Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 37 - 42, 31.12.2019

Öz

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

118B181

Teşekkür

TÜBİTAK'a verdiği desteklerden dolayı teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N., & Sarıçayır, 2011. Akıllı Tahtalar ve Öğretim Uygulamaları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15).
  • Akkoç, H. (2012). Bilgisayar destekli ölçme-değerlendirme araçlarının matematik öğretimine entegrasyonuna yönelik hizmet öncesi eğitim uygulamaları ve matematik öğretmen adaylarının gelişimi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 3(2).
  • Alkan, C. ve Diğerleri (1995). Eğitim Teknolojisine Giriş. Ankara: Önder Matbaacılık.
  • Ataman; A. (1992). Eğitim Sürecinde Yaratıcılık. (Yayına Hazırlayan: Ayşegül Ataman). Yaratıcılık ve Eğitim, (105-124). Ankara: Türk Eğitim Derneği, Eğitim Dizisi, (17).
  • Avan, Ç., GÜLGÜN, C., YILMAZ, A., & DOĞANAY, K. (2019). STEM EĞİTİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI: Kastamonu Bilim Kampı. Journal of STEAM Education, 2(1), 39-51.
  • Barış, M. F., & Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.
  • Brady, K., Holcomb, B., Smith, B. (2010). The Use of Alternative Social Networking Sites in Higher Educational Settings: A Case Study of the E-Learning Benefits of Ning in Education. Journal of Interactive Online Learning, www.ncolr.org/jiol, Volume 9, Number 2, Summer 2010, ISSN: 15414914
  • Davis, M. H. and Ponnamperuma, G. G. (2005). Portfolio Assessment. Journal of Veterinary Medical Education, 32(3), 279-284.
  • Dipace, A. (2009). Evaluatıon of learnıng and e-portfolıo: authentıc assessment ın the experıence of on lıne master. 1st International Conference on Education and New Learning Technologies, 6-8 July, 2009, Barcelona, Spain.
  • Eren, Yavuz, K. (2005). Aktif Öğrenme Yöntemleri. Ceceli Yayınları, Ankara.
  • Graue, M. E. (1993). Integrating theory and practice through instructional assessment. Educational Assessment, 1(4), 283-309.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., Madran, O. (2010). Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı. 10.11.2017 tarihinde inet-tr.org.tr/inetconf15/ozet/10.html adresinden alınmıştır.
  • Heritage, M. (2007). What Do Teachers Need to Know and Do? Phi Delta Kappan, 89 (2), 140 – 145.
  • Hodges W.J., Lamb P., Brown M.H. & Foy D.S. (2005), Assessment For All, Science Scope, January, 43-44.
  • Höçük, S. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin elektronik portfolyoların kullanımı ile ilgili görüşleri. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4-7 Mayıs 2012, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., & Meşeci, B. (2012). Alternatif Ölçme Değerlendirme Araçlarina İlişkin Sinif Öğretmenlerinin Öz Yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Karaoğlan, B. ve Ertaul, L. (2010). A Practice in using E-Portfolio in a Higher Education Course Taught at Distance. Electronıcs And Electrıcal Engıneerıng, 6(102), 115-118.
  • Kissane, B., Kemp, M. ve Bradley, J. (1996).Graphics calculators and assessment. In P. Gomez & B. Waits (Eds) Roles of calculators in the classroom, (Electronic proceedings of Topic Group 18), International Congress on Mathematics Education, Seville, Spain
  • Kissane, B., Bradley, J. ve Kemp, M. (1994).Graphics calculators, equity and assessment.Australian Senior Mathematics Journal, 8(2), 31-43. Kuran, K., & Kanatlı, F. (2009). Alternatif Ölçme Değerlendirme Teknikleri Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi/The Evaluation of Classroom Teachers' Opinions on the Alternative Assessments Techniques. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12). Macdonald, L., Lui, P., Lowell, K., Tsai, H., Lohr, L. (2004). Graduate Student Perspectives on the Development of Electronic Portfolios. Techtrends : Lininking Research & Practice to Improve Learning, 48(3), 52-55. Özyenginer, E. (2006). Bilgisayar dersinde elektronik portfolyo yöntemi kullanımı üzerine bir çalışma (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü). POLAT, M., & KÖSE, Y. (2013). Okullarda Bir Performans Değerlendirme Aracı Olarak E-Portfolyo Kullanımına Yönelik İlköğretim Öğretmenlerinin Görüşleri. Journal of Computer and Education Research (ISSN: 2148-2896), 1(1), 57-82.
  • Rıza, E. T. (1999). Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri. İzmir
  • Rice, M. L. & Wilson, E. K. (1999) “How Technology Aids Constructivism in the Social Studies Classroom”The Social Studies, 90 (1), 28-33. Sungur, N. (1992). Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Özgür Yay.
  • Tezci, E., Gürol, A., & Enstitüsü, F. S. B. (2003). Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık (Constructivist Instructional Design And Creativity). The Turkish Online Journal Of Educational Technology–TOJET, ISSN: 1303, 6521.
  • Tiryakioğlu, F., Erzurum, F. (2011). Bir Eğitim Aracı Olarak Ağların Kullanımı. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya, Turkey. www.iconte.org
  • Toptaş, V. (2011). Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları. Eğitim ve Bilim, 36(159).
  • Torrance E. P. (1995). Why to Fly? A Philosophy of Creativity. New Jersey, Norwood: Alex.
  • Türnüklü, E. (2003). Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (24), 108 - 118.
  • Uzun, N. (2006). Çevre bilinci geliştirmede portfolyo değerlendirmenin katkısı konusunda öğretmen adaylarının görüşleri.
  • Yaşar, B. (2010). Sınıf öğretmenlerinin portfolyo değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri (Balıkesir ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Yetkin, D & Daşçan, Ö. (2006). Son Değişikliklerle İlköğretim Programı 1- 5. Sınıflar. Anı Yayıncılık.
  • Yıldız İ. & Uyanık N. (2004). “Matematik Eğitiminde Ölçme Değerlendirme Üzerine”. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Mart, 12/1, 97–104.
  • Yılmaz, A., Gülgün, C., Çetinkaya, M., & Doğanay, K. (2018). Initiatives and New Trends Towards Stem Education in Turkey. Journal of Education and Training Studies, 6(11a), 1-10.

