BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 114 - 124, 30.04.2015
https://doi.org/10.19126/suje.26004

Öz

If the students are to be educated as individuals who are lifelong learners, at first the teachers who educate them should be lifelong learners and the schools should provide learning opportunities to students and teachers. In this study, it is discussed that teachers should be supported by their institutions which mean their schools to become lifelong learners within the scope of becoming lifelong learners. The aim of this study is to prepare a scale that will identify teachers’ perception for being supported by their institutions to become lifelong learners. With this study, the valid and reliable ‚Teachers’ Perceptions of Getting Supported by their Institutions in Lifelong Learning‛ scale was prepared with 313 teachers chosen as sample in Sakarya. According to the data gathered in the research, teachers agree with the idea that schools should be learning communities and it is important that teachers should improve themselves in terms of their skills of information and communication technology. It was figured out that other staff in the school are not barrier for teachers’ learning, but their work load assigned at schools is a barrier for their participation in lifelong learning. In the analyses, SPSS 16.0 package programme was applied

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Aspin, D. N., & Chapman, J. D. (2007). Lifelong Learning: Concepts and Conceptions. D. N. Aspin içinde, Philosophical Perspectives on Lifelong Learning. Springer.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeleri. Ankara: Pegem-A Yayınevi.
  • Balcı, A. (2013). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bryce, J. (2006). Schools and Lifelong Learners. J. Chapman, P. Cartwright, & E. J. McGilp içinde, Lifelong Learning, Participation and Equity (s. 243-263). Dordrecht: Springer.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Day, C. (1999). Developing Teachers: The Challenges of Lifelong Learning. London: Falmer Press.
  • Demirel, M. (2009). Implications of Lifelong Learning on Educational Institutions. Cypriot Journal of Educational Sciences (CJES)(4), 199-211.
  • Ecclestone, K., Davies, J., Derrick, J., & Gawn, J. (2010). Transforming Formative Assessment in Lifelong Learning. Berkshire - England: Open University Press.
  • Hargreaves, D. H. (2004). Learning for Life: The Foundations for Lifelong Learning. Bristol: The Policy Press.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Lee, W. O. (2012). Learning for the future: the emergence of lifelong learning and the internationalisation of education as the fourth way? Educational Research for Policy and Practice, 1(11), 53-64.
  • Merriänboer, J. J., & Stoyanov, S. (2008). Learners in a Changing Learning Landscape: Reflections from an Instructional Design Perspective. J. Visser, & M. Visser-Valfrey (Dü) içinde, Learners in a Changing Learning Landscape: Reflections from a Dialogue on New Roles and Expectations (s. 69-90). Springer Nether- lands.
  • Öncü, H. (1994). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Matser Basım.
  • Özdamar, K. (2002). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1 (4. b.). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özden, Y. (2013). Eğitimde Yeni Değerler: Eğitimde Dönüşüm. Ankara: Pegem Akademi.
  • Schlechty, C. P. (2001). Okulu Yeniden Kurmak. (Y. Özden, Çev.) Ankara: Nobel Yayını.
  • Tekin, H. (1977). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Mars Matbaası.

Yaşam Boyu Öğrenmede Öğretmenlerin Kurumları Tarafından Desteklenmeleri: Ölçek Geliştirme Çalışması

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 114 - 124, 30.04.2015
https://doi.org/10.19126/suje.26004

Öz

Öğrencilerin yaşam boyu öğrenen bireyler olarak yetiştirilmesi amaçlanıyorsa, önceliğin onları yetiştirecek öğretmenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmasına ve bulundukları çevrenin yani okulun öğrencilere öğrenme fırsatları sağlaması gerekmektedir.  Bu çalışmada yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmalarında kurumları tarafından desteklenmeleri ele alınmıştır. Çalışmanın amacı öğretmenlerin kurumları tarafından yaşam boyu öğrenmede desteklenme algılarını belirleyecek bir ölçek geliştirmektir. Bu çalışmayla Sakarya ilinden örneklem olarak seçilen 313 öğretmenle geçerli ve güvenilir “Yaşam Boyu Öğrenmede Öğretmenlerin Kurumları Tarafından Desteklenme Algıları” ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilere göre; öğretmenlerin okullarının öğrenme topluluğu olması gerektiği ve kendilerinin de bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri açısından gelişmelerinin önemli olmasında hemfikirdirler. Okulda çalışan diğer personelin öğretmenlerin öğrenmelerinde bir engel olmadığı ama okulda verilen iş yükünün yaşam boyu öğrenmeye katılımlarında bir engel olduğu bulunmuştur. Analizlerde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Aspin, D. N., & Chapman, J. D. (2007). Lifelong Learning: Concepts and Conceptions. D. N. Aspin içinde, Philosophical Perspectives on Lifelong Learning. Springer.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeleri. Ankara: Pegem-A Yayınevi.
  • Balcı, A. (2013). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bryce, J. (2006). Schools and Lifelong Learners. J. Chapman, P. Cartwright, & E. J. McGilp içinde, Lifelong Learning, Participation and Equity (s. 243-263). Dordrecht: Springer.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Day, C. (1999). Developing Teachers: The Challenges of Lifelong Learning. London: Falmer Press.
  • Demirel, M. (2009). Implications of Lifelong Learning on Educational Institutions. Cypriot Journal of Educational Sciences (CJES)(4), 199-211.
  • Ecclestone, K., Davies, J., Derrick, J., & Gawn, J. (2010). Transforming Formative Assessment in Lifelong Learning. Berkshire - England: Open University Press.
  • Hargreaves, D. H. (2004). Learning for Life: The Foundations for Lifelong Learning. Bristol: The Policy Press.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Lee, W. O. (2012). Learning for the future: the emergence of lifelong learning and the internationalisation of education as the fourth way? Educational Research for Policy and Practice, 1(11), 53-64.
  • Merriänboer, J. J., & Stoyanov, S. (2008). Learners in a Changing Learning Landscape: Reflections from an Instructional Design Perspective. J. Visser, & M. Visser-Valfrey (Dü) içinde, Learners in a Changing Learning Landscape: Reflections from a Dialogue on New Roles and Expectations (s. 69-90). Springer Nether- lands.
  • Öncü, H. (1994). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Matser Basım.
  • Özdamar, K. (2002). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi-1 (4. b.). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özden, Y. (2013). Eğitimde Yeni Değerler: Eğitimde Dönüşüm. Ankara: Pegem Akademi.
  • Schlechty, C. P. (2001). Okulu Yeniden Kurmak. (Y. Özden, Çev.) Ankara: Nobel Yayını.
  • Tekin, H. (1977). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Mars Matbaası.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hande Poyraz

Mustafa Bayrakcı

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Poyraz, H., & Bayrakcı, M. (2015). Yaşam Boyu Öğrenmede Öğretmenlerin Kurumları Tarafından Desteklenmeleri: Ölçek Geliştirme Çalışması. Sakarya University Journal of Education, 5(1), 114-124. https://doi.org/10.19126/suje.26004