Bu çalışmada, PISA sınavlarında ilk 10 içerisine giren Asya-Pasifik bölgesindeki ülkelerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini eğitim ortamlarına nasıl entegre ettikleri araştırılmıştır. PISA, OECD tarafından 3 yılda bir düzenlenen ve 15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik, fen bilimleri ve okuma becerilerinin değerlendirildiği bir programdır. 2000 yılında yapılmaya başlanan PISA’da zamanla ilk 10 içerisine giren Asya-Pasifik bölgesindeki ülkelerin arttığı görülmektedir. Günümüzde ülkelerin eğitim sistemlerinin dayandığı temel noktalardan birisi de eğitim teknolojileri ve bunların öğretim süreçlerine yansımaları olmuştur. Bu nedenle çalışmada, Asya-Pasifik bölgesindeki ülkelerin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik entegrasyon çalışmaları ve bu çalışmaların PISA sınavlarında öğrenci başarısına etkileri araştırılmıştır. Çalışmada, döküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda; PISA sonuçları ve raporları, OECD raporları, ülkelerin BİT entegrasyonuyla ilgili yapılmış projeleri, PISA ile ilgili yapılmış çalışmalar incelenmiştir. Çalışma sonunda, ülkelerin BİT entegrasyonuna yönelik çalışmaları karşılaştırılarak, BİT entegrasyonunda ön plana çıkan uygulamaları belirlenmiştir. Ayrıca ülkelerin BİT entegrasyon çalışmaları ile Türkiye’de yapılan uygulamalar kıyaslanarak bu çalışmaların PISA sonuçlarına etkisiyle ilgili çıkarımlarda bulunulmuştur.
This research aims to examine the integration of Information and Communication Technologies (ICT) into the instructional settings in Asia-Pacific countries and states, ranking among the Top 10 in the PISA test. PISA is an OECD’s assessment tool which is applied every three years to measure 15-year-olds’ ability to use their knowledge in mathematics, science, and reading. PISA was first held in 2000, and it has been observed an increasing number of Asia-Pacific countries and states in the Top 10 over the years. Nowadays, one focus of national education systems is on educational technologies and their impact on teaching processes. Therefore, this study focuses on studies regarding the ICT integration of countries in the Asia-Pacific region and their effects on student performance in the PISA test. The document analysis method was used to examine PISA results and reports, OECD reports, ICT integration projects, and studies on PISA. Successful ICT integration activities of Asia-Pacific countries and states were determined by comparing their efforts for ICT integration across countries. Additionally, studies on ICT integration of the Asia-Pacific countries were compared with the studies conducted in Turkey and inferences were made about the effect of ICT integration studies on the outcomes of PISA.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/