Literatürde bu konuda yapılan çalışmaların eksikliği nedeniyle konu ele alınmıştır. Çalışma; tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları ile çevrimiçi açık artırma hizmetlerinin kullanımı, hizmet kalitesinde yaşanan sorunların belirlenmesi, tüketicinin istek ve ihtiyaçlarının belirlenerek tüketicilere uygun zaman tasarrufu sağlayan ve yenilikçi hizmetin oluşturulması amacıyla hazırlanmıştır. Tüketiciden tüketiciye açık artırma sistemlerine kapsamlı yaklaşmayı, tüketicilerin e-açık artırma siteleri hakkındaki tutumlarını belirlemeyi amaçladığı için önem arz etmektedir. Anket yöntemi kullanılarak veri toplanmış ve toplanan veriler üzerinde faktör ve Anova analizi uygulaması yapılmıştır. Tüketicilerin açık artırma siteleri hakkındaki düşünceleri “güven”, “satın alma süreci”, “rekabet”, “bütçe” faktörleri çerçevesinde değerlendirilmiştir. Tüketicilerin faktör ve Anova testleri ile tüketici davranışları üzerinde “güven” P: 0,047 < 0,05 gelire bağlı olarak anlamlı şekilde farklılık gösterdiği, “satın alma süreci” P: 0,013 < 0,05 yaşa bağlı olarak anlamlı farklılık olduğu, “rekabet”, P:0,032 <0,05 cinsiyete bağlı olarak anlamlı, “bütçe” P: 0,046 < 0,05) gelire ve eğitime (F: 3, 422 - P: 0,031 <0,05) bağlı olarak anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
-
-
The context was discussed due to the deficiencies in the literature and current issue on this subject. The study aims to determine consumers’ shopping habits with online auction services, specify the problems experienced in service quality, and create an innovative and time-saving service suitable for consumers by choosing their wishes and needs. This study is significant as it aims to comprehensively approach consumer-to-consumer auction systems and determine consumers' attitudes towards e-auction sites. Data were collected using the survey method, and the factor and Anova analysis were applied to the collected data. Consumers' opinions about auction sites were evaluated within the framework of factors such as “trust”, “purchasing process”, “competition”, and “budget”. According to aspect and Anova tests of consumers on consumer behaviour; it is revealed that “Trust” with P: 0.047 < 0.05 shows a significant difference depending on income, and “purchasing process” with P: 0.013 < 0.05 has a considerable difference depending on age, “competition” with P:0.032 <0.05 has a significant difference depending on gender, “budget” with P: 0.046 < 0.05 has a considerable difference depending on income and education (F: 3.422 - P: 0.031 <0.05).
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 30 Sayı: 54 |