Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Esaretten Özgürlüğe: Sarah Daniels’ın The Devil’s Gateway Oyununda Öz-farkındalık Çerçevesinde Kadınların Değişimi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 128 - 138, 30.04.2021
https://doi.org/10.29110/soylemdergi.855546

Öz

1960’la başlayan yıllar, kadın hareketlerinin etkisi altında ‘ikinci dalga’ feministler olarak bilinen kadınların hem sosyal hem de siyasi bakış açılarına göre düşüncelerinde çeşitli değişikliklere şahitlik etmiştir. O dönemin kadınları ev içi meselelere hala ilgi duyarken dikkatlerini ayrımcılık, cinsiyet, eşitsizlik ve şiddet gibi konulara daha fazla yöneltmişlerdir. Kadınların bu yeni ilgi alanları ikinci dalga feminizm akımı içerisinde yer alan Sarah Daniels gibi önemli feminist yazarların eserleri için temel kaynaklardı. Bu çalışmada Daniels’ın tartışmalı eserlerinden biri olan The Devil’s Gateway (1983) hem evde hem de kamusal alandaki konumlarını göz önünde bulundurarak kadın karakterlerin farkındalık çerçevesinde aşamalı değişimlerini incelenmektedir. Ayrıca bu çalışma Daniels’ın döneminin temeli ışığında, yorumlayıcı analiz ve feminist eleştiri aracılığıyla oyunun başından sonuna kadar kadınların uyanışını tetikleyen etmenleri ayrıntılı bir şekilde gözlemlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın bulguları sonuç kısmında verilmektedir.

Kaynakça

  • Aston, E. (1995). An Introduction to Feminism and Theatre. Routledge.
  • Aston, E. (1995). Daniels in the Lion's Den: Sarah Daniels and the British Backlash. Theatre Journal, 47(3), 393-403.
  • Aston, E. (2003). Feminist Views on the English Stage Women Playwrights: 1990-2000, CUP.
  • Bakker, P. (1996). A Critical Analysis of the Plays of Sarah Daniels. Phd Thesis, University of Sheffield, 1-244.
  • Bartleet, C. (2010). Sarah Daniels: feminist enque(e)ry within the mainstream. CUP, 26(2), 145-160.
  • Basnett, S. (2000). The politics of location. The Cambridge Companion to Modern British Women Playwrights (eds. Elaine Aston and Janelle Reinelt), CUP, 73-81.
  • Butler, B. (1999). Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identitiy. Routledge.
  • Carlson, S. (1989). Empowerment on stage: Sarah Daniels’ agenda for social change. Viewpoints, Iowa State University, 1-11.
  • Daniels, S. (2008). Plays 1 (Ripen Our Darkness, The Devil’s Gateway, Masterpieces, Neaptide, Byrthrite). Methuen Drama.

From Captivity to Liberation: Women’s Metamorphosis Through Self-Awareness in Sarah Daniels’ The Devil’s Gateway

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 128 - 138, 30.04.2021
https://doi.org/10.29110/soylemdergi.855546

Öz

The years beginning with 1960 witnessed several alterations in the thoughts of the women identified as ‘second-wave’ feminists with regard to both social and political perspectives, which was led by the influence of women’s movements. The women of that period directed their attention more to such matters like discrimination, gender, inequality, and violence whereas they were still interested in domestic issues. Women’s new interests were fundamental sources of the works of such prominent feminist playwrights like Sarah Daniels displaying tendencies towards second-wave feminism. In this study, one of the debatable plays of her, The Devil’s Gateway (1983) is analysed in terms of the gradual transformation of the female characters through self-awareness, regarding their positions in both domestic and public domain as well. In the light of the background of Daniels’ period, with hermeneutic analysis and feminist criticism, the study also aims to observe triggering factors for the women’s awakening in detail from the very beginning to the end of the play. The evaluations of the study are revealed in the conclusion part.

Kaynakça

  • Aston, E. (1995). An Introduction to Feminism and Theatre. Routledge.
  • Aston, E. (1995). Daniels in the Lion's Den: Sarah Daniels and the British Backlash. Theatre Journal, 47(3), 393-403.
  • Aston, E. (2003). Feminist Views on the English Stage Women Playwrights: 1990-2000, CUP.
  • Bakker, P. (1996). A Critical Analysis of the Plays of Sarah Daniels. Phd Thesis, University of Sheffield, 1-244.
  • Bartleet, C. (2010). Sarah Daniels: feminist enque(e)ry within the mainstream. CUP, 26(2), 145-160.
  • Basnett, S. (2000). The politics of location. The Cambridge Companion to Modern British Women Playwrights (eds. Elaine Aston and Janelle Reinelt), CUP, 73-81.
  • Butler, B. (1999). Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identitiy. Routledge.
  • Carlson, S. (1989). Empowerment on stage: Sarah Daniels’ agenda for social change. Viewpoints, Iowa State University, 1-11.
  • Daniels, S. (2008). Plays 1 (Ripen Our Darkness, The Devil’s Gateway, Masterpieces, Neaptide, Byrthrite). Methuen Drama.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm EDEBİYAT / ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Cüneyt Özata 0000-0002-9179-9537

Güzin Şarman 0000-0001-6306-0324

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2021
Kabul Tarihi 26 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özata, C., & Şarman, G. (2021). From Captivity to Liberation: Women’s Metamorphosis Through Self-Awareness in Sarah Daniels’ The Devil’s Gateway. Söylem Filoloji Dergisi, 6(1), 128-138. https://doi.org/10.29110/soylemdergi.855546