Bu
çalışmada ikinci / yabancı dil öğretmenlerinin dil değerlendirme okuryazarlığı
(DDO) hakkında 1987’den 2019 yılına kadar olan çalışmaların gözden geçirilmesi
amaçlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında, uluslararası ve milli alanlarda toplam
82 araştırma çalışması ve makale incelenmiştir. Dil öğretmenlerinin DDO
hakkında temellerini ve ihtiyaçlarını ortaya çıkarmak için değerlendirme
okuryazarlığı üzerine kavramlar ayrıntılı incelenmiştir. Araştırma
çalışmalarını kategorilere ayırmak için alt başlıklar: değerlendirme dersleri,
dil değerlendirmede öğretmenlerin bilgi tabanı, öğretmenlerin dil değerlendirmede
düşünce ve uygulamaları, öğretmenlerin değerlendirmede eğitim ihtiyaçları, DDO’
nda profesyonel gelişim, dil değerlendirmesi kavramları, ve DDO ve müfredatın
sınav hazırlığına etikisi olarak belirlenmiştir. Bu derleme makalesi İngilizce’
yi yabancı il olarak öğreten öğretmenlerin DDO üzerine genel görüşü
belirlemektedir ve DDO gelişimi üzerine önerilerde bulunmaktadır.
This study aims to review studies about foreign / second language
teachers’ language assessment literacy (LAL) from 1987 to 2019. Within the
scope of this study, 82 research studies and articles are investigated in the
national and international spheres. Perceptions of assessment literacy are
unpacked to find out language teachers’ background and needs in LAL. Subtopics
are determined to categorize the research studies as assessment courses,
teachers’ knowledge base in language assessment, their beliefs and practices in
language assessment, their training needs in assessment, professional
development in LAL, perceptions in LAL, and effect of LAL and curriculum on
exam preparation. This review article indicates the general view on EFL
teachers’ LAL level and makes suggestions in developing language assessment
literacy.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/