacılarla sosyal hizmet dersinin sosyal hizmet öğrencilerinin Suriyelilere yönelik algısına etkisi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 31(3), 1127-1152.
  • Kivisto, P. (2001). Theorizing transnational immigration: a critical review of current efforts. Ethnic and racial studies, 24(4), 549-577. https://doi.org/10.1080/01419870120049789
  • Jolly, S. K., & DiGiusto, G. M. (2014). Xenophobia and immigrant contact: French public attitudes toward immigration. The Social Science Journal, 51(3), 464-473. https://doi.org/10.1016/j.soscij.2013.09.018
  • Meltzer, C. E., Schemer, C., Boomgaarden, H. G., Strömbäck, J., Jacob-Moritz, E., Theorin, N., & Heidenreich, T. (2017, March 31). Media effects on attitudes toward migration and mobility in the EU: A comprehensive literature review. JGU. https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1140690/FULLTEXT01.pdf
  • O’Connell, M. (2005). Economic forces and anti-immigrant attitudes in Western Europe: a paradox in search of an explanation. Patterns of Prejudice, 39(1), 60-74. https://doi.org/10.1080/00313220500045287
  • Öztürk, M. (2020). Gençlerin Suriyelilere yönelik yabancı düşmanlığına (zenofobi) etki eden sosyodemografik faktörler. Turkish Studies-Social, 15(1), 559-576. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.40505
  • Özüdoğru, Y. H., & Kan, A. (2021). Yerel halkın Suriyelilere yönelik tutumunu etkileyen demografik değişkenlerin incelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(50), 162-194. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.630776
  • Parsak, B., & Saraç, L. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin göçmenlere yönelik tutumu. Milli Eğitim Dergisi, 1105-1120. https://doi.org/10.37669/milliegitim.959434
  • Polat, Ç. F., & Kaya, E. (2017). Bir ötekileştirme pratiği: Türkiye’de yaşayan Suriyelilere yönelik tutumlar. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 38-48.
  • Romm, R. G. L. (2009). The effects of art education on low-income youth, youth of color and queer youth. [Master thesis, Evergreen State College]. Med.
  • Saçan, S. (2017). Aydın halkının Suriyeli göçmenlere yönelik bakış açısının incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(1), 28-38.
  • Scheepers, R, Gijsberts, M., & Coenders, M. (2002). Ethnic exdusionism in European countries. Public opposition to civil rights for legal migrants as a response to perceived ethnic threat. European Sociological Review, 18(1), 17-34. https://doi.org/10.1093/esr/18.1.17
  • Schlueter, E., & Davidov, E. (2013). Contextual sources of perceived group threat: Negative ımmigration-related news reports, ımmigrant group size and their ınteraction, Spain 1996-2007. European Sociological Review, 29(2), 179–191. https://doi.org/10.1093/esr/jcr054
  • Skinner-Dorkenoo, A. L., George, M., Wages, J. E., Sánchez, S., & Perry, S. P. (2023). A systemic approach to the psychology of racial bias within individuals and society. Nature Reviews Psychology, 2, 392–406. https://doi.org/10.1038/s44159-023-00190-z
  • Stephan, W. G., Renfro, C. L., Esses, V. M., Stephan, C. W., & Martin, T. (2005). The effects of feeling threatened on attitudes toward immigrants. International Journal of Intercultural Relations, 29(1), 1-19. https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2005.04.011
  • Stevens, G. W., & Vollebergh, W. A. (2008). Mental health in migrant children. Journal of child psychology and psychiatry, 49(3), 276-294. https://doi.org/10.1111/j.1469-7610.2007.01848.x
  • Sümer, E. (2021). Göç Araştırmaları lisansüstü program öğrencilerinin Suriyeli göçmenlere yönelik tutumu (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi örneği). Antakiyat, 4(2), 337-360.
  • Şengül, F. N. (2022). Türkiye’de yaşayan göçmenlere yönelik tutumlar: Üniversite öğrencileri örneği. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 5(2), 120-140. https://doi.org/10.38004/sobad.1145410
  • Tajfel, H. (1981). Human groups and social categories. Cambridge.
  • Tayınmak, İ., & Furtuna, S. (2022). Ebeveynlerin Suriyeli göçmenlere yönelik tutumları: Mersin ili örneği. Avrasya Beşeri Bilim Araştırmaları Dergisi, 2, 64-87.
  • Varela, J. G., Gonzalez, E., Jr., Clark, J. W., Cramer, R. J., & Crosby, J. W. (2013). Development and Preliminary Validation of the Negative Attitude Toward Immigrants Scale. Journal of Latina/o Psychology, 1(3), 155-170. https://doi.org/10.1037/a0033707
  • Yeşildağ, İ. (2022). Göçmen karşıtlığına etki eden faktörler. Sosyoloji Notları, 6(1), 24-47.
  • Zamora‐Kapoor, A., Kovincic, P., & Causey, C. (2013). Anti‐foreigner sentiment: State of the art. Sociology Compass, 7(4), 303-314. https://doi.org/10.1111/soc4.12027

