BibTex RIS Kaynak Göster

Using Body Language to Make and Maintain a Solid First Impression and to Decode Students’ Behaviours

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 6 - 18, 01.08.2014

Öz

In daily life people use their body language subconciously and effectively. Some research findings have suggested that two thirds of communication and at least 75% of all classroom communication is nonverbal. Therefore, body language makes a great difference in helping teachers to make and maintain a solid first impression in a classroom full of curious students. This study tries to explain various body movements, gestures and facial expressions that could help teachers to leave a good impression on students and to decode students’ behaviours correctly and behave accordingly. In order to learn students’ ideas about how various gestures and body language affect them in the lesson, a questionnaire including six pictures and multiple choice questions were conducted on 53 randomly chosen 3rd class students who are attending English Language Teaching Department at Buca Faculty of Education at Dokuz Eylul University and results were used to help teachers.

Kaynakça

  • Baltas, Z. & Baltas, A. (2002). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Body Language. Available on http://wik.ed.uiuc.edu/index.phb/Body_language Zeki, C. P. (2009). The Importance of Nonverbal Communication in Classroom Management. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 1(1), 1443 – 1449.
  • Darn, S. (2005). Aspects of Nonverbal Communication. Internet TESL Journal, 11(2). Available on http://www.stevedarn.com
  • Goman, C. K. (2008). İşyerinde Beden Dili. İstanbul: Melisa Matbaacılık.
  • Miller, W. P. (2005). Body Language in the Classroom (online). Available on www.acteonline.org Miller,W. P. (2006). Body Language on the Job (online). Available on www.amazon.com
  • Nonverbal Cues: Learn How to Use Them Effectively in Teacher Student Communication(online). Available on http://www.classroom-management-success.org/non-verbal-cues.html. Reca, Ö. F. (2010). Beden Dili ve Konuşma Sanatı. Ankara: Tutku Yayınevi.
  • Ritts, V. & Stein, R. J. (y.y.). Six Ways to Improve Your Nonverbal Communication(online). Available on http://stbweb02.stb.sun.ac.za/tutors/documents/SIX%20WAYS%20TO%20IMPROVE%20YOUR% 20NONVERBAL%20COMMUNICATIONS.pdf Sunwani, V. K. (2009). Body Language and English Language Teaching(online). Available on http://www.zoominfo.com/CachedPage/?archive_id=0&page_id=1461171380&page_url=//www.healingmatrix.ca/cgi-bin/move/mtview.cgi/2/entry/315/print_entry&page_last_updated=2010-1104T02:38:10&firstName=Vijay&lastName=Sunwani www.smartclassroommanagement.com www.hobicoffee.com
  • Zhu, A. (2006). The Importance of Using Body Language in English Teaching. US-China Foreign Language, 4(1), 79-81.

İyi Bir İlk İzlenim Oluşturmak, Korumak ve Öğrenci Davranışlarını Deşifre Etmek İçin Beden Dilinin Kullanımı

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 6 - 18, 01.08.2014

Öz

Günlük hayatta insanlar beden dillerini farkında olmadan ve etkili bir şekilde kullanırlar. Bazı araştırma sonuçlarına göre genel iletişimin üçte ikisi ve sınıf içi iletişimin en az %75i sözsüzdür. Bu nedenlebeden dili, meraklı öğrencilerle dolu bir sınıfta öğretmenlerin iyi bir ilk izlenim oluşturmalarına ve bunu korumalarına yardımcı olur. Bu çalışma, öğretmenlerin iyi bir ilk izlenim oluşturabilmelerine, öğrencilerin davranışlarını doğru yorumlayabilmelerine ve ona göre davranmalarına yardımcı olabilecekçeşitli beden hareketlerini, jestleri ve yüz ifadelerini açıklamaya çalışmaktadır. Farklı jest ve beden hareketlerinin öğrencileri derste nasıl etkilediğini öğrenmek için altı tane resim ve bunlarla ilgili çoktanseçmeli soruların olduğu bir anket Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği 3. sınıfa devam eden ve rastgele seçilen 53 öğrenciye uygulanmıştır ve sonuçlar öğretmenlere yardımcı olabilecek şekilde yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Baltas, Z. & Baltas, A. (2002). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Body Language. Available on http://wik.ed.uiuc.edu/index.phb/Body_language Zeki, C. P. (2009). The Importance of Nonverbal Communication in Classroom Management. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 1(1), 1443 – 1449.
  • Darn, S. (2005). Aspects of Nonverbal Communication. Internet TESL Journal, 11(2). Available on http://www.stevedarn.com
  • Goman, C. K. (2008). İşyerinde Beden Dili. İstanbul: Melisa Matbaacılık.
  • Miller, W. P. (2005). Body Language in the Classroom (online). Available on www.acteonline.org Miller,W. P. (2006). Body Language on the Job (online). Available on www.amazon.com
  • Nonverbal Cues: Learn How to Use Them Effectively in Teacher Student Communication(online). Available on http://www.classroom-management-success.org/non-verbal-cues.html. Reca, Ö. F. (2010). Beden Dili ve Konuşma Sanatı. Ankara: Tutku Yayınevi.
  • Ritts, V. & Stein, R. J. (y.y.). Six Ways to Improve Your Nonverbal Communication(online). Available on http://stbweb02.stb.sun.ac.za/tutors/documents/SIX%20WAYS%20TO%20IMPROVE%20YOUR% 20NONVERBAL%20COMMUNICATIONS.pdf Sunwani, V. K. (2009). Body Language and English Language Teaching(online). Available on http://www.zoominfo.com/CachedPage/?archive_id=0&page_id=1461171380&page_url=//www.healingmatrix.ca/cgi-bin/move/mtview.cgi/2/entry/315/print_entry&page_last_updated=2010-1104T02:38:10&firstName=Vijay&lastName=Sunwani www.smartclassroommanagement.com www.hobicoffee.com
  • Zhu, A. (2006). The Importance of Using Body Language in English Teaching. US-China Foreign Language, 4(1), 79-81.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Köprülü

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Köprülü, Ö. (2014). Using Body Language to Make and Maintain a Solid First Impression and to Decode Students’ Behaviours. Sakarya University Journal of Education, 4(2), 6-18. https://doi.org/10.19126/suje.61671