Bu araştırma ile sosyal kulüplerin işleyişi konusunda öğretmen görüşlerini almak, bu etkinliklerin uygulanışındaki zayıf ve güçlü yönlere ilişkin öğretmenlerin algılarını ortaya çıkarmak ve sosyal kulüp çalışmalarının verimliliği adına öneriler sunmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik yaklaşımla gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını Sakarya, Bursa, İzmit, İstanbul, Ankara ve Kütahya’da bulunan ortaöğretim okullarında görev yapan ve sosyal kulüplere danışmanlık eden 33 öğretmen oluşturmuştur. 18 sorudan oluşan görüşme sorularıyla veriler toplanmış ve analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda öğretmenlerin kulüp seçimlerini genelde kendilerinin yaptığı, 2/3’sinin kulüp çalışmaları için plan yaptığı ancak bu planları uygulayamadıkları; yaklaşık 2/3’ünün de yeterli sayı ve kalitede kulüp etkinliği yapamadığı belirlenmiştir. Diğer taraftan öğretmenlerin, sosyal kulüplerin öğrencilere bilişsel, duyuşsal, sosyal, toplumsal, bireysel gelişim, kendini tanıma, psikomotor ve diğer alanlarda katkı sağladığını düşündüğü tespit edilmiştir.
The aim of this study was to capture the teachers' views on the functioning of social clubs, to reveal the teachers' perceptions of the weaknesses and strengths of the implementation of these activities and also to suggest the proposal for the efficiency of social club studies. The study was conducted as a phenomenological approach. The participants of the research included 33 teachers who work in secondary schools in Sakarya, Bursa, İzmit, İstanbul, Ankara, and Kütahya and advice on social clubs. The data were collected and analyzed with interview questions consisting of 18 questions. As a result of the analysis, it was found that teachers generally choose the clubs themselves, 2/3