SANATIN GÖÇMENLERE YÖNELİK TUTUMLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2024, Sayı: 98, 293 - 304, 30.06.2024
https://doi.org/10.17753/sosekev.1458528

Öz

Çok kutuplu dünyada; savaşların, ötekileştirmelerin ve ütopyaların sonucu olarak zorunlu ya da gönüllü göçler meydana gelmektedir. Toplumsal sorunları da beraberinde getiren göç ve göçmen durumu ülkeler için bir çıkmaza dönüşmüş durumdadır. Bu araştırmada da göçmenlere yönelik tutumlarda sanat eğitiminin etkisi araştırılmıştır. Toplumların ve kültürlerin ortak dili olan sanat, göç olgusunda önemli bir unsur olarak değerlendirilebilir mi? 2020-2021 akademik yılında devlet konservatuvarında, güzel sanatlar fakültesinde ve sanat eğitimi olmayan diğer bölümlerde öğrenim gören öğrenciler çalışmada örneklem olarak tercih edilmiştir. Araştırma betimsel ve nedensel karşılaştırma desenine göre tasarlanmıştır. Sanat eğitimi alan ve almayan öğrencilerin göçmenlere yönelik tutumlarında; yaş, sınıf, mezun oldukları lise değişkenleri bağlamında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Fakat müzik ve güzel sanatlar alanlarında cinsiyet değişkeni bağlamında anlamlı farklılık görülmüştür. Erkek öğrencilerin tutumlarının ise olumsuz olduğu belirlenmiştir.

Etik Beyan

Araştırmada bilimsel etik ve raporlama ilkelerine uyulmuştur.

Destekleyen Kurum

Herhangi bir kurum tarafından destek alınmamıştır.