Use of Technology in Measurement and Evaluation: Electronic Portfolios

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 37 - 42, 31.12.2019

Öz

The rapid increase of scientific knowledge makes it diffucult to keep pace with. At this point, technology has become to guide us. Using technology for our needs and to access scientific knowledege has been adopted by all segments of society. Thus, it is easier to understand the rapidly developing and changing world. One of the areas where technology is effective is education. Technology reshapes both traditional relationships between teachers and students and the educational environment. The use of technology in education comes up with different examples in each part of the lessons. Traditional assessment and evaluation approaches are far from measuring high-level thinking skills. Alternative measurement and assessments are process-based methods which place students on center, help them express their ideas,and allow them to involve actively in all processes of learning. It is a known fact that alternative measurement and assessment techniques are insufficient in Turkey and the world. Technological pedagogical field knowledge research has emphasized the gap in this field in recent years. Portfolios are important tools in a process-oriented assessment. Electronic portfolios offer a lot of convenience for both the learner and the evaluator compared to traditional portfolios. In addition, the evaluator can reach full and realistic results about the learner .The study was carried out with 48 students with different socio-economic characteristics who participated in the project “I learn about nature by exploring from Microworld to Macroworld in the Ilgaz Mountain National Park- 3, which was realized within the scope of TÜBİTAK 4004 Nature Education and Science schools support program in 2016-2017 academic year. 30 students actively participated in the study and were able to create an electronic portfolio via the flip grid site during the training period. The students recorded 60-90 seconds of videos about the education and recorded them in the system. Project practitioners actively evaluated the training process and provided feedback using multimedia environments. In this way, whether the participants can achieve the related gains and the missing aspects of the training process were examined from a different perspective.

