Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 30 - 48, 30.06.2021

Öz

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (16), 9-27.
  • Altan, M. Z. (2011). Çoklu Zekâ Kuramı ve Değerler Eğitimi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1( 4), 53-57.
  • Aydın, M. Z. (2010). Okulda Değerler Eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, 6 (18), 16-19.
  • Balat, G. U. ve Dağal, A. B. (2009). Okul öncesi dönemde değerler eğitimi etkinlikleri. Kök Yayıncılık.
  • Bartan, B.(2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerler Ve Değerler Eğitimi Hakkındaki Görüşleri İle Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Bulut, Sevilay (2011). Atasözlerinin değerler eğitimindeki yeri. Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çetinbaş, E. (2015). Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Çüçen, A.K. (2005). Kültür, uygarlık, evrensellik ve çok-kültürlülük. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 4, 111-115.
  • Demirci, Z. (2019). Okul öncesi öğrencilerinin değer algıları ile annelerinin aile ilişkilerine dair görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ekşi, H. (2003). Temel insani değerlerin kazandırılmasında bir yaklaşım: karakter eğitimi programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 79, 96.
  • Frydkova, E. (2013). School and Parents’Cooperation on Formation of Value Orientation of a Child. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 106, 2307-2315.
  • Kılıç, Z. (2017). Yaratıcı dramaya dayalı etkinliklerin 60 - 66 aylık çocuklara değer kazandırılmasında etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
  • Kozikoğlu, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi,7(4), 2698-2720.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4.-5. Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2010). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı İlk Ders Genelgesi.53. Ogelman, H. G., & Sarıkaya, H.E., (2015). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Konusundaki Görüşleri: Denizli İli Örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.29,81-100.
  • Schwartz, S., Melech, H., Lehmann G., Burgess, A., Haris M. & Owens V. (2001). Extending the cross-cultural validity of the theory of basic human values with a different method of measurement. Journal of Cross-Cultural Psychology, 32, 519-542.
  • Şen, Ü. (2007). Millî Eğitim Bakanlığının 2005 yılında tavsiye ettiği 100 temel eser yoluyla Türkçe eğitimde değerler öğretimi üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Tezcan, M. (1974). Türklerle ilgili stereotipler (kalıp yargılar) ve Türk değerleri üzerine bir deneme. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2011). Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu yayınları.
  • UNESCO. Living Values: an Educational Program.
  • Uzun, M., & Köse, A.(2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (23), 305-338.
  • Yeşil, R. & Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 65-84.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimi’ne genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19 (19), 499-522.
  • Yıldırım, K. (2009). Türk sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin deneyimleri: fenomonolojik bir yaklaşım. Eğitim Araştırmaları-Eurasian Journal of Educational Research, 35, 165-184.

Examination of Values Education Studies in Pre-School Period in Turkey: Last 10 years

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 30 - 48, 30.06.2021

Öz

In this study, it is aimed to examine the academic studies on values education in preschool education in our country between the years 2010-2020. The sample of the research consists of 1 doctoral study, 10 master’s theses and 50 national articles on values education in the preschool period. A total of 61 studies was reviewed. In the research, document analysis method was used. Studies were grouped according to common sub-headings by document analysis. As a result of the research, it was determined that many studies were carried out on values education in the pre-school period, and the studies were dealt with values education from multidimensional and different aspects. It has been revealed that there are few studies on scale studies, studies on games, analysis of cartoons, books and magazines. It has been seen that there are many studies conducted by taking the opinions of preschool teachers and teacher candidates.

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (16), 9-27.
  • Altan, M. Z. (2011). Çoklu Zekâ Kuramı ve Değerler Eğitimi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1( 4), 53-57.
  • Aydın, M. Z. (2010). Okulda Değerler Eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, 6 (18), 16-19.
  • Balat, G. U. ve Dağal, A. B. (2009). Okul öncesi dönemde değerler eğitimi etkinlikleri. Kök Yayıncılık.
  • Bartan, B.(2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerler Ve Değerler Eğitimi Hakkındaki Görüşleri İle Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Bulut, Sevilay (2011). Atasözlerinin değerler eğitimindeki yeri. Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çetinbaş, E. (2015). Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Çüçen, A.K. (2005). Kültür, uygarlık, evrensellik ve çok-kültürlülük. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 4, 111-115.
  • Demirci, Z. (2019). Okul öncesi öğrencilerinin değer algıları ile annelerinin aile ilişkilerine dair görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ekşi, H. (2003). Temel insani değerlerin kazandırılmasında bir yaklaşım: karakter eğitimi programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 79, 96.
  • Frydkova, E. (2013). School and Parents’Cooperation on Formation of Value Orientation of a Child. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 106, 2307-2315.
  • Kılıç, Z. (2017). Yaratıcı dramaya dayalı etkinliklerin 60 - 66 aylık çocuklara değer kazandırılmasında etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
  • Kozikoğlu, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi,7(4), 2698-2720.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4.-5. Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2010). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı İlk Ders Genelgesi.53. Ogelman, H. G., & Sarıkaya, H.E., (2015). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Konusundaki Görüşleri: Denizli İli Örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.29,81-100.
  • Schwartz, S., Melech, H., Lehmann G., Burgess, A., Haris M. & Owens V. (2001). Extending the cross-cultural validity of the theory of basic human values with a different method of measurement. Journal of Cross-Cultural Psychology, 32, 519-542.
  • Şen, Ü. (2007). Millî Eğitim Bakanlığının 2005 yılında tavsiye ettiği 100 temel eser yoluyla Türkçe eğitimde değerler öğretimi üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Tezcan, M. (1974). Türklerle ilgili stereotipler (kalıp yargılar) ve Türk değerleri üzerine bir deneme. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2011). Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu yayınları.
  • UNESCO. Living Values: an Educational Program.
  • Uzun, M., & Köse, A.(2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (23), 305-338.
  • Yeşil, R. & Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 65-84.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimi’ne genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19 (19), 499-522.
  • Yıldırım, K. (2009). Türk sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin deneyimleri: fenomonolojik bir yaklaşım. Eğitim Araştırmaları-Eurasian Journal of Educational Research, 35, 165-184.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esma Başyiğit

Bahattin Aydınlı 0000-0002-6525-4162

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 12 Haziran 2021
Kabul Tarihi 23 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Başyiğit, E., & Aydınlı, B. (2021). Examination of Values Education Studies in Pre-School Period in Turkey: Last 10 years. Social Scientific Centered Issues, 3(1), 30-48.

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


20077

Eurasian Scientific Journal Index

17629

Türk Eğitim İndeksi

17630

Asos Index

17631

Google Scholar