Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemi Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitimle İlgili İlkokul Öğrenci Velilerinin Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 3, 686 - 716, 30.12.2020
https://doi.org/10.19126/suje.789705

Öz

Covid-19 pandemisi nedeniyle, Milli Eğitim Bakanlığı eğitimin yüz yüze yapılmasına ara vermiş ve EBA üzerinden uzaktan eğitim yoluyla eğitim faaliyetlerini sürdürmeye başlamıştır. Pandemi öncesinde ülkemizde yaygın olarak kullanılmayan uzaktan eğitim, pandemi sürecinde bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı pandemi sürecinde ilkokul öğrencileri için EBA üzerinden yürütülen uzaktan eğitim faaliyetlerinin veli bakış açısıyla ele alınmasıdır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilkokul velileri oluşturmaktadır. Velilerden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle (n =148) dijital ortamda oluşturulan görüşme formuyla görüş alınmıştır. Araştırma bulgularına göre veliler; çocuklarının EBA’ya giriş yapamama, canlı derslere girememe ve internet problemlerinin olduğunu belirtmişlerdir. Veliler, bu gibi teknik problemlerin yanı sıra pandemi sürecinde çocukların sürekli evde olmalarından dolayı okul disiplisinden uzaklaştıklarını, derse motive olamadıklarını, ders esnasında dönüt alamadıkları için kalıcı öğrenmenin sağlanmadığını ifade etmişlerdir. Bu olumsuz durumların aksine bazı veliler çocuklarının evde, sağlıklı ve güvenli bir ortamda eğitimlerini sürdürebiliyor olmalarını, konuları tekrar edebilme olanağı bulmalarını, çocuklarının öğrenme süreçlerini takip edebiliyor olmalarını pandemi sürecinde sürdürülen uzaktan eğitimin olumlu yönleri olarak belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Arslan, F., & Korkmaz, Ö (2019). İlahiyat lisans tamamlama uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve uzaktan eğitime dönük tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 12-25.
  • Atasoy, M., & Yiğitcan Nayir, Ö. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) video modüllerinin matematik dersinde kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 2(1), 24-37.
  • Balaman, F. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitim ile geleneksel eğitimin internet programcılığı 2 dersi kapsamında karşılaştırılması. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 7(2).1173-1200.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Bilgiç, H. G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri. Başkent University Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Coşkunserçe, O., & İşçitürk, G. B. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) platformu hakkında öğrencilerin farkındalığının artırılmasına yönelik bir durum çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 260-276.
  • Çakmak, Z., & Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (EBA) platformu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 284-295.
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim 2006, 9-11 Şubat, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Eren, A., & Kaya, M. D. (2017). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim sistemine bakış açılarının teknoloji kabul modeli ile incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(35).
  • Ergün, E., & Kurnaz, F. B. (2017). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında sınıf topluluğu hissi ve öğrenci bağlılığı arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1515-1532.
  • Gül, İ., & Arabacı, İ. B. (2018). Uzaktan eğitimle öğrenim gören eğitim yönetimi yüksek lisans öğrencilerinin programa ilişkin görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1) 79-88.
  • Gülbahar, Y., & Karataş, E. (2016). Uzaktan öğretimi uzaktan eğitim yöntemi ile öğrenmek: “E-eğitmen sertifika programı”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1867-1880.
  • Gümüş, M. & Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, 2(4), 158-168.
  • İbicioğlu, H., & Antalyalı, Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkân algı motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: karşılaştırmalı bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338.
  • Karaçorlu, A. T., & Atıcı, B. (2019) Platformundaki kavram haritaları ve infografiklerin kullanımına dair öğretmen ve öğrenci görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 77-96.
  • Karakaş, H., & Doğan, A. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerine yönelik olumsuz tutumları ve yaşadıkları sorunlar. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 629-654.
  • Kaysi, F., & Aydemir, E. (2017). Uzaktan eğitim süreçlerindeki etkileşim boyutlarının değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (11), 778-790.
  • Koçdar, S., Karadeniz, A., Bozkurt, A., & Büyük, K. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli video kullanımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18(2), 93-113.
  • Mcmıllan, J. H. (2012). Educational Research Fundamentals for the Consumer (6th Ed.) Boston: Pearson.
  • Mıles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis (2nd Ed.). London: Sage Publications.
  • Özgöl, M., Sarıkaya, İ., & Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science 7(2), 294-304.
  • Özgül, E., & Uysal, Ö. (2016). Uzaktan yaz okuluna yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 130-150.
  • Özturan, M., Egeli, B., & Darcan, O. (2000). Türk üniversitelerinde bilgisayar ağlarının uzaktan eğitim aracı olarak kullanılmasına ilişkin bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 108-113.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N. F., & Özkan, I. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Paydar, S., & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Saklan, H., & Ünal, C. (2019). Dijital eğitim platformları arasında EBA’nın yeri ile ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 19-34.
  • Savaş, A. C., & Hamamcı, Z. (2010). Okullarda rehberlik hizmetlerinin internet üzerinden yürütülmesine ilişkin veli, öğrenci ve psikolojik danışmanların görüşlerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 147-158.
  • Sezer, C., & Korucu, A. T. (2019). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrenme yönetim sistemi kullanımının öğrenci akademik başarısına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 146-165.
  • Smaldıno, S. E., Lowther, D. L., Mıms, C., & Russell, J. D. (2015) Uzaktan eğitimde öğrenmeyi gerçekleştirme A. Arı (Ed.) & S. M. ÖZDEMİR, M. CEYLAN (Çev.) Öğretim teknolojileri ve öğrenme araçları içinde (ss. 213-255). Eğitim Yayınevi: Konya (Orijinal yayın tarihi, 2014).
  • Şahin, L. Y., Karadağ, N., Bozkurt, A., Doğan, E., Kılınç, H., Uğur, S., Gümüş, S., Öztürk, A. & Güler, C. (2017). Uzaktan eğitimde oyunlaştırma kullanımı: oyunlaştırılmış web tabanlı bir alıştırma uygulaması. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) 8 (4), 372-395.
  • Şentürk, H. (2020). Milli eğitimde DYK kurslarının uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 4(1), 50-66.
  • Tanrıkulu, F. (2017). EBA’nın Türkçe dersi öğrenme alanlarını karşılama yeterliliğine yönelik öğretmen görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(3), 395-416.
  • Taşlıbeyaz, E., Karaman, S., & Göktaş, Y. (2014). Öğretmenlerin Uzaktan Hizmet İçi Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 139-160.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Tuluk, G., & Akyüz, H. İ. (2019) Öğretmen ve öğretmen adaylarının EBA içerik incelemesi: 5. sınıf sayılar alt öğrenme alanı doğal sayılar ünitesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 32-47.
  • Tüysüz, C., & Aydın, H. (2007). Web tabanlı öğrenmenin ilköğretim okulu düzeyindeki öğrencilerin tutumuna etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 73-78.
  • Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.
  • Ünal, B. B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017 (9), 481-490.
  • Yalçın İncik, E., Topçu, Y. G., & Yağlıoğlu, A.O. (2018). Uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören öğrencilerin bu programlara ilişkin görüşleri (mersin üniversitesi meslek yüksekokulu örneği). 2nd International Congress on Multidisciplinary Studies/II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana/Türkiye
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-322.

Views of Elementary School Children’s Parents about Distance Education during the Covid-19 Pandemic

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 3, 686 - 716, 30.12.2020
https://doi.org/10.19126/suje.789705

Öz

Due to the Covid-19 pandemic, the Ministry of National Education of Turkey suspended face-to-face education in all the K-12 schools and initiated distance education on the Educational Information Network (EBA). Distance education has become imperative although it has not been frequently used before the pandemic. The purpose of this study was to reveal the opinions of elementary school children’s parents about the distance education activities given via EBA. In a case study approach, a sample of parents (n =148) was reached out with an easily accessible sampling method. Their views were taken on an online semi-structured interview form. According to the parents, children have failure to enter EBA, to join live lessons and lack of internet. Because children are home during the pandemic, they do not follow school rules, accordingly do not study well and have motivational issues. The parents think that their children do not learn enough due to lack of individualized feedback. However, according to the parents, it is the positive side of distance education that children continue their education at home in a healthy and safe way. Children have a chance to repeat their classes and parents can follow their children’s learning process during the pandemic.

Kaynakça

  • Arslan, F., & Korkmaz, Ö (2019). İlahiyat lisans tamamlama uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve uzaktan eğitime dönük tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 12-25.
  • Atasoy, M., & Yiğitcan Nayir, Ö. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) video modüllerinin matematik dersinde kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 2(1), 24-37.
  • Balaman, F. (2018). Web tabanlı uzaktan eğitim ile geleneksel eğitimin internet programcılığı 2 dersi kapsamında karşılaştırılması. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 7(2).1173-1200.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Bilgiç, H. G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan eğitim ile bilgisayar okuryazarlığı öğretimi: Eğitmen deneyimleri. Başkent University Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Coşkunserçe, O., & İşçitürk, G. B. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) platformu hakkında öğrencilerin farkındalığının artırılmasına yönelik bir durum çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 260-276.
  • Çakmak, Z., & Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (EBA) platformu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 284-295.
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim 2006, 9-11 Şubat, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Eren, A., & Kaya, M. D. (2017). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim sistemine bakış açılarının teknoloji kabul modeli ile incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(35).
  • Ergün, E., & Kurnaz, F. B. (2017). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında sınıf topluluğu hissi ve öğrenci bağlılığı arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1515-1532.
  • Gül, İ., & Arabacı, İ. B. (2018). Uzaktan eğitimle öğrenim gören eğitim yönetimi yüksek lisans öğrencilerinin programa ilişkin görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1) 79-88.
  • Gülbahar, Y., & Karataş, E. (2016). Uzaktan öğretimi uzaktan eğitim yöntemi ile öğrenmek: “E-eğitmen sertifika programı”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1867-1880.
  • Gümüş, M. & Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd, 2(4), 158-168.
  • İbicioğlu, H., & Antalyalı, Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkân algı motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: karşılaştırmalı bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338.
  • Karaçorlu, A. T., & Atıcı, B. (2019) Platformundaki kavram haritaları ve infografiklerin kullanımına dair öğretmen ve öğrenci görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 77-96.
  • Karakaş, H., & Doğan, A. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerine yönelik olumsuz tutumları ve yaşadıkları sorunlar. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 629-654.
  • Kaysi, F., & Aydemir, E. (2017). Uzaktan eğitim süreçlerindeki etkileşim boyutlarının değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (11), 778-790.
  • Koçdar, S., Karadeniz, A., Bozkurt, A., & Büyük, K. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli video kullanımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18(2), 93-113.
  • Mcmıllan, J. H. (2012). Educational Research Fundamentals for the Consumer (6th Ed.) Boston: Pearson.
  • Mıles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis (2nd Ed.). London: Sage Publications.
  • Özgöl, M., Sarıkaya, İ., & Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science 7(2), 294-304.
  • Özgül, E., & Uysal, Ö. (2016). Uzaktan yaz okuluna yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 130-150.
  • Özturan, M., Egeli, B., & Darcan, O. (2000). Türk üniversitelerinde bilgisayar ağlarının uzaktan eğitim aracı olarak kullanılmasına ilişkin bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 108-113.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N. F., & Özkan, I. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Paydar, S., & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Saklan, H., & Ünal, C. (2019). Dijital eğitim platformları arasında EBA’nın yeri ile ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 19-34.
  • Savaş, A. C., & Hamamcı, Z. (2010). Okullarda rehberlik hizmetlerinin internet üzerinden yürütülmesine ilişkin veli, öğrenci ve psikolojik danışmanların görüşlerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 147-158.
  • Sezer, C., & Korucu, A. T. (2019). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrenme yönetim sistemi kullanımının öğrenci akademik başarısına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 146-165.
  • Smaldıno, S. E., Lowther, D. L., Mıms, C., & Russell, J. D. (2015) Uzaktan eğitimde öğrenmeyi gerçekleştirme A. Arı (Ed.) & S. M. ÖZDEMİR, M. CEYLAN (Çev.) Öğretim teknolojileri ve öğrenme araçları içinde (ss. 213-255). Eğitim Yayınevi: Konya (Orijinal yayın tarihi, 2014).
  • Şahin, L. Y., Karadağ, N., Bozkurt, A., Doğan, E., Kılınç, H., Uğur, S., Gümüş, S., Öztürk, A. & Güler, C. (2017). Uzaktan eğitimde oyunlaştırma kullanımı: oyunlaştırılmış web tabanlı bir alıştırma uygulaması. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) 8 (4), 372-395.
  • Şentürk, H. (2020). Milli eğitimde DYK kurslarının uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 4(1), 50-66.
  • Tanrıkulu, F. (2017). EBA’nın Türkçe dersi öğrenme alanlarını karşılama yeterliliğine yönelik öğretmen görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(3), 395-416.
  • Taşlıbeyaz, E., Karaman, S., & Göktaş, Y. (2014). Öğretmenlerin Uzaktan Hizmet İçi Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 139-160.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Tuluk, G., & Akyüz, H. İ. (2019) Öğretmen ve öğretmen adaylarının EBA içerik incelemesi: 5. sınıf sayılar alt öğrenme alanı doğal sayılar ünitesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 32-47.
  • Tüysüz, C., & Aydın, H. (2007). Web tabanlı öğrenmenin ilköğretim okulu düzeyindeki öğrencilerin tutumuna etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 73-78.
  • Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.
  • Ünal, B. B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017 (9), 481-490.
  • Yalçın İncik, E., Topçu, Y. G., & Yağlıoğlu, A.O. (2018). Uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören öğrencilerin bu programlara ilişkin görüşleri (mersin üniversitesi meslek yüksekokulu örneği). 2nd International Congress on Multidisciplinary Studies/II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana/Türkiye
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-322.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilgün Günbaş 0000-0003-2578-3083

Meral Gözüküçük 0000-0002-1620-5073

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günbaş, N., & Gözüküçük, M. (2020). Views of Elementary School Children’s Parents about Distance Education during the Covid-19 Pandemic. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 686-716. https://doi.org/10.19126/suje.789705

Cited By