Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 49 - 55, 23.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Avan, Ç., Gülgün, C., Yılmaz, A., & Doğanay, K. (2019). Out of school learning environment in STEM education: Kastamonu science camp. Journal Of STEAM Education, 2(1), 39-51.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç., Kaplan, H., Ünal, Ü. & Akbunar, Ş. (2015). 2005 yılı ve sonrasında geliştirilen öğretim programları ile ilgili öğretmen görüşleri; 2005-2011 yılları arasında yapılan araştırmaların analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi. 171-196.
  • Geçit, Y. & Kartal, A. (2010). “Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırma Konuları Üzerine Bir İnceleme”, International Conference on New Trends in Education and Their Implications,(11-13November),Antalya.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Dağıtım.
  • Oruç, S. & Ulusoy, K. (2008). “Sosyal Bilgiler Öğretimi Alanında Yapılan Tez Çalışmaları”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı.26, ss.121-132.
  • Öztürk, C. (2006). “Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinlerarası Bir Bakış”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Editör: Cemil Öztürk), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Safran. M. (2008). “Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış”, Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Editör: Bayram Tay & Adem Öcal), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Şahin, M., Yıldız, D., & Duman, R. (2011). Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezleri Üzerine Bir Değerlendirme, Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 96-121.
  • Tan, E., & Yılmaz, A. (2016). Approaches towards to peer education in Turkey and developed countries. Journal of Current Researches on Social Sciences (JoCReSS), 6(1), 186-196. Online [http://josress.com/492878/6717117tan7y77lmaz.pdf].
  • Tarman, B. & Acun, İ. & Yüksel, Z. (2010). “Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanındaki Tezlerin Değerlendirilmesi”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt. 9, sayı. 3, ss. 725-746.
  • Uysal, H., & Yilmaz, A. (2019). Prospective teachers' views on beauty criteria. International Journal of Educational Methodology, 5(3), 337-346. (ERIC). doi: 10.12973/ijem.5.3.337.
  • Yaylacı, Z. & Büyükalan, F., (2019). Sosyal bilgiler eğitiminde öğretmen görüşüne başvurulan tezlerin tematik açıdan incelenmesi (2005-2017). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 1-19.
  • Yıldırım, A & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
  • Yılmaz, A., & Fakirullahoğlu, Z. (2016). Examination of science teacher candidates and instructors' opinions toward bologna process. Participatory Educational Research, Special Issue, 182-194.
  • Yılmaz, A., & Tan, E. (2016). The effect of student achievement in cognitive level of peer teaching methods in science teaching. Journal of Current Researches on Social Sciences (JoCReSS), 6(2), 186-200.
  • Yılmaz, A., & Aydin, S. (2019). Determination Of quality standards for the content of science education teacher training programs and the admission of students: The study of scale development and application. Online Science Education Journal, 4(1), 44 - 65.
  • Yılmaz, A., Çetinkaya, M., & Avan, Ç. (2019). The STEM approach problems about pre-school integration and teacher opinions. Journal of Strategic Research in Social Science, 5(4), 17-24. doi: 10.26579/josress-5.4.2
  • Yılmaz, A., & Ertuğrul Akyol, B. (2019). A comparative analysis of the studies in the field of lifelong learning in Turkey. Social Scientific Centered Issues, 1(2), 28-36.
  • Yılmaz, A., & Yanarateş, E. (2020). Determination of Metaphorical Perceptions of Prospective Teachers on the Concept of “Water Pollution” Through Triangulation. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1500-1528. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722554

Thematic Analysis of Studıes in Social Studies Education in Turkey Between 2000-2020

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 49 - 55, 23.06.2020

Öz

The aim of the study is to examine the theses made in 2000-2020 social studies education in Turkey from a thematic point of view and to obtain the theme distributions and general theme distributions of theses between certain years. Our study with the scanning model, which is a descriptive analysis technique, was analyzed with the content analysis method of 425 theses, including 351 master's and 74 doctoral theses, within the scope of theses written in the field of social studies education. When we look at the total number of dissertations examined, it is seen that the number of Master's thesis is approximately 5 times higher than the number of doctoral dissertations. As a result of the 20-year review, the number of theses increased with 2014, and in 2017 both master's and doctoral theses were the most studied. Researchers often preferred quantitative methods in the dissertations studied.

