This study is aimed to find out the level of parental perceptions of the violent acts, actions parents will take when their children perpetrate violence and how violent acts can be solved in school. 240 students from 24 secondary schools, (10 from each) of Dhenkanal district of odisha were chosen randomly and asked to give the questionnaire to their parents in the survey. The results reveal that parents are aware of violent acts that occur in schools and some of the causes are poor supervision by school authorities , peer influence , exposure to violent media and emotional .inculcating the peace education concept in secondary school curriculum ,emphasising Opportunity for sports and other recreational activities, games, debate, excursions, peace club activities, visitation to schools by parents, community involvement establishment of Guidance and Counselling unit and grievances and readdressal centre are some of the strategies suggested for solving violent behaviour of children in schools.
Bu çalışmanın amacı şiddet eylemlerine yönelik ebeveynlerin algı düzeyini, çocukları şiddet uyguladığındaebeveynlerin gerçekleştirecekleri eylemleri ve şiddet eyleminin okulda nasıl çözülebileceğini ortaya koymaktır. Odisha’daki Dhenkanal Bölgesinin her birinden 10 adet olmak üzere 24 ortaokuldan toplamda 240öğrenci rastgele seçilmiş ve öğrencilerden araştırmada kullanan ölçek formunu ebeveynlerine vermeleri isteniştir. Sonuçlar, ebeveynlerin okullarda ortaya çıkan şiddetin farkında olduklarını ve sebeplerden bazılarının okul yöneticilerinin yetersiz denetimi, akran etkisi, şiddet içerikli medya ve duygulara maruz kalmadan kaynaklandığını göstermektedir. Barış eğitimi kavramının ortaokul müfredatında aşılanması; sporlarve diğer sosyal aktiviteler, oyunlar, münazaralar, geziler, barış kulübü faaliyetleri, ebeveynlerin okul ziyareti, toplumsal katılım için fırsatların önemini belirtmek; Rehberlik ve Danışma birimi ile şikâyet ve çözümmerkezlerinin kurulması okullarda çocukların şiddet davranışlarını çözmek için tavsiye edilen stratejilerden bazılarıdır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 17, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/