Araştırmada,
öğretmen adaylarının çevreye yönelik antroposentrik, ekosentrik ve antipatik
tutumlarını belirlemek, bazı değişkenler açısından incelemek ve boyutlar
arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmada betimsel yöntem
kullanılmıştır. 800 öğretmen adayı ile yürütülen araştırmanın verileri Erten
(2007) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Ekosentrik, Antroposentrik ve Çevreye
Yönelik Antipatik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel
istatistikler, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi
kullanılmıştır. İlişkinin belirlenmesi için de Pearson Momentler Çarpımı
Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda ekosentrik tutumların
kız öğrenciler, antipatik tutum puanlarının erkek öğrenciler lehine olduğu görülmüştür.
Sınıf düzeyine bakıldığında sınıf düzeyi arttıkça ekosentrik tutum puanlarının
arttığı ve antipatik tutum puanlarının azaldığı tespit edilmiştir. Öğrenim
görülen program açısından öğretmen adaylarının antipatik tutum puanlarında
Sosyal Bilgiler Eğitimi öğretmen adayları lehine anlamlı bir farklılık
bulunmuştur. Bu sonuçlara ek olarak ekosentrik tutumla antroposentrik tutum
arasında pozitif yönde; antipatik tutum arasında negatif yönde; antroposentrik
ve antipatik tutumlar arasında da pozitif yönde anlamlı bir ilişki
saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/