Acil servisler kaotik, kalabalık, stres altında sağlık hizmetinin
sağlanmaya çalışıldığı birimlerdir. Acil serviste sayıca fazla hasta bakmanın
yanı sıra bu hastaların çoğunlukla hızla müdahale edilmesi gereken hastalık
grupları olması hekimin stresini arttırıcı rol oynamaktadır. Literatürde
ülkemizdeki bazı illerde, acil servis çalışanlarında depresyonu araştıran az
sayıda çalışmaya rastlanılmıştır. Bu noktadan hareketle Türkiye’nin dördüncü
büyük ilinde yer alan kamu hastaneleri acil servis hekimlerine yönelik bir
çalışma yapılmasına karar verilmiştir. Çalışmamızda acil servis hekimlerinin
sosyodemografik özellikleri ve depresyon sıklığı ilişkisinin değerlendirilmesi
amaçlanmıştır.
Bu kapsamda 120 pratisyen hekim, 56 asistan hekim ve 35 uzman hekim olmak
üzere toplam 211 hekime ulaşılmış ve oluşturulmuş olan anket formunu
doldurmaları istenmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre hekimlerin %47.39’u minimal, %29.86’sı
hafif, %19.91’i orta ve %2.84’ü şiddetli düzeyde depresyon olasılığına sahipti.
Meslekteki çalışma süresine göre de depresyon düzeyleri arasında anlamlı bir
farklılık görüldü. Çalışmamıza göre gelir seviyesine ilişkin yeterlilik algısı
ve yapılan işten duyulan memnuniyet durumuna göre de depresyon düzeyleri
arasında anlamlı bir farklılık görüldü.
Sonuç olarak; acil servis hekimlerimizin depresyon olasılığında mesleki
tecrübe, gelir düzeyi ve yapılan işten duyulan memnuniyetin önemli faktörler
olduğu belirlendi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 29 Sayı: 2 |