Sağlık çalışanları aleyhine açılan davalarda görülen artış, günümüzde sağlık çalışanları ve hastalar arasında kronik bir iletişimsizlik sorunu yaşandığını açıkça ortaya koymaktadır.Sağlık kuruluşlarında çalışanlara yönelik şikâyetlerin; hatalı tıbbi uygulama (malpraktis) iddialarının yanı sıra, sağlık iletişimiyle de ilgili olduğu görülmektedir.Hekim hasta ilişkilerinin psikolojik yönü yanında, girift bir hukuksal boyutu da bulunmaktadır.Ulusal ve uluslararası çerçevede giderek çeşitlenen mevzuat alt yapısı hekimleri, hastalarla kurdukları iletişimde daha dikkatli olmaya zorlamaktadır
Increasing in cases which is filed against health professionals, clearly reveals that there is a chronic problem of miscommunication between health workers and patients.Complaints, againist for health workers, seen that releated on comunication problems besides malpractice.Physician-patient relations have complicated law dimensions besides psychological aspects.The national and international regulatory infrastructure, which are increasingly diversifcated, reinforces to be more careful to doctors, about communications with their patients
Diğer ID | JA39NU43CU |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi