Araştırmanın amacı öğretmenlerin Türkiye’de ve hâlihazırda görev yaptıkları okullarda mesleki özgürlüklerine ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Eğitim ve Öğretim yılında Kocaeli ilinde ilköğretim ve ortaöğretim kademelerinde farklı branşlarda görev yapan 45 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma için elde edilen veriler içerik analizine uygun olarak çözümlenmiştir. Katılımcılar tarafından mesleki özgürlük kavramına ilişkin toplam 45 geçerli metafor üretilmiştir. Çalışma sonucuna göre öğretmenler Türkiye’de görev yapıyor olmaları bakımından bir öğretmen olarak mesleki özgürlüğe ilişkin zorluk, bilinmezlik, çaresizlik, bağımsızlık, sorumluluk, kapsamlılık, yaratıcılık-değerler, mutluluk ve maddi güç metaforlarını kullanmışlardır. Öğretmenler halihazırda çalıştıkları okulda görev yapıyor olmaları bakımından mesleki özgürlüğe ilişkin zorluk, çaresizlik ve bilinmezlik sorumluluk, bağımsızlık, yarı bağımlılık, yaratıcılık, haz ve mutluluk metaforlarını kullanmışlardır.
The aim of this study is to examine professional freedom perceptions of teachers in Turkey and in their schools via metaphors. Study group of research consists of 45 teachers serving in different branches in primary and secondary education level in Kocaeli province in 2015-2016 academic year. The data obtained for the study was analyzed according to the content analysis. Totally 45 current metaphors regarding professional freedom were produced by the participants. According to result of the research, the participants used metaphors of difficulty, obscurity, despair, independence, sophistication, financial power, responsibility, happiness and creativity-values regarding professional freedom perceptions in terms of serving as a teacher in Turkey. The tecahers used metaphors of difficulty, despair, obscurity, responsibility, independence, pleasure-happiness, semi-dependence and creativity regarding professional freedom perceptions in terms of serving in their own schools.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/