Bu çalışmada Müzik Öğretmenliği yetenek sınavlarına başvuran adayların sınavdan elde ettikleri alan puanları (Müziksel İşitme-Yazma, Müziksel Söyleme, Müziksel Çalma) ile sosyo-demografik özellikleri arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırma, tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Çalışma 2010-2011 Eğitim Öğretim yılı özel yetenek sınavına başvuran 387 adayla gerçekleştirilmiştir. Adayların sosyo-demografik özellikteki bağımsız nitelik içeren özellikleri belirlenerek, elde ettikleri alan puanlarına ilişkin veriler öncelikle normal dağılım eğrilerine bakılarak şekilsel olarak taranmıştır. İkinci aşamada verilerin çarpıklık (Skewness) ve basıklık (Kurtosis) değerlerine bakılarak, Kolmogorov - Smirnov testleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda; cinsiyete, ailenin müzik ilgi durumuna, yaşantının çoğunun geçirildiği yere, çalgı alanına göre anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte; Mezun olunan lise türüne, yetenek sınavlarına hazırlanma biçimlerine ve hazırlık süresine göre anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır.
Müzik Yetenek Sınavı Müzik Öğretmenliği Adayları Müziksel Başarı Sosyo-Demografi
In this study, correlations between the scores in the field of music (musical hearing, reading and writing examinations’ scores) and socio-demographic traits of the entrants of Music Teacher Training Programs’ talent examinations were investigated. The study was designed according to the paired samples model -being one of the survey models. It was carried out with 387 enrants of 2010-2011 talent examinations. Firstly, individual socio-demographic traits of the entrants which are independent in quality were determined. In the second phase, the data related to scores in the field music were examined graphically by checking out their bell shaped curves and Kolmogorov-Smirnov test results were also examined by checking out the Skewness and Kurtosis values of the data. At the end of the study, alongside the fact that there weren’t any significant differences in terms of gender, the place where the entrants’ lifetime were mostly spent, families’ level of interest in music, and the entrants’ instruments; significant differences found related to the type of high school being graduated from, the way the entrants prepare for the exams and the lenght of the preparation period
Talent Examinations In Music Music Teacher Training Candidates Musical Achievement Socio-demography
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/