BibTex RIS Kaynak Göster

TEAM PERCEPTION OF THE TEACHERS IN THE PRIMARY SCHOOLS

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 54 - 62, 31.01.2013

Öz

This study which examines the team perception levels of the teachers in primary schools based on various variables (İlköğretim okullarında öğretmenlerin takım algısı düzeylerini ve takım algısı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre inceleyen bu araştırma) were done with the data acquired from 10 primary schools in the Sapanca district of Sakarya in 2011 – 2012 academic year. The universe of the research consists of 242 primary school teachers in Sapanca,Sakarya. In the study, instead of sampling method the entire universe was tried to be reached.

The results of the study present that teacher don't/can't work with team spirit within the teams; team perception of the female teachers are higher than of the male teachers and the teachers working in the same school for a longer period have better team perception.

Kaynakça

  • Aksu, M. B., Demirtaş, H. &Atılgan, H. (2005).Takım Algısı İçin Bir ölçek Geliştirme Çalışması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, 28-30 Temmuz.
  • Ataman, G. (2002). Takım Çalışması: Mobil İletişim Sektöründe Bir Örnek Olay İncelemesi. Journal of İstanbul Kültür University, Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: TekAğaç Basım Yayım.
  • Balcı, A. (2002). Örgütsel Gelişme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2001). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (2004).Yönetimde İnsan İlişkileri. Ankara: Nobel YayınDağıtım.
  • Biçer, T. (1997).Yaşam ve Sporda Doruk Performans (2.Basım). İstanbul: Mayıs Yayınevi.
  • Blanchard K., Carc D. (1996).Yüksek Performanslı Takımı Kurma. (Çev.Özcan,M.) İstanbul: Yönetim Geliştirme Merkezi Yayınları.
  • Brestrich, E. T. (2000). Modernizmden Postmodernizme Dönüşümcü Liderlik. Ankara: SebaYayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002).Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı.Ankara: PegemYayıncılık.
  • Cafoğlu, Z. (1996). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul: Avni Akyol Ümit Kültür ve Eğitim Vakfı. Çetin, M. Ö. (1998). İlköğretim Okullarında Takım Çalışması.İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Çetin, S. (2001). İlköğretim Okullarında Takım Çalışması Konusunda Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirtaş, H. (2005). Okul Çalışanlarının Takım Algısı. Ege Eğitim Dergisi ,6 (1).
  • Dengiz, G. M. (2000). Takım Çalışması Teknikleri. Ankara: Acedemyplus Yayınevi.
  • Elma, C. (2004). Öğrenen Örgütlerde Takım Çalışması. (Ed. Kamile Demir ve Cevat Elma). Öğrenen örgütler. Ankara: Sandal Yayınları.
  • Eren E. (2007). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (10.Basım). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Karslı, M. D. (2004). Yönetsel Etkililik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kayalar, M. (2002). Transaksiyonel Analizin Etkili Takım Oluşturmada Kullanılması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1).
  • Keçecioğlu, T. (2000).Takım Oluşturmak. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Maddux, R. (1999). Takım Kurma. (Çev. C. İkizler). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • MEB. (2012). Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği.
  • MEB. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Planlı Okul Gelişim Modeli Milli Eğitim Bakanlığı Araştırma ve Geliştime Dairesi Başkanlığı. Ankara.
  • MEB.(2003). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Özkalp, E., Kırel, Ç. (2001). Örgütsel Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayın No: 1
  • Özler, D. E., Koparan E. (2006). Takım Performansına Etki Eden Takım Çalışmasına İlişkin Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 8.
  • Polat, S. (2000). Takım Çalışmasının Parametrik Değerleri ve Başarısına Etki Eden Faktörler: Bir Holdingdeki Bulgular, Türkiye Metal Sanayicileri Dergisi, 19.
  • Sümter, E. (2003). Örgütlerde Takım Çalışması ve Performansa Etkileri. Yayınlanmamış Yükseklisanstezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şekerci, M., Aypay, A. (2009).İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Yönetim Becerileri İle Grup Etkililiği Arasındaki İlişki, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (57).
  • Yedievli, S., Ersen, C. (1997). Takım Çalışması Sistematiği. Önce Kalite Dergisi, 30.

