Çalışmada son beş yıl da (2016-2020) “lifelong learning” alanında üretilen bilimsel yayınlar bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmiş olup elde edilen veriler görsel haritalama tekniği ile resmedilmiştir. Bu doğrultuda araştırmanın örneklemini web of science veri tabanından erişilen eğitim alanında yer alan ve abstract kısmında “lifelong learning or lifelong education” terimleri geçen 758 bilimsel makaleler oluşturmaktadır. Bu makaleler, içerdikleri anahtar kelimelere göre alanda en çok çalışılan kavramlarla, bu kavramların yıllara göre dağılımlarıyla ve birbiri ile ilişkili olarak çalışılan kavramların ilişkilendirilmesi, atıf aldıkları yayınlar ve birbirine en çok atıf yapan yazarların ve dergilerin ilişkilendirilmesi bakımından incelenmiştir. Yapılan çalışmada analiz için VOSviver programı (1.6.9) kullanılmış ve program sayesinde veriler haritalama tekniği ile görselleştirilmiştir. Böylece ilgili alanda yer alan önemli çalışmaların bir arada görülmesi ve ilişkilerin çözümlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışma, yaşam boyu öğrenme literatürünü holistik bir bakış açısıyla değerlendirme imkanı sunmaktadır. Çalışma sonucunda Yaşam boyu öğrenme konusunda en çok yayın üreten ülke’nin ABD olduğu bu konuda en fazla yayının International Journal of Lifelong Education dergisinde yer aldığı tespit edilmiştir. Ayrıca yaşam boyu öğrenmenin genel olarak en çok yüksek eğitim ve yetişkin eğitimi ile ilişkilendirildiği ancak özellikle son yıllarda öz-yönetimli öğrenme-işbirlikli öğrenme-sürdürülebilirlik-okuryazarlık –devam eden profesyonel gelişme ve mobil öğrenme gibi anahtar kelimelerle ilişkilendirilmesinde artış olduğu görülmektedir.
Ahmadi, A., & Nazim, M. (2018). Changing trends in knowledge management research from library and information science perspective. Paper presented at: IFLA WLIC 2018 – Kuala Lumpur, Malaysia – transform libraries, transform societies in session S05 - knowledge management. Is knowledge management the new library science?, 23 August 2018, Selangor, Malaysia. Retrieved July 22, 2019, from http://library.ifla. org/2418/1/s05-2018-ahmadi-en.pdf.
Al, U. ve Tonta, Y. (2004). Atıf analizi: Hacettepe Üniversitesi kütüphanecilik bölümü tezlerinde atıf yapılan kaynaklar. Bilgi Dünyası, 5(1), 19- 47. Erişim adresi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~umutal/publicati ons/citationanalysis.pdf
BATUR, Z., & ÖZCAN, H. Z. (2020) ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÜZERİNE YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(2), 834-854.
Commission of the European Communities (2000), “A memorandum on lifelong learning”, SEC Brussels, Vol. 1832, pp. 1-36.
Danişman, Ş., Yalçın, M., Çiftçi, Ş. K., Tosuntaş, Ş. B., Sölpük, N., Ay, Y., Karadağ, E. ve Yücel, E. (2016). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayımlanan dergilerin bilimsel yayın haritası: Dergi etki faktörleri üzerine bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(4), 483-506. doi: 10.14527/kuey.2016.019
Demi̇r, E , Çeli̇k, M . (2020). Fen Bilimleri Öğretim Programları Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Bibliyometrik Profili . Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi , 5 (2) , 131-182 . DOI: 10.37995/jotcsc.765220
Demir, H ve Erigüç, G (2018). Bibliyometrik Bir Analiz İle Yönetim Düşünce Sisteminin İncelenmesi. İş ve İnsan Dergisi, 5 (2), 91-114. doi: 10.18394/iid.395214
Demir, H., & Selvi, S. (2018, 26-28 Nisan). Sağlık alanında kaynak bağımlılığı yaklaşımı ile ilgili bilimsel yayınların bibliyometrik analizi [Bildiri sunumu]. 17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, İzmir.
Demirgil, H. (2018). Süleyman Demirel Üniversitesi yayınlarında bilimsel yoğunlaşma alanları ve bibliyometrik ağ analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fen Dergisi, 13(2), 36-53. https://doi.org/10.29233/sdufeffd.375482
Diodato, V. P. (1994). Dictionary of Bibliometrics. Portland: The Hawthorne Press. Erişim adresi: https://www.crcpress.com/Dictionary-ofBibliometrics/DiodatoGellatly/p/book/9781560248521
Evren, S. ve Kozak, N. (2012). Türkiye‟de 2000- 2010 yılları arasında yayınlanan turizm konulu makalelerin bibliyometrik analizi. VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresinde sunulan bildiri, Antalya, 250-266. Erişim adresi: http://www.anatoliajournal.com/kongre_arsivi/l isansustu/2016/2012sunum.pdf
Fullan, M. (2011), “Choosing the wrong drivers for whole system reform”, Voprosy Obrazovaniya/ Educational Studies. Moscow, Vol. 204 No. 5, pp. 56-68.
Gao, Y., Ge, L., Shi, S.Z., Sun, Y., Liu, M., Wang, B., Shang, Y., Wu, J.R., Tian, J.H., (2019). Global trends and future prospects of e-waste research: a bibliometric analysis. Environ Sci Pollut R 26, 17809–17820.
Gökçen, D, & Arslan, M. (2019). Türkçe Eğitimi Araştirmalarina Genel Bir Bakiş: Bibliyometri Çalişmasi. Journal of Research in Turkic Languages, 1(1), 39-56. DOI: 10.34099/jrtl.113
Gürcan, F , Özyurt, Ö . (2020). E-Öğrenme Araştırmalarındaki Temel Eğilimler ve Bilgi Alanları: 2008-2018 Yılları Arasında Yayımlanan Makalelerle Konu Modelleme Analizi . Journal of Computer and Education Research , 8 (16) , 738-756 . DOI: 10.18009/jcer.769349
Hernández-Torrano & Kuzhabekova (2019): The state and development of research in the field of gifted education over 60 years: A bibliometric study of four gifted education journals (1957–2017), High Ability Studies, DOI: 10.1080/13598139.2019.1601071
HOTAMIŞLI, M., & Dilek, E. F. E. (2015). Duygusal zeka ve liderlik ilişkisi bağlamındaki çalışmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesi. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1).
Karagöz, B., & Koç Ardıç, İ. (2019). Ana Dili Eğitimi Dergisinde yayımlanan makalelerin bibliyometrik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 419-435.
KARAGÖZ, B., & ŞEREF, İ. (2019). Değerler Eğitimi Dergisi’nin bibliyometrik profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 17(37), 219-246.
KARAGÖZ, B., & ŞEREF, İ. (2019). Okuma alanındaki araştırmaların bibliyometrik özellikler açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(3), 781-799.
KARAGÖZ, B., & ŞEREF, İ. (2020). Yazma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir inceleme: web of Science veri tabanında eğilimler. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 67-86.
Khasseh, A.A., Soheili, F., Moghaddam, H.S., Chelak, A.M., (2017). Intellectual structure of knowledge in iMetrics: a co-word analysis. Inf. Process. Manag. 53 (3), 705–720.
KOZAN, H. İ. Ö. (2020). OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI İLE İLGİLİ YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ: 1980-2019. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 3(1), 1-28.
Lluch, J., O., Velasco, E., Lopez, M. ve Haba, J. (2009). Co¬authorship and citation networks in Spanish history of science research. Scientometrics, 80 (2), 373¬383. Erişim adresi: https://link.springer.com/article/10.1007/s1119 2-008-2089-5
Lozano, S., Calzada-Infante, L., Adenso-Díaz, B., García, S., (2019). Complex network analysis of keywords co-occurrence in the recent efficiency analysis literature. Scientometrics 120 (2), 609–629.
Maestro, Lascurain-Sánchez & Sanz-Casado (2009). The Useof Bibliometric ibliometric ibliometric Techniques echniques echniquesin Evaluating valuating valuating Social Sciences ciences ciencesand Humanities. In F. Åström, R. Danell, B. Larsen, & J. Schneider (Eds.), Celebrating Scholarly Communication Studies: A Festschrift for Olle Persson at his 60th Birthday (Vol. 05-S June 2009, pp. 5-7). International Society for Scientometrics and Informetrics. http://www.issi-society.info/ollepersson60/
Najimudinova, S. (2017). Kırgızistan’da Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerinde Yapılan Araştırmaların Değerlendirilmesi: 2003-2017 Yılları Arası Bibliyometrik Bir Analiz. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), 503-513.
Özkaya, A. (2019). Bibliometric analysis of the publications made in STEM education area. Bartın University Journal of Faculty of Education, 8(2), 590-628. https:// doi.org/10.14686/buefad.450825
Padilla, F.M., Gallardo, M., Manzano-Agugliaro, F., (2018). Global trends in nitrate leaching research in the 1960-2017 period. Sci. Total Environ. 643, 400–413.
Polat, Z.A., Saraçoğlu, A. ve Duman, H. (2019). Harita Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Harita Dergisi, 161, 46-56.
Pritchard, A. (1969). Statistical bibliography or bibliometrics? Journal of Documentation 25, 348-349. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/2360 31787_Statistical_Bibliography_or_Bibliometri cs
Rehn, C. & Kronman, U. (2008). Bibliometric handbook for Karolinska Institutet. Karolinska Institutet University Library Publications.
Selvitopu, A., Kaya, M., & Taş, A. (2018). EĞİTİM BİLİMLERİ ALANI BİLİMSEL YAYIN PERFORMANSI: G-20 ÜLKELERİ VE TÜRKİYE. Electronic Turkish Studies, 13(15).
Shonhe, L (2020). Continuous Professional Development (CPD) of librarians: A bibliometric analysis of research productivity viewed through WoS. The Journal of Academic Librarianship 46, 102106.
Şeref, İ., & Karagöz, B. (2019). Türkçe eğitimi akademik alanına ilişkin bir değerlendirme: web of science veri tabanına dayalı bibliyometrik inceleme. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(2), 213-231.
Şeref, İ , Karagöz, B , Ateş, H . (2020). TÜRKİYE’DE BİTİŞİK EĞİK YAZI KONUSUNDA EN ÇOK ATIF ALAN 50 MAKALE . Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi , 9 (2) , 807-833 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/55209/759524
Shen, L., Xiong, B., Hu, J., 2017. Research status, hotspots and trends for information behavior in China using bibliometric and co-word analysis. J. Doc. 73 (4), 618–633.
Ulu, S. ve Akdağ, M. (2015). Dergilerde yayınlanan hakem denetimli makalelerin bibliyometrik profili: Selçuk iletişim örneği. Selçuk İletişim, 9(1), 5-21. Erişim adresi: http://acikerisim.selcuk.edu.tr:8080/xmlui/hand le/123456789/12034
UIL (2015). Lifelong learning. UNESCO Institute for Lifelong Learning Technical Note. Hamburg: UIL. Retrieved 6 November 2018 from http://uil.unesco.org/fleadmin/keydocuments/LifelongLearning/ en/UNESCOTechNotesLLL.pdf.
UMUT ZAN, B. Y (2012). Türkiye’de bilim dallarında karşılaştırmalı bibliyometrik analiz çalışması (Doctoral dissertation, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı).
Yalçın, H. (2010). Millî Folklor Dergisi‟nin bibliyometrik profili (2007-2009). Millî Folklor 85, 205-211. Erişim adresi: http://www.millifolklor.com/PdfViewer.aspx?Sa yi=85&Sayfa=202
Yang, C., Wang, X., Tang, X., Bao, X., Wang, R., (2020). Research trends of stem cells in ischemic stroke from 1999 to 2018: A bibliometric analysis. Clin. Neurol. Neurosurg. 192.
Yılmaz, G. (2017). Restoranlarda bahşiş ile ilgili yayınlanan makalelerin bibliyometrik analizi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14 (2), 65-79. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/download/articlefile/335844
Zhao, L., Deng, J.H., Sun, P.Z., Liu, J.S., Ji, Y., Nakada, N., Qiao, Z., Tanaka, H., Yang, Y.K., (2018). Nanomaterials for treating emerging contaminants in water by adsorption and photocatalysis: systematic review and bibliometric analysis. Sci. Total Environ. 627, 1253–1263.
Zitt, M., Bassecoulard, E., & Okubo, Y. (2000). Shadows of the past in international cooperation: Collaboration profiles of the top five producers of science. Scientometrics, 47(3), 627–657.
Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis with Visual Mapping Technique (2016-2020)
Year 2020,
Volume: 10 Issue: 3, 643 - 666, 30.12.2020
This study aims to use the bibliometric analysis method to examine the scientific articles published in the last five years (2016-2020) in the field of “lifelong learning” and to visualize the obtained data with the visual mapping technique. The data set consists of 779 educational research articles that are indexed in the “Web of Science” database and that contain the terms of “lifelong learning" or “lifelong education” in their abstract section. These articles were examined in terms of occurrence and co-occurrence of keywords, distribution of keywords by years, citations, co-citations, and publishing journals. VOSviewer software (1.6.9) was used for analysis, and data were visualized with mapping technique. Thus, it was aimed to view the major studies in the relevant field and to analyze the relations among them. It has been determined that the USA has the greatest number of articles on lifelong learning and that the International Journal of Lifelong Education has the greatest number of published articles. Furthermore, it has been found that lifelong learning is generally associated with keywords such as “Higher Education” and “Adult Education,” but there has also been an increase in recent years in the use of keywords such as “self-directed learning,” “collaborative learning,” “sustainable development goals,” “literacy,” “continuing professional development,” and “mobile learning.”
Ahmadi, A., & Nazim, M. (2018). Changing trends in knowledge management research from library and information science perspective. Paper presented at: IFLA WLIC 2018 – Kuala Lumpur, Malaysia – transform libraries, transform societies in session S05 - knowledge management. Is knowledge management the new library science?, 23 August 2018, Selangor, Malaysia. Retrieved July 22, 2019, from http://library.ifla. org/2418/1/s05-2018-ahmadi-en.pdf.
Al, U. ve Tonta, Y. (2004). Atıf analizi: Hacettepe Üniversitesi kütüphanecilik bölümü tezlerinde atıf yapılan kaynaklar. Bilgi Dünyası, 5(1), 19- 47. Erişim adresi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~umutal/publicati ons/citationanalysis.pdf
BATUR, Z., & ÖZCAN, H. Z. (2020) ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÜZERİNE YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(2), 834-854.
Commission of the European Communities (2000), “A memorandum on lifelong learning”, SEC Brussels, Vol. 1832, pp. 1-36.
Danişman, Ş., Yalçın, M., Çiftçi, Ş. K., Tosuntaş, Ş. B., Sölpük, N., Ay, Y., Karadağ, E. ve Yücel, E. (2016). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayımlanan dergilerin bilimsel yayın haritası: Dergi etki faktörleri üzerine bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(4), 483-506. doi: 10.14527/kuey.2016.019
Demi̇r, E , Çeli̇k, M . (2020). Fen Bilimleri Öğretim Programları Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Bibliyometrik Profili . Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi , 5 (2) , 131-182 . DOI: 10.37995/jotcsc.765220
Demir, H ve Erigüç, G (2018). Bibliyometrik Bir Analiz İle Yönetim Düşünce Sisteminin İncelenmesi. İş ve İnsan Dergisi, 5 (2), 91-114. doi: 10.18394/iid.395214
Demir, H., & Selvi, S. (2018, 26-28 Nisan). Sağlık alanında kaynak bağımlılığı yaklaşımı ile ilgili bilimsel yayınların bibliyometrik analizi [Bildiri sunumu]. 17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, İzmir.
Demirgil, H. (2018). Süleyman Demirel Üniversitesi yayınlarında bilimsel yoğunlaşma alanları ve bibliyometrik ağ analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fen Dergisi, 13(2), 36-53. https://doi.org/10.29233/sdufeffd.375482
Diodato, V. P. (1994). Dictionary of Bibliometrics. Portland: The Hawthorne Press. Erişim adresi: https://www.crcpress.com/Dictionary-ofBibliometrics/DiodatoGellatly/p/book/9781560248521
Evren, S. ve Kozak, N. (2012). Türkiye‟de 2000- 2010 yılları arasında yayınlanan turizm konulu makalelerin bibliyometrik analizi. VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresinde sunulan bildiri, Antalya, 250-266. Erişim adresi: http://www.anatoliajournal.com/kongre_arsivi/l isansustu/2016/2012sunum.pdf
Fullan, M. (2011), “Choosing the wrong drivers for whole system reform”, Voprosy Obrazovaniya/ Educational Studies. Moscow, Vol. 204 No. 5, pp. 56-68.
Gao, Y., Ge, L., Shi, S.Z., Sun, Y., Liu, M., Wang, B., Shang, Y., Wu, J.R., Tian, J.H., (2019). Global trends and future prospects of e-waste research: a bibliometric analysis. Environ Sci Pollut R 26, 17809–17820.
Gökçen, D, & Arslan, M. (2019). Türkçe Eğitimi Araştirmalarina Genel Bir Bakiş: Bibliyometri Çalişmasi. Journal of Research in Turkic Languages, 1(1), 39-56. DOI: 10.34099/jrtl.113
Gürcan, F , Özyurt, Ö . (2020). E-Öğrenme Araştırmalarındaki Temel Eğilimler ve Bilgi Alanları: 2008-2018 Yılları Arasında Yayımlanan Makalelerle Konu Modelleme Analizi . Journal of Computer and Education Research , 8 (16) , 738-756 . DOI: 10.18009/jcer.769349
Hernández-Torrano & Kuzhabekova (2019): The state and development of research in the field of gifted education over 60 years: A bibliometric study of four gifted education journals (1957–2017), High Ability Studies, DOI: 10.1080/13598139.2019.1601071
HOTAMIŞLI, M., & Dilek, E. F. E. (2015). Duygusal zeka ve liderlik ilişkisi bağlamındaki çalışmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesi. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1).
Karagöz, B., & Koç Ardıç, İ. (2019). Ana Dili Eğitimi Dergisinde yayımlanan makalelerin bibliyometrik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 419-435.
KARAGÖZ, B., & ŞEREF, İ. (2019). Değerler Eğitimi Dergisi’nin bibliyometrik profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 17(37), 219-246.
KARAGÖZ, B., & ŞEREF, İ. (2019). Okuma alanındaki araştırmaların bibliyometrik özellikler açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(3), 781-799.
KARAGÖZ, B., & ŞEREF, İ. (2020). Yazma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir inceleme: web of Science veri tabanında eğilimler. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 67-86.
Khasseh, A.A., Soheili, F., Moghaddam, H.S., Chelak, A.M., (2017). Intellectual structure of knowledge in iMetrics: a co-word analysis. Inf. Process. Manag. 53 (3), 705–720.
KOZAN, H. İ. Ö. (2020). OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI İLE İLGİLİ YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ: 1980-2019. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 3(1), 1-28.
Lluch, J., O., Velasco, E., Lopez, M. ve Haba, J. (2009). Co¬authorship and citation networks in Spanish history of science research. Scientometrics, 80 (2), 373¬383. Erişim adresi: https://link.springer.com/article/10.1007/s1119 2-008-2089-5
Lozano, S., Calzada-Infante, L., Adenso-Díaz, B., García, S., (2019). Complex network analysis of keywords co-occurrence in the recent efficiency analysis literature. Scientometrics 120 (2), 609–629.
Maestro, Lascurain-Sánchez & Sanz-Casado (2009). The Useof Bibliometric ibliometric ibliometric Techniques echniques echniquesin Evaluating valuating valuating Social Sciences ciences ciencesand Humanities. In F. Åström, R. Danell, B. Larsen, & J. Schneider (Eds.), Celebrating Scholarly Communication Studies: A Festschrift for Olle Persson at his 60th Birthday (Vol. 05-S June 2009, pp. 5-7). International Society for Scientometrics and Informetrics. http://www.issi-society.info/ollepersson60/
Najimudinova, S. (2017). Kırgızistan’da Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerinde Yapılan Araştırmaların Değerlendirilmesi: 2003-2017 Yılları Arası Bibliyometrik Bir Analiz. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), 503-513.
Özkaya, A. (2019). Bibliometric analysis of the publications made in STEM education area. Bartın University Journal of Faculty of Education, 8(2), 590-628. https:// doi.org/10.14686/buefad.450825
Padilla, F.M., Gallardo, M., Manzano-Agugliaro, F., (2018). Global trends in nitrate leaching research in the 1960-2017 period. Sci. Total Environ. 643, 400–413.
Polat, Z.A., Saraçoğlu, A. ve Duman, H. (2019). Harita Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Harita Dergisi, 161, 46-56.
Pritchard, A. (1969). Statistical bibliography or bibliometrics? Journal of Documentation 25, 348-349. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/2360 31787_Statistical_Bibliography_or_Bibliometri cs
Rehn, C. & Kronman, U. (2008). Bibliometric handbook for Karolinska Institutet. Karolinska Institutet University Library Publications.
Selvitopu, A., Kaya, M., & Taş, A. (2018). EĞİTİM BİLİMLERİ ALANI BİLİMSEL YAYIN PERFORMANSI: G-20 ÜLKELERİ VE TÜRKİYE. Electronic Turkish Studies, 13(15).
Shonhe, L (2020). Continuous Professional Development (CPD) of librarians: A bibliometric analysis of research productivity viewed through WoS. The Journal of Academic Librarianship 46, 102106.
Şeref, İ., & Karagöz, B. (2019). Türkçe eğitimi akademik alanına ilişkin bir değerlendirme: web of science veri tabanına dayalı bibliyometrik inceleme. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(2), 213-231.
Şeref, İ , Karagöz, B , Ateş, H . (2020). TÜRKİYE’DE BİTİŞİK EĞİK YAZI KONUSUNDA EN ÇOK ATIF ALAN 50 MAKALE . Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi , 9 (2) , 807-833 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/55209/759524
Shen, L., Xiong, B., Hu, J., 2017. Research status, hotspots and trends for information behavior in China using bibliometric and co-word analysis. J. Doc. 73 (4), 618–633.
Ulu, S. ve Akdağ, M. (2015). Dergilerde yayınlanan hakem denetimli makalelerin bibliyometrik profili: Selçuk iletişim örneği. Selçuk İletişim, 9(1), 5-21. Erişim adresi: http://acikerisim.selcuk.edu.tr:8080/xmlui/hand le/123456789/12034
UIL (2015). Lifelong learning. UNESCO Institute for Lifelong Learning Technical Note. Hamburg: UIL. Retrieved 6 November 2018 from http://uil.unesco.org/fleadmin/keydocuments/LifelongLearning/ en/UNESCOTechNotesLLL.pdf.
UMUT ZAN, B. Y (2012). Türkiye’de bilim dallarında karşılaştırmalı bibliyometrik analiz çalışması (Doctoral dissertation, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı).
Yalçın, H. (2010). Millî Folklor Dergisi‟nin bibliyometrik profili (2007-2009). Millî Folklor 85, 205-211. Erişim adresi: http://www.millifolklor.com/PdfViewer.aspx?Sa yi=85&Sayfa=202
Yang, C., Wang, X., Tang, X., Bao, X., Wang, R., (2020). Research trends of stem cells in ischemic stroke from 1999 to 2018: A bibliometric analysis. Clin. Neurol. Neurosurg. 192.
Yılmaz, G. (2017). Restoranlarda bahşiş ile ilgili yayınlanan makalelerin bibliyometrik analizi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14 (2), 65-79. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/download/articlefile/335844
Zhao, L., Deng, J.H., Sun, P.Z., Liu, J.S., Ji, Y., Nakada, N., Qiao, Z., Tanaka, H., Yang, Y.K., (2018). Nanomaterials for treating emerging contaminants in water by adsorption and photocatalysis: systematic review and bibliometric analysis. Sci. Total Environ. 627, 1253–1263.
Zitt, M., Bassecoulard, E., & Okubo, Y. (2000). Shadows of the past in international cooperation: Collaboration profiles of the top five producers of science. Scientometrics, 47(3), 627–657.
Gür Erdoğan, D. (2020). Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis with Visual Mapping Technique (2016-2020). Sakarya University Journal of Education, 10(3), 643-666. https://doi.org/10.19126/suje.819383
AMA
Gür Erdoğan D. Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis with Visual Mapping Technique (2016-2020). SUJE. December 2020;10(3):643-666. doi:10.19126/suje.819383
Chicago
Gür Erdoğan, Duygu. “Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis With Visual Mapping Technique (2016-2020)”. Sakarya University Journal of Education 10, no. 3 (December 2020): 643-66. https://doi.org/10.19126/suje.819383.
EndNote
Gür Erdoğan D (December 1, 2020) Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis with Visual Mapping Technique (2016-2020). Sakarya University Journal of Education 10 3 643–666.
IEEE
D. Gür Erdoğan, “Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis with Visual Mapping Technique (2016-2020)”, SUJE, vol. 10, no. 3, pp. 643–666, 2020, doi: 10.19126/suje.819383.
ISNAD
Gür Erdoğan, Duygu. “Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis With Visual Mapping Technique (2016-2020)”. Sakarya University Journal of Education 10/3 (December 2020), 643-666. https://doi.org/10.19126/suje.819383.
JAMA
Gür Erdoğan D. Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis with Visual Mapping Technique (2016-2020). SUJE. 2020;10:643–666.
MLA
Gür Erdoğan, Duygu. “Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis With Visual Mapping Technique (2016-2020)”. Sakarya University Journal of Education, vol. 10, no. 3, 2020, pp. 643-66, doi:10.19126/suje.819383.
Vancouver
Gür Erdoğan D. Research Trends in Studies on Lifelong Learning: A Bibliometric Analysis with Visual Mapping Technique (2016-2020). SUJE. 2020;10(3):643-66.