Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Entrance System for High Schools: Development of the Guttman Attitude Scale towards Local Placement

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 152 - 165, 15.04.2020
https://doi.org/10.19126/suje.646778

Öz

The foundation of transition from elementary education to secondary education is rooted in exams as well as the success gained from those exams. Although students were placed into a secondary education institution based on their exam scores in the previous exam system, with the newly-implemented ‘Entrance System for High Schools’ (shortly LGS in Turkish), there are two different student placements under consideration: (1) centralized placement, and (2) local placement. The purpose of the current study is to develop an attitude scale based on Guttman Scaling in order to investigate the attitudinal behaviors of the parents in the current education system. In line with this objective, a draft scale, consisting of ten items were administered to 241 parents whose children were placed into a high school in the 2017-2018 academic year. In the direction of the responses provided by the parents, four items were removed from the scale. Reliability test was conducted on the residual six items. The coefficient of reproducibility was calculated as 0,986 and scalability coefficient was 0,925, which is considered as acceptable for the reliability of the current scale. It was concluded that Guttman Scaling for local placement (i.e., address-based placement) is a reliable research tool for measuring attitudes towards placements in secondary education.

Kaynakça

  • Carlisle, E., Stanley, L. & Kemple, K. M. (2005). Opening doors: Understanding school and family influences on family involvemenf. Early Childhood Education Journal, 33(3), 155-162. doi:10.1007/s10643-005-0043-1
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim Online, 2(2), 28-34.
  • David, E.M. (1980). The state, the family and education. Londra: Routledge. doi:10.4324/9781315718385
  • Guttman, L. (1944). A basis for scaling qualitative data. American Sociological Review, 9(2), 139-150.
  • Guttman, L. & Suchman, E. A. (1947). Intensity and a zero point for attitude analysis. American Sociological Association, 12(1), 57-67.
  • Hanushek, E. A. & Woessmann, L. (2011). How much do educational outcomes matter in OECD countries? Economic Policy, 26(67), 427-491.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018a). Ortaöğretime geçiş tercih ve yerleştirme kılavuzu. http://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_06/29113510_2018_YILI_TERCYH_VE_YERLEYTYRME_KILAVUZU.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018b). 2018 Liselere geçiş sistemi (LGS) merkezi sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_12/17094056_2018_lgs_rapor.pdf
  • Perera, L. D. (2014). Parents' attitudes towards science and their children's science achievement. International Journal of Science Education, 36(18), 3021-3041. doi:10.1080/09500693.2014.949900
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Okul-aile işbirliğine ilişkin bir araştırma (İstiklal İlköğretim Okulu örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98-115.

Liselere Geçiş Sistemi: Yerel Yerleştirmeye Yönelik Guttman Tutum Ölçeği Geliştirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 152 - 165, 15.04.2020
https://doi.org/10.19126/suje.646778

Öz

İlköğretimden ortaöğretime geçişin temeli sınavlara ve bu sınavlar sonucu elde edilen başarılara dayanmaktadır. Günümüze kadar yapılan sınavlarda, öğrencinin sınavdan aldığı puan doğrultusunda öğrenim göreceği okul belirlenmekteyken, uygulanmaya başlanan ve “Liselere Geçiş Sistemi (LGS)” adı verilen son sistemde iki farklı öğrenci yerleştirme işlemi söz konusudur: Merkezi yerleştirme ve yerel yerleştirme. Çalışmanın amacı, çocuğu yerel yerleştirme ile yerleştirilmiş velilerin tutumlarını belirlemek amacıyla Guttman tipinde bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda oluşturulan 10 maddelik taslak ölçek, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında bu sistem ile çocuğu yerleşmiş 241 veliye uygulanmıştır. Velilerin maddelere verdikleri yanıtların analizi sonucunda taslak ölçekte yer alan 4 madde ölçekten çıkarılmıştır. Kalan 6 madde için ise güvenirlik analizleri yapılmıştır. Ölçeğin güvenirlik göstergeleri olan üretilebilirlik katsayısı 0,986; ölçeklenebilirlik katsayısı ise 0,925 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda 6 maddeden oluşan “Yerel Yerleştirmeye (Adrese Dayalı Yerleştirmeye) Yönelik Guttman Tutum Ölçeği”nin tek boyutluluğu sağlayan güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Carlisle, E., Stanley, L. & Kemple, K. M. (2005). Opening doors: Understanding school and family influences on family involvemenf. Early Childhood Education Journal, 33(3), 155-162. doi:10.1007/s10643-005-0043-1
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim Online, 2(2), 28-34.
  • David, E.M. (1980). The state, the family and education. Londra: Routledge. doi:10.4324/9781315718385
  • Guttman, L. (1944). A basis for scaling qualitative data. American Sociological Review, 9(2), 139-150.
  • Guttman, L. & Suchman, E. A. (1947). Intensity and a zero point for attitude analysis. American Sociological Association, 12(1), 57-67.
  • Hanushek, E. A. & Woessmann, L. (2011). How much do educational outcomes matter in OECD countries? Economic Policy, 26(67), 427-491.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018a). Ortaöğretime geçiş tercih ve yerleştirme kılavuzu. http://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_06/29113510_2018_YILI_TERCYH_VE_YERLEYTYRME_KILAVUZU.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018b). 2018 Liselere geçiş sistemi (LGS) merkezi sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_12/17094056_2018_lgs_rapor.pdf
  • Perera, L. D. (2014). Parents' attitudes towards science and their children's science achievement. International Journal of Science Education, 36(18), 3021-3041. doi:10.1080/09500693.2014.949900
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Okul-aile işbirliğine ilişkin bir araştırma (İstiklal İlköğretim Okulu örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98-115.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Coşkun 0000-0003-4971-4963

Bahattin İnam 0000-0002-6212-8013

Necla Turanlı 0000-0001-8758-9054

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkun, M., İnam, B., & Turanlı, N. (2020). Entrance System for High Schools: Development of the Guttman Attitude Scale towards Local Placement. Sakarya University Journal of Education, 10(1), 152-165. https://doi.org/10.19126/suje.646778