Bu çalışmanın amacı, Suriye İç Savaşı'ndan sonra Türkiye'ye göç eden Suriyeli mülteci öğrencilerin bulunduğu, Türk ilköğretim okullarındaki okulu nezaket algısını ve öğrenci kovitalitesini araştırmaktır. Çalışma 112 Suriyeli göçmen, 54 yurt içi göçmen, 324 yerli olmak üzere toplam 493 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Okul nezaketini ölçmek için Okul Nezaket Ölçeği (ONÖ) ve öğrenci kovitalitesini ölçmek için Okul Pozitif Yaşantıları Ölçeği (OPYÖ) kullanılmıştır.Araştırmada ilk olarak, bu iki ölçme aracı, Türkçe konuşan Suriyeli mülteci öğrenciler için geçerlilik ve güvenilirlik kanıtları açısından incelenmiştir. Daha sonra, ONÖ ve OPYÖ puanlarının cinsiyet ve göçmen (mülteci, yurt içi göç yaşamış, hiç göç yaşamamış) gruplarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı, bağımsız örneklem t testi, ANOVA ve Kruskal Wallis H testi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Son olarak, okul nezaketinin öğrenci kovitalitesi üzerindeki yordayıcı rolü basit doğrusal regresyon analizi ile incelenmiştir. Bulgular, kız öğrencilerin hem ONÖ [t(449.55)= 1.89, p=.01] hem de OPYÖ [t(491)= 3.15, p=.00] puanlarının erkeklerden anlamlı derecede daha yüksek olduğunu göstermiştir. Göçmen gruplarına (mülteci, yurt içi göç yaşamış, hiç göç yaşamamış) göre ONÖ ve OPYÖ puanları bakımından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Son olarak okul nezaketinin, öğrenci kovitalitesi üzerinde yordayıcı rolünün olduğu bulunmuştur.
ilkokul okul nezaketi öğrenci kovitalitesi suriyeli mülteciler
The purpose of the present study was to investigate school kindness and student covitality in Turkish primary schools which hosting Syrian refugee students. The study was carried out with 493 students (22,70% Syrian refugees, 11% Turkish internally displaced, 65,70% native). The School Kindness Scale (SKS) was used to measure school kindness. Additionally, the Positive Experiences at School Scale (PEASS) was used to measure student covitality. In this research, firstly, SKS and PEASS scores across gender and immigration groups (refugee, Turkish internally displaced, native) were compared by using independent samples t-test, ANOVA, and Kruskal Wallis H test. Secondly, the predictive role of school kindness on student covitality was examined through simple linear regression analysis. Results showed that, females scored significantly higher than males on both SKS scores [t(449.55)= 1.89, p=.01] and PEASS scores [t(491)= 3.15, p=.00]. No significant differences were found on SKS scores [F(2;487)= 2.03, p=.13] and PEASS scores [χ2 (2)= .98, p= .61] among the three immigration groups . Finally, school kindness was found as a significant predictor of student covitality.
primary school school kindness student covitality syrian refugees
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/