Kaynakça

  • Afyonoğlu, M. F., & Buz, S. (2021). Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin Suriyelilere yönelik tutumu: Yedi bölgede yedi il örneklemi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 32(4), 1283-1304.
  • Akkaş, İ., & Aksakal, İ. (2021). Afgan göçmenlere yönelik tutum ve algıların sosyolojik analizi: Erzincan örneği. Sosyolojik Bağlam Dergisi, 2(3), 41-54.
  • Akman, Y. (2020). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumları ile çokkültürlü eğitim algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 247-262. https://doi.org/10.9779/pauefd.442061
  • Ankaralı, H., Pasin, Ö., Karacan, B., Tokar, M., Künüroğlu, M., Çaça, M., Özislam, M. E., & Şahingöz, N. B. (2017). Üniversite öğrencilerinin Türkiyede’ki Suriyeli sığınmacılara bakış açısı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(3), 122-132.
  • Arslantürk, G. (2020). Sosyal medyadaki göçmen karşıtı tutumların bütünleşik tehdit kuramı çerçevesinden i̇ncelenmesi. Psikoloji Araştırmaları, 1(1), 6-16.
  • Ayaydın, A. (2020). Psikoloji ve sanat etkileşimi üzerine. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 8-12.
  • Baily, J., & Collyer, M. (2006). Giriş: Müzik ve göç. Etnik ve Göç Çalışmaları Dergisi, 32(2), 167-182. https://doi.org/10.1080/13691830500487266
  • Bloemraad, I., Korteweg, A., & Yurdakul, G. (2008). Citizenship and immigration: Multiculturalism, assimilation, and challenges to the nation-state. Annual Review of Sociology, 34, 153-179. https://doi.org/10.1146/annurev.soc.34.040507.134608
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Cabedo-Mas, A., Nethsinghe, R., & Forrest, D. (2017). The role of the arts in education for peacebuilding, diversity and intercultural understanding: A comparative study of educational policies in Australia and Spain. International Journal of education & the Arts, 18(11).
  • Cavaille, C., & Marshall, J. (2018). Education and anti-immigration attitudes: Evidence from compulsory schooling reforms across Western Europe. American Political Science Association, 113(1), 1-10. https://doi.org/10.1017/S0003055418000588
  • Ceobanu, A. M., & Escandell, X. (2010). Comparative analyses of public attitudes toward immigrants and immigration using multinational survey data: A review of theories and research. Annual review of sociology, 36, 309-328. https://doi.org/10.1146/annurev.soc.012809.102651
  • Citrin, J., & Sides, J. (2008). Immigration and the imagined community in Europe and the United States. Political Studies, 56(1), 33–56. https://doi.org/10.1111/j.1467-9248.2007.00716.x
  • Cooper-Cuttin, J. (2022, May 10). SPSS: Descriptive statistics. Illinois.
  • Dixon, R. H. (2019). Attitudes towards immigrants and immigration: A narrative review [Master dissertation, The University of Waikato]. Hamilton.
  • Domke, D., McCoy, K., & Torres, M. (1999). News media, racial perceptions, and political cognition. Communication Research, 26(5), 570–607. https://doi.org/10.1177/009365099026005003
  • Ekici, H. (2019). Türk toplumunda Suriyelilere yönelik algılanan tehditler ve çözüm önerileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 19(44), 695-730. https://doi.org/10.21560/spcd.v19i49119.487325
  • Ergün, N. (2022). Göçmen öğrencilerin uyumlarında temasın rolü. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(2), 1519-1550. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1103431
  • Eser, H. B., & Uygur, M. R. (2019). Suriyeli göçmenlere yönelik tutumların bütünleşmiş tehdit ve sosyal mesafe kuramları doğrultusunda incelenmesi: Süleyman Demirel üniversitesi örneği. Liberal Düşünce Dergisi, 24(95), 131-162. https://doi.org/10.36484/liberal.609598
  • Esses, V. M., Medianu, S., & Lawson, A. S. (2013). Uncertainty, threat, and the role of the media in promoting the dehumanization of ımmigrants and refugees. Journal of Social Issues, 69(3), 518–536. https://doi.org/10.1111/josi.12027
  • Güleç, H., Arslan K. M., Başkaya, G., Karaca, S., & Kahraman, N., (2021). Üniversite öğrencilerinin Türkiyede’ki Suriyelilere yönelik tutumları: Bir ölçek geliştirme çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 24(47), 79-93.
  • Gülsoy, S., & Kanbir, F. (2022). Türkiye akademisyenlerinde göç algısı ve Suriyeli göçmenlere yönelik önyargı ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (57), 279-295.
  • Günay, G., Ersoy, A. F., Aydıner, A. B., & Kılıç, C. (2019). Göçmenlere yönelik olumsuz tutum ölçeğinin Türkçe geçerlilik güvenirliği. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(4), 1827-1843.
  • Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2014). Multivariate data analysis (7th ed.). Pearson.
  • Kaldık, B. (2021). Uluslararası göç bağlamında sığınmacılara yönelik yabancı düşmanlığının incelenmesi: Türkiye’de zenofobi üzerine bir uygulama. Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 69-96. https://doi.org/10.33399/biibfad.1029321
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (31. basım). Nobel.
  • Karasu, M. A. (2018). Türkiye’de Suriyeli sığınmacıların kentlerde neden oldukları güvenlik riskleri. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 36(2), 51-73. https://doi.org/10.17065/huniibf.297796
  • Kırlıoğlu, M., & Gencer, T. E. (2020). Göçmen ve sığınmacılarla sosyal hizmet dersinin sosyal hizmet öğrencilerinin Suriyelilere yönelik algısına etkisi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 31(3), 1127-1152.
  • Kivisto, P. (2001). Theorizing transnational immigration: a critical review of current efforts. Ethnic and racial studies, 24(4), 549-577. https://doi.org/10.1080/01419870120049789
  • Jolly, S. K., & DiGiusto, G. M. (2014). Xenophobia and immigrant contact: French public attitudes toward immigration. The Social Science Journal, 51(3), 464-473. https://doi.org/10.1016/j.soscij.2013.09.018
  • Meltzer, C. E., Schemer, C., Boomgaarden, H. G., Strömbäck, J., Jacob-Moritz, E., Theorin, N., & Heidenreich, T. (2017, March 31). Media effects on attitudes toward migration and mobility in the EU: A comprehensive literature review. JGU. https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1140690/FULLTEXT01.pdf
  • O’Connell, M. (2005). Economic forces and anti-immigrant attitudes in Western Europe: a paradox in search of an explanation. Patterns of Prejudice, 39(1), 60-74. https://doi.org/10.1080/00313220500045287
  • Öztürk, M. (2020). Gençlerin Suriyelilere yönelik yabancı düşmanlığına (zenofobi) etki eden sosyodemografik faktörler. Turkish Studies-Social, 15(1), 559-576. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.40505
  • Özüdoğru, Y. H., & Kan, A. (2021). Yerel halkın Suriyelilere yönelik tutumunu etkileyen demografik değişkenlerin incelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(50), 162-194. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.630776
  • Parsak, B., & Saraç, L. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin göçmenlere yönelik tutumu. Milli Eğitim Dergisi, 1105-1120. https://doi.org/10.37669/milliegitim.959434
  • Polat, Ç. F., & Kaya, E. (2017). Bir ötekileştirme pratiği: Türkiye’de yaşayan Suriyelilere yönelik tutumlar. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 38-48.
  • Romm, R. G. L. (2009). The effects of art education on low-income youth, youth of color and queer youth. [Master thesis, Evergreen State College]. Med.
  • Saçan, S. (2017). Aydın halkının Suriyeli göçmenlere yönelik bakış açısının incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(1), 28-38.
  • Scheepers, R, Gijsberts, M., & Coenders, M. (2002). Ethnic exdusionism in European countries. Public opposition to civil rights for legal migrants as a response to perceived ethnic threat. European Sociological Review, 18(1), 17-34. https://doi.org/10.1093/esr/18.1.17
  • Schlueter, E., & Davidov, E. (2013). Contextual sources of perceived group threat: Negative ımmigration-related news reports, ımmigrant group size and their ınteraction, Spain 1996-2007. European Sociological Review, 29(2), 179–191. https://doi.org/10.1093/esr/jcr054
  • Skinner-Dorkenoo, A. L., George, M., Wages, J. E., Sánchez, S., & Perry, S. P. (2023). A systemic approach to the psychology of racial bias within individuals and society. Nature Reviews Psychology, 2, 392–406. https://doi.org/10.1038/s44159-023-00190-z
  • Stephan, W. G., Renfro, C. L., Esses, V. M., Stephan, C. W., & Martin, T. (2005). The effects of feeling threatened on attitudes toward immigrants. International Journal of Intercultural Relations, 29(1), 1-19. https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2005.04.011
  • Stevens, G. W., & Vollebergh, W. A. (2008). Mental health in migrant children. Journal of child psychology and psychiatry, 49(3), 276-294. https://doi.org/10.1111/j.1469-7610.2007.01848.x
  • Sümer, E. (2021). Göç Araştırmaları lisansüstü program öğrencilerinin Suriyeli göçmenlere yönelik tutumu (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi örneği). Antakiyat, 4(2), 337-360.
  • Şengül, F. N. (2022). Türkiye’de yaşayan göçmenlere yönelik tutumlar: Üniversite öğrencileri örneği. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 5(2), 120-140. https://doi.org/10.38004/sobad.1145410
  • Tajfel, H. (1981). Human groups and social categories. Cambridge.
  • Tayınmak, İ., & Furtuna, S. (2022). Ebeveynlerin Suriyeli göçmenlere yönelik tutumları: Mersin ili örneği. Avrasya Beşeri Bilim Araştırmaları Dergisi, 2, 64-87.
  • Varela, J. G., Gonzalez, E., Jr., Clark, J. W., Cramer, R. J., & Crosby, J. W. (2013). Development and Preliminary Validation of the Negative Attitude Toward Immigrants Scale. Journal of Latina/o Psychology, 1(3), 155-170. https://doi.org/10.1037/a0033707
  • Yeşildağ, İ. (2022). Göçmen karşıtlığına etki eden faktörler. Sosyoloji Notları, 6(1), 24-47.
  • Zamora‐Kapoor, A., Kovincic, P., & Causey, C. (2013). Anti‐foreigner sentiment: State of the art. Sociology Compass, 7(4), 303-314. https://doi.org/10.1111/soc4.12027
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Güzel Sanatlar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ünal Bastaban 0000-0003-1172-8374

Hüseyin Yılmaz 0000-0001-8481-755X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2024
Kabul Tarihi 3 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 98

Kaynak Göster

APA Bastaban, Ü., & Yılmaz, H. (2024). The Effect of Art on Attitudes Towards Immigrants: The Case of University Students. EKEV Akademi Dergisi(98), 293-304. https://doi.org/10.17753/sosekev.1458528