Kaynakça

  • Avan, Ç., Gülgün, C., Yılmaz, A., & Doğanay, K. (2019). Out of school learning environment in STEM education: Kastamonu science camp. Journal Of STEAM Education, 2(1), 39-51.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç., Kaplan, H., Ünal, Ü. & Akbunar, Ş. (2015). 2005 yılı ve sonrasında geliştirilen öğretim programları ile ilgili öğretmen görüşleri; 2005-2011 yılları arasında yapılan araştırmaların analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi. 171-196.
  • Geçit, Y. & Kartal, A. (2010). “Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırma Konuları Üzerine Bir İnceleme”, International Conference on New Trends in Education and Their Implications,(11-13November),Antalya.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Dağıtım.
  • Oruç, S. & Ulusoy, K. (2008). “Sosyal Bilgiler Öğretimi Alanında Yapılan Tez Çalışmaları”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı.26, ss.121-132.
  • Öztürk, C. (2006). “Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinlerarası Bir Bakış”, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Editör: Cemil Öztürk), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Safran. M. (2008). “Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış”, Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Editör: Bayram Tay & Adem Öcal), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Şahin, M., Yıldız, D., & Duman, R. (2011). Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezleri Üzerine Bir Değerlendirme, Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 96-121.
  • Tan, E., & Yılmaz, A. (2016). Approaches towards to peer education in Turkey and developed countries. Journal of Current Researches on Social Sciences (JoCReSS), 6(1), 186-196. Online [http://josress.com/492878/6717117tan7y77lmaz.pdf].
  • Tarman, B. & Acun, İ. & Yüksel, Z. (2010). “Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanındaki Tezlerin Değerlendirilmesi”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt. 9, sayı. 3, ss. 725-746.
  • Uysal, H., & Yilmaz, A. (2019). Prospective teachers' views on beauty criteria. International Journal of Educational Methodology, 5(3), 337-346. (ERIC). doi: 10.12973/ijem.5.3.337.
  • Yaylacı, Z. & Büyükalan, F., (2019). Sosyal bilgiler eğitiminde öğretmen görüşüne başvurulan tezlerin tematik açıdan incelenmesi (2005-2017). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 1-19.
  • Yıldırım, A & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
  • Yılmaz, A., & Fakirullahoğlu, Z. (2016). Examination of science teacher candidates and instructors' opinions toward bologna process. Participatory Educational Research, Special Issue, 182-194.
  • Yılmaz, A., & Tan, E. (2016). The effect of student achievement in cognitive level of peer teaching methods in science teaching. Journal of Current Researches on Social Sciences (JoCReSS), 6(2), 186-200.
  • Yılmaz, A., & Aydin, S. (2019). Determination Of quality standards for the content of science education teacher training programs and the admission of students: The study of scale development and application. Online Science Education Journal, 4(1), 44 - 65.
  • Yılmaz, A., Çetinkaya, M., & Avan, Ç. (2019). The STEM approach problems about pre-school integration and teacher opinions. Journal of Strategic Research in Social Science, 5(4), 17-24. doi: 10.26579/josress-5.4.2
  • Yılmaz, A., & Ertuğrul Akyol, B. (2019). A comparative analysis of the studies in the field of lifelong learning in Turkey. Social Scientific Centered Issues, 1(2), 28-36.
  • Yılmaz, A., & Yanarateş, E. (2020). Determination of Metaphorical Perceptions of Prospective Teachers on the Concept of “Water Pollution” Through Triangulation. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1500-1528. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722554
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melek Taştemürlü 0000-0001-7877-0759

Merve Aktan 0000-0002-6046-1023

Pakize Hayta 0000-0002-5789-4426

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2020
Kabul Tarihi 14 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taştemürlü, M., Aktan, M., & Hayta, P. (2020). Thematic Analysis of Studıes in Social Studies Education in Turkey Between 2000-2020. Social Scientific Centered Issues, 2(1), 49-55.

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


20077

Eurasian Scientific Journal Index

17629

Türk Eğitim İndeksi

17630

Asos Index

17631

Google Scholar