BibTex RIS Kaynak Göster

TESTING, ASSESSMENT and KPDS (foreign language proficiency examination for state employees)– What does this exam assess?

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 23 - 32, 07.01.2013

Öz

Education system in our country has almost completely changed in recent years. In the same vein, the foreign language teaching has nearly entirely changed. Adopted all over Europe as well as Turkey, Common European Framework for Languages stipulated by the European Council has ultimately affected and changed the foreign language teaching system. Accordingly, foreign language learning has necessitated a new learning – teaching approach which aims at improving the communication-based skills and the six main levels includes a description of what a language learner can do for each level. However, in our country, KPDS/ÜDS and similar tests which are used as a means of assessing the language proficiency levels do not conform to today's conditions. These examinations have become obsolete in the scientific sense mainly because it is uncertain what those examinations test. The study discusses the validity of the KPDS exams in general terms, and asserts  the necessity of a new examination system.

Kaynakça

  • ADP, (2000). Avrupa Dil Portföyü Equals/ALTE Cambridge, Avrupa Konseyi. Çelik, H. (2009). Genelge 2009/34, MEB Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü, Sayı: B.08.0.DİG.0.17.01.04.360.611/2816, 14.04.2009.
  • DAOBM, (2006). Avrupa Dilleri için Ortak Başvuru Metni, MEB.
  • Gür, Ö. (2004). Avrupa Ortak Dil Kriterleri Çerçevesinde Türkiyede Yetişkinlere Yönelik Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü..
  • İşisağ, K.U. (2008). Avrupa Dilleri Ortak Başvuru Metni’nin Dilbilimsel Açıdan İncelenmesi. Journal of Language and Linguistic Studies, Vol.4, No.1. http://www.jlls.org/Issues/Volume%204/No.1/kisisag.pdf adresinden erişildi.
  • Leder, G. (2010). DIALANG und UNİcert-Zwei Initiativen zur Vergleichbarkeit von Sprachkenntnissen durch Vereinheitlichung von Kompetenzniveaus. UNIcert Handbuch 2, AKS Fremdsprachen in Lehre und Forschung, FLF 45.
  • Mirici, İ. H. (2012). Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı ve Avrupa Dil Portfolyosu Nedir?. Milli Eğitim Bakanlığı Resmi Web Sitesi, Çevrimiçi: http://adp.meb.gov.tr/nedir.php ( 10.02.2012)
  • Neuner, G/Hunfeld, H.
  • Methoden des Fremdsprachlichen Deutschunterrichts, Langenscheidt
  • Verlag, Berlin 2002.
  • ÖSYM, (2012). Yabancı Dil Sınavları Eş değerlilikleri, http://www.osym.gov.tr/dosya/1- 59085/h/yabanci-dil-sinavlari-esdegerlikleri.pdf adresinden erişilmiştir.
  • ÖSYM, (2012). 2011 Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (KPDS) , www.osym.gov.tr
  • ÖSYM, (2012). 2011 Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (KPDS) , www.osym.gov.tr
  • ÖSYM, (2012). 2011 Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (KPDS) , www.osym.gov.tr
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Gür

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gür, Ö. (2013). TESTING, ASSESSMENT and KPDS (foreign language proficiency examination for state employees)– What does this exam assess?. Sakarya University Journal of Education, 2(1), 23-32. https://doi.org/10.19126/suje.53510