In daily life people use their body language subconciously and effectively. Some research findings have suggested that two thirds of communication and at least 75% of all classroom communication is nonverbal. Therefore, body language makes a great difference in helping teachers to make and maintain a solid first impression in a classroom full of curious students. This study tries to explain various body movements, gestures and facial expressions that could help teachers to leave a good impression on students and to decode students’ behaviours correctly and behave accordingly. In order to learn students’ ideas about how various gestures and body language affect them in the lesson, a questionnaire including six pictures and multiple choice questions were conducted on 53 randomly chosen 3rd class students who are attending English Language Teaching Department at Buca Faculty of Education at Dokuz Eylul University and results were used to help teachers.
Günlük hayatta insanlar beden dillerini farkında olmadan ve etkili bir şekilde kullanırlar. Bazı araştırma sonuçlarına göre genel iletişimin üçte ikisi ve sınıf içi iletişimin en az %75i sözsüzdür. Bu nedenlebeden dili, meraklı öğrencilerle dolu bir sınıfta öğretmenlerin iyi bir ilk izlenim oluşturmalarına ve bunu korumalarına yardımcı olur. Bu çalışma, öğretmenlerin iyi bir ilk izlenim oluşturabilmelerine, öğrencilerin davranışlarını doğru yorumlayabilmelerine ve ona göre davranmalarına yardımcı olabilecekçeşitli beden hareketlerini, jestleri ve yüz ifadelerini açıklamaya çalışmaktadır. Farklı jest ve beden hareketlerinin öğrencileri derste nasıl etkilediğini öğrenmek için altı tane resim ve bunlarla ilgili çoktanseçmeli soruların olduğu bir anket Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği 3. sınıfa devam eden ve rastgele seçilen 53 öğrenciye uygulanmıştır ve sonuçlar öğretmenlere yardımcı olabilecek şekilde yorumlanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/