İlkokul Öğretmenlerinin Takım Algısı

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 54 - 62, 31.01.2013

Öz

İlköğretim okullarında öğretmenlerin takım algısı düzeylerini ve takım algısı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre inceleyen bu araştırma, 2011-2012 öğretim yılında Sakarya ili Sapanca ilçesinde bulunan 10 resmi ilköğretim okulundan elde edilen veriler yardımıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Sakarya ili Sapanca ilçesi sınırları içinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında görev yapan 242 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem belirleme yoluna gidilmemiş, evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda;. Öğretmenlerin okullarında kurulan takımlarda takım ruhu içinde çalış(a)madıkları, kadın öğretmenlerin takım algılarının erkek öğretmenlere göre daha yüksek olduğu, bulundukları okulda daha uzun süre görev yapan öğretmenlerin daha yüksek bir takım algısı olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksu, M. B., Demirtaş, H. &Atılgan, H. (2005).Takım Algısı İçin Bir ölçek Geliştirme Çalışması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, 28-30 Temmuz.
  • Ataman, G. (2002). Takım Çalışması: Mobil İletişim Sektöründe Bir Örnek Olay İncelemesi. Journal of İstanbul Kültür University, Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: TekAğaç Basım Yayım.
  • Balcı, A. (2002). Örgütsel Gelişme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2001). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (2004).Yönetimde İnsan İlişkileri. Ankara: Nobel YayınDağıtım.
  • Biçer, T. (1997).Yaşam ve Sporda Doruk Performans (2.Basım). İstanbul: Mayıs Yayınevi.
  • Blanchard K., Carc D. (1996).Yüksek Performanslı Takımı Kurma. (Çev.Özcan,M.) İstanbul: Yönetim Geliştirme Merkezi Yayınları.
  • Brestrich, E. T. (2000). Modernizmden Postmodernizme Dönüşümcü Liderlik. Ankara: SebaYayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002).Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı.Ankara: PegemYayıncılık.
  • Cafoğlu, Z. (1996). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul: Avni Akyol Ümit Kültür ve Eğitim Vakfı. Çetin, M. Ö. (1998). İlköğretim Okullarında Takım Çalışması.İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Çetin, S. (2001). İlköğretim Okullarında Takım Çalışması Konusunda Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirtaş, H. (2005). Okul Çalışanlarının Takım Algısı. Ege Eğitim Dergisi ,6 (1).
  • Dengiz, G. M. (2000). Takım Çalışması Teknikleri. Ankara: Acedemyplus Yayınevi.
  • Elma, C. (2004). Öğrenen Örgütlerde Takım Çalışması. (Ed. Kamile Demir ve Cevat Elma). Öğrenen örgütler. Ankara: Sandal Yayınları.
  • Eren E. (2007). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (10.Basım). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Karslı, M. D. (2004). Yönetsel Etkililik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kayalar, M. (2002). Transaksiyonel Analizin Etkili Takım Oluşturmada Kullanılması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1).
  • Keçecioğlu, T. (2000).Takım Oluşturmak. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Maddux, R. (1999). Takım Kurma. (Çev. C. İkizler). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • MEB. (2012). Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği.
  • MEB. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Planlı Okul Gelişim Modeli Milli Eğitim Bakanlığı Araştırma ve Geliştime Dairesi Başkanlığı. Ankara.
  • MEB.(2003). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Özkalp, E., Kırel, Ç. (2001). Örgütsel Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayın No: 1
  • Özler, D. E., Koparan E. (2006). Takım Performansına Etki Eden Takım Çalışmasına İlişkin Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 8.
  • Polat, S. (2000). Takım Çalışmasının Parametrik Değerleri ve Başarısına Etki Eden Faktörler: Bir Holdingdeki Bulgular, Türkiye Metal Sanayicileri Dergisi, 19.
  • Sümter, E. (2003). Örgütlerde Takım Çalışması ve Performansa Etkileri. Yayınlanmamış Yükseklisanstezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şekerci, M., Aypay, A. (2009).İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Yönetim Becerileri İle Grup Etkililiği Arasındaki İlişki, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (57).
  • Yedievli, S., Ersen, C. (1997). Takım Çalışması Sistematiği. Önce Kalite Dergisi, 30.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Ayanoğlu Bu kişi benim

Mehmet Hamedoğlu

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ayanoğlu, Ç., & Hamedoğlu, M. (2013). TEAM PERCEPTION OF THE TEACHERS IN THE PRIMARY SCHOOLS. Sakarya University Journal of Education, 3(1), 54-62. https://doi.org/10.19126/suje.70536