Proje Numarası

118B181

Kaynakça

  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N., & Sarıçayır, 2011. Akıllı Tahtalar ve Öğretim Uygulamaları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15).
  • Akkoç, H. (2012). Bilgisayar destekli ölçme-değerlendirme araçlarının matematik öğretimine entegrasyonuna yönelik hizmet öncesi eğitim uygulamaları ve matematik öğretmen adaylarının gelişimi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 3(2).
  • Alkan, C. ve Diğerleri (1995). Eğitim Teknolojisine Giriş. Ankara: Önder Matbaacılık.
  • Ataman; A. (1992). Eğitim Sürecinde Yaratıcılık. (Yayına Hazırlayan: Ayşegül Ataman). Yaratıcılık ve Eğitim, (105-124). Ankara: Türk Eğitim Derneği, Eğitim Dizisi, (17).
  • Avan, Ç., GÜLGÜN, C., YILMAZ, A., & DOĞANAY, K. (2019). STEM EĞİTİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI: Kastamonu Bilim Kampı. Journal of STEAM Education, 2(1), 39-51.
  • Barış, M. F., & Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: Facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 122-129.
  • Brady, K., Holcomb, B., Smith, B. (2010). The Use of Alternative Social Networking Sites in Higher Educational Settings: A Case Study of the E-Learning Benefits of Ning in Education. Journal of Interactive Online Learning, www.ncolr.org/jiol, Volume 9, Number 2, Summer 2010, ISSN: 15414914
  • Davis, M. H. and Ponnamperuma, G. G. (2005). Portfolio Assessment. Journal of Veterinary Medical Education, 32(3), 279-284.
  • Dipace, A. (2009). Evaluatıon of learnıng and e-portfolıo: authentıc assessment ın the experıence of on lıne master. 1st International Conference on Education and New Learning Technologies, 6-8 July, 2009, Barcelona, Spain.
  • Eren, Yavuz, K. (2005). Aktif Öğrenme Yöntemleri. Ceceli Yayınları, Ankara.
  • Graue, M. E. (1993). Integrating theory and practice through instructional assessment. Educational Assessment, 1(4), 283-309.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., Madran, O. (2010). Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı. 10.11.2017 tarihinde inet-tr.org.tr/inetconf15/ozet/10.html adresinden alınmıştır.
  • Heritage, M. (2007). What Do Teachers Need to Know and Do? Phi Delta Kappan, 89 (2), 140 – 145.
  • Hodges W.J., Lamb P., Brown M.H. & Foy D.S. (2005), Assessment For All, Science Scope, January, 43-44.
  • Höçük, S. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin elektronik portfolyoların kullanımı ile ilgili görüşleri. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4-7 Mayıs 2012, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., & Meşeci, B. (2012). Alternatif Ölçme Değerlendirme Araçlarina İlişkin Sinif Öğretmenlerinin Öz Yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Karaoğlan, B. ve Ertaul, L. (2010). A Practice in using E-Portfolio in a Higher Education Course Taught at Distance. Electronıcs And Electrıcal Engıneerıng, 6(102), 115-118.
  • Kissane, B., Kemp, M. ve Bradley, J. (1996).Graphics calculators and assessment. In P. Gomez & B. Waits (Eds) Roles of calculators in the classroom, (Electronic proceedings of Topic Group 18), International Congress on Mathematics Education, Seville, Spain
  • Kissane, B., Bradley, J. ve Kemp, M. (1994).Graphics calculators, equity and assessment.Australian Senior Mathematics Journal, 8(2), 31-43. Kuran, K., & Kanatlı, F. (2009). Alternatif Ölçme Değerlendirme Teknikleri Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi/The Evaluation of Classroom Teachers' Opinions on the Alternative Assessments Techniques. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12). Macdonald, L., Lui, P., Lowell, K., Tsai, H., Lohr, L. (2004). Graduate Student Perspectives on the Development of Electronic Portfolios. Techtrends : Lininking Research & Practice to Improve Learning, 48(3), 52-55. Özyenginer, E. (2006). Bilgisayar dersinde elektronik portfolyo yöntemi kullanımı üzerine bir çalışma (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü). POLAT, M., & KÖSE, Y. (2013). Okullarda Bir Performans Değerlendirme Aracı Olarak E-Portfolyo Kullanımına Yönelik İlköğretim Öğretmenlerinin Görüşleri. Journal of Computer and Education Research (ISSN: 2148-2896), 1(1), 57-82.
  • Rıza, E. T. (1999). Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri. İzmir
  • Rice, M. L. & Wilson, E. K. (1999) “How Technology Aids Constructivism in the Social Studies Classroom”The Social Studies, 90 (1), 28-33. Sungur, N. (1992). Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Özgür Yay.
  • Tezci, E., Gürol, A., & Enstitüsü, F. S. B. (2003). Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık (Constructivist Instructional Design And Creativity). The Turkish Online Journal Of Educational Technology–TOJET, ISSN: 1303, 6521.
  • Tiryakioğlu, F., Erzurum, F. (2011). Bir Eğitim Aracı Olarak Ağların Kullanımı. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya, Turkey. www.iconte.org
  • Toptaş, V. (2011). Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları. Eğitim ve Bilim, 36(159).
  • Torrance E. P. (1995). Why to Fly? A Philosophy of Creativity. New Jersey, Norwood: Alex.
  • Türnüklü, E. (2003). Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (24), 108 - 118.
  • Uzun, N. (2006). Çevre bilinci geliştirmede portfolyo değerlendirmenin katkısı konusunda öğretmen adaylarının görüşleri.
  • Yaşar, B. (2010). Sınıf öğretmenlerinin portfolyo değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri (Balıkesir ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Yetkin, D & Daşçan, Ö. (2006). Son Değişikliklerle İlköğretim Programı 1- 5. Sınıflar. Anı Yayıncılık.
  • Yıldız İ. & Uyanık N. (2004). “Matematik Eğitiminde Ölçme Değerlendirme Üzerine”. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Mart, 12/1, 97–104.
  • Yılmaz, A., Gülgün, C., Çetinkaya, M., & Doğanay, K. (2018). Initiatives and New Trends Towards Stem Education in Turkey. Journal of Education and Training Studies, 6(11a), 1-10.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Bakar 0000-0002-3999-0983

Çağrı Avan 0000-0002-4068-7631

Proje Numarası 118B181
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2019
Kabul Tarihi 18 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bakar, F., & Avan, Ç. (2019). Use of Technology in Measurement and Evaluation: Electronic Portfolios. Social Scientific Centered Issues, 1(2), 37-42.

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


20077

Eurasian Scientific Journal Index

17629

Türk Eğitim İndeksi

17630

Asos Index

17631

Google Scholar