Araştırmada, lise öğrencilerinin dışsal motivasyon kaynakları ile karar verme stratejilerininin neler olduğu anlaşılmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda, söz konusu iki değişken hem demografik değişkenler açısından hem de ilişki açısından incelenmiştir. Araştırma nicel betimsel olarak desenlenmiş ve üç ayrı lise türünde öğrenim görmekte olan 480 adet 11. Sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Süreçte, Dışsal Motivasyon Kaynağı Anketi ve Ergenlerde Karar Verme Stratejileri Ölçeği kullanılmış ve Fen Lisesi öğrencilerinin, dışsal motivasyon kaynaklarını, Anadolu Meslek Lisesi ve Anadolu Lisesi öğrencilerine göre daha fazla kullandıkları anlaşılmıştır. Anadolu Lisesi öğrencilerinin, karar verme süreçlerinde “öz saygı” ve “ihtiyatlı seçicilik” stratejilerini daha yoğun kullandıkları ve akademik başarısını orta düzeyde bulan lise öğrencilerinin, “panik” düzeylerinin yüksek olduğu, akademik başarısını zayıf bulan öğrencilerin ise karar verme süreçlerinde “sorumluluktan kaçınma” ve “umursamazlık” düzeylerinin yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarının, dışsal motivasyon kaynakları ile karar verme stratejileri ölçme aracının olumlu alt boyutları ile zayıf pozitif yönlü bir ilişki gösterirken, olumsuz alt boyutları ile de negatif yönlü bir ilişki elde edilmiştir.
Dışsal motivasyon motivasyon kaynakları karar verme stratejileri lise öğrencileri
The aim of this study was to determine the extrinsic motivation resources and decision making strategies of high school students. At the same time, the relationship between these two variables and demographic variables were examined. The study was carried out with 488 students. Motivation Resources Questionnaire and Adolescents Decision Making Strategies Scale were used in the study. As a result of the research, it was understood that Science High School students used external motivational sources, family support and classroom environment conditions more than Anatolian Vocational High School and Anatolian High School. It has been observed that high school students who use preschool education use extrinsic motivation resources more than the ones who do not and that the higher the income levels of the families of the high school students, the more they use the extrinsic motivation resources. In addition, the extrinsic motivation resources of the high school students who have found good academic success were higher. High school students, decision-making processes, self-esteem and prudent selectivity strategies, the frequency of use, high-level students observed in Anatolian High School. While male students 'self-esteem and indifference levels were higher than females, female students' panic levels were higher than males; and the level of indifference was high. A negative relationship was observed with the negative dimensions of high school students, external motivation resources and decision-making strategies with positive sub-dimensions.
Extrinsic motivation motivation resources decision making strategies high school students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/