Memduh Şevket Esendal, dilinin yalınlığı, anlatımındaki sadelik ve yazmadaki rahatlığı ile her
dönem Türk öykücülüğünün dikkat çeken ismi olmuştur. Öykülerinde her kesimden insanı ele
alan ve yaşamın güzel yanlarını insanlara göstermeyi, insanlara ümit dağıtmayı kendine görev
addeden Esendal, doğaya ve insanlara nasıl sevgiyle bakacağımızı da bize göstermesini
bilmiştir. Özellikle Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrencilere okunması tavsiye edilen 100
temel eser arasında da gösterilen Esendal’ın öykülerinin, dilindeki yalınlığın ve anlatımındaki
sadeliğin aksine yalın anlamlı metinler olmadığının bilinmesi, öğrencilerimizi bilinçli bir
edebiyat okuru olarak yetiştirebilmemiz açısından önemlidir. Yazarın öykülerini yazarken insan
ve toplum temelinde yaşadığı bunalımları, huzursuzlukları ve sancıları ancak metinleri çağdaş
yaklaşımlarla yeniden irdelersek gösterebilir ve edebiyat metninin en önemli özelliklerinden biri
olan çok anlamlılığı okuyucuya hissettirebiliriz. Bu nedenle görünüşte yaşama sevgisinin,
hoşgörünün ve iyimserliğin anlatımı üzerine kurgulanmış olan “Hayat Ne Tatlı” adlı öyküyü bu
kez de Alımlama Estetiği kuramına göre inceledik.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 9, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/