Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A NEW VASE OF THE BIRDSEED PAINTER: THE ST. LOUIS PITCHER

Yıl 2020, Sayı: 2, 91 - 102, 31.12.2020

Öz

In the Late Geometric II phase of the Greek vase painting, the number of painters and painted vases increased. Many painters and vases from this period have been identified by scientists. The “bird row frieze” is depicted in over a thousand vases from this period. One group has a distinctive style in these bird figures. Cook mentioned this group as the "Bird and Birdseed Workshop”. Davison grouped sixteen vases together under the name of the “The Birdseed Workshop" and determined the stylistic features of the group. Coldstream identified twenty-nine vases belonging to the workshop. In addition to these vases, a pitcher in the Saint Louis Art Museum, has the characteristics of the Bird Seed Painter. In this article this pitcher is evaluate and determine whether or not it is the work of the Birdseed Painter.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

I wish to thank the Saint Louis Art Museum for the photographs and permission to publish information on the St. Louis pitcher.

Kaynakça

  • Coldstream 1968 J.N. Coldstream, Greek Geometric Pottery, London, 1968. Cook 1947 J.M. Cook, J. M. “Athenian Workshops around 700”. BSA 42, 1947, 139-155. CVA Munich III R. Lullies, R. Corpus Vasorum Antiquorum Munich III (Germany 9): Museum Antiken Kleinkunst, Munich, 1952 Davison 1961 J. M. Davison, J.M. Attic Geometric Workshops, New Haven, 1961. Hood 1967 R. G. Hood, R. G. “A Geometric Oenochoe with Ship Scene in Hobart”, AJA 71.1, 1967, 82-87.

BIRDSEES RESSAMI'NIN YENİ BİR VAZOSU: ST. LOUIS SÜRAHİSİ

Yıl 2020, Sayı: 2, 91 - 102, 31.12.2020

Öz

Yunan vazo ressamlığında Geç Geometrik Dönem II evresinde resimli vazoların ve ressamların sayısı artmıştır. Bilim insanları tarafından bu döneme ait bir çok ressam tespit edilmiştir. Bu dönemde binden fazla vazo üzerinde “Kuş Dizisi Frizi” resmedilmiştir. Bu kuş dizilerinden bir grup, kendine özgü belirgin bir karakter sergiler. Cook bu guptan, “Kuş ve Kuşyemi Atölyesi” olarak bahsetmiştir. Davison bu grubu “Kuş Yemi Atölyesi” adı altında toplamış, gruba ait on altı vazo tespit etmiş ve grubun stilistik özelliklerini belirlemiştir. Daha sonra Coldstream aruba ait yirmi dokuz eser belirlemiştir. Bu vazolara ek olarak, St. Louis Sanat Müzesi’nde bulunan bir pitcher Birdseed Ressamı’nın karakteristik özelliklerini göstermektedir. Bu makalede, bu pitcherin Birdseed Ressamı’na ait olup olmadığı tartışılmıştır.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Coldstream 1968 J.N. Coldstream, Greek Geometric Pottery, London, 1968. Cook 1947 J.M. Cook, J. M. “Athenian Workshops around 700”. BSA 42, 1947, 139-155. CVA Munich III R. Lullies, R. Corpus Vasorum Antiquorum Munich III (Germany 9): Museum Antiken Kleinkunst, Munich, 1952 Davison 1961 J. M. Davison, J.M. Attic Geometric Workshops, New Haven, 1961. Hood 1967 R. G. Hood, R. G. “A Geometric Oenochoe with Ship Scene in Hobart”, AJA 71.1, 1967, 82-87.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Arkeoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cenker Atila 0000-0003-4239-053X

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 16 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atila, C. (2020). A NEW VASE OF THE BIRDSEED PAINTER: THE ST. LOUIS PITCHER. Seramik Araştırmaları Dergisi(2), 91-102.


Seramik Araştırmaları Dergisi [SRMKA] "Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisansla Paylaş 4.0 (CC BY NC SA)" Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.