The aim of this study is to determine the attitudes of students studying in different school types towards geography lesson. The sample of the research consist of 230 students studying at Science High School, Anatolian High School, Social Sciences High School and Vocational and Technical High School in the central district of Kastamonu. The attitude scale developed by Aydın (2009) was used in data collection. The obtained data were analyzed using the SPSS program. Considering the findings that emerged as a result of the analysis of the data, the attitudes of the students towards the geography lesson are generally positive. It was observed that these attitudes showed significant differences at lower levels according to gender, class level, residence and school type.
geography high school attitude towards geography gender class level school type accommodation.
Bu çalışmanın amacı, farklı okul türlerinde öğrenim gören öğrencilerin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Kastamonu ili Merkez ilçedeki Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi ve Meslek Lisesi’nde öğrenim gören 230 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Aydın (2009) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmış ve veriler farklı değişkenlere göre SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi neticesinde elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin coğrafya dersine yönelik tutumları genelde olumludur. Cinsiyete göre, sınıf düzeyine göre, kalınan yere göre ve okul türüne göre alt düzeylerde anlamlı farklılıklar göstermektedir.
Coğrafya lise coğrafya dersine yönelik tutum cinsiyet sınıf düzeyi okul türü kalacak yer.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Eurasian Scientific Journal Index | Türk Eğitim İndeksi | Asos Index | Google Scholar |