Bir örgütün belirlenmiş bir vizyonunun olması, o kurumda planlı bir gelişmenin var olduğunun önemli işaretidir. Çevre şartlarını dikkate alarak ve paydaşların katılımıyla belirlenmiş bir vizyon ifadesi, kurumun gelişmesine ve hedeflerine ulaşmasına önemli katkılar sağlar. Bu nedenle her örgütün bir vizyonunun olması hayati öneme sahiptir. Bu araştırmanın amacı, Mardin ilinde yer alan eğitim öğretim kurumlarının vizyon ifadelerini genel anlamda incelemek ve vizyon belgelerinde kullandıkları öğeleri tematik açıdan değerlendirmektir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ile yürütülmüştür. Araştırma analizi için çok aşamalı örnekleme yöntemiyle belirlenen okulların resmî Web sayfalarında yayınlanan vizyon ifadeleri veri olarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda; bazı okulların vizyon belgelerinin olmadığı, eğitim kurumları tarafından hazırlanan vizyon belgelerinin sadelikten uzak, önemli bir kısmının başka kurumların vizyon ifadeleriyle benzerlik gösterdiği söylenebilir. Araştırmada en çok işlenen temalar sırasıyla; temel öğretim faaliyetleri, idealist hedefler, bilim ve teknoloji, kişisel gelişim, sosyal gelişim ve millî manevi gelişim temaları olmuştur.
The presence of a defined vision within an organization is an important indicator of planned development within that institution. A vision statement that has been formulated with the consideration of environmental factors and with the involvement of stakeholders significantly contributes to the growth of the institution and the achievement of its goals. Therefore, having a vision is of vital importance for every organization. This study aims to examine, in general terms, the vision statements of educational institutions in the province of Mardin and to thematically evaluate the elements used in their vision documents. This research was conducted through document analysis, a qualitative research method. Vision statements published on the official websites of schools, selected through multi-stage sampling, were collected as data for analysis. Findings indicate that some schools lack vision documents, and many of the vision statements prepared by educational institutions are overly complex, with a significant portion showing similarities to the vision statements of other institutions. The most frequently addressed themes in the research were, in order: core educational activities, idealistic goals, science and technology, personal development, social development, and national and moral development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 101 |