Bu çalışmada, 5-7 yaş grubunda çocuğu olan ebeveynlere verilen anne baba eğitimlerinin aile- çocuk ilişkisine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan anne baba eğitim programlarında anne babalara çocukların gelişimsel özellikleri, çocukla verimli vakit geçirme ve oyun, çocukla iletişim, akran ilişkileri, çocukta problem davranışlar ve başa çıkma yolları, anne-baba tutumları, çocuklara davranış kazandırma ve çocuklarda alışkanlık eğitimi konularında sunumlar yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel okulların anasınılarına ve ilkokul 1. sınıfa devam eden, 5-7 yaş aralığındaki çocukların anneleri ve babaları oluşturmuştur. Araştırmada 5-7 yaşında çocuğa sahip olan ebeveynlere yapılan anne-baba eğitimi programlarının, aile-çocuk ilişkilerine etkisini belirlemek amacıyla ön test- son test kontrol gruplu desen örneği kullanılmıştır. Araştırmada deney, kontrol gurubu; ön-test son test ölçek puanlarının karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı tespit etmek amacıyla t-testi kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda anne-baba eğitiminin ebeveynlerin çocuklarını daha iyi tanımalarını sağladığı, çocuklarıyla olan iletişimlerini daha sağlıklı ve etkili hale getirerek olumlu yönde etkilediği görülmüştür.
Anne baba eğitimi aile-çocuk ilişkileri erken çocukluk aile katılımı anne baba tutumları
his study aimes to investigate the efects of the parent education programmes on the relationship between the parents, who had 5-7 year-old children, and their kids. he parent education programmes are about developmental stages of children, spending eicient time with children, communication with children, peer relations, child behavior problems and ways of coping with those, parents’ attitudes, developing child’s behavior and habit formation. he population of the study is consisted of parents of ive to seven year old children who were at the kindergartens and irst graders ailiated to the Ministry of National Education in Malatya. In order to identify the efects of parent education on parent-child relationship, the pretest-posttest experimental design was used. T-test was used in order to determine the diference between the control group and the experimental groups and to compare the pre-test and post test scores. As a result of the study, the parent education makes parents know their children better and has a positive efect on their communication with their children.
Parent education parent-child relationship early childhood family participation parental attitudes
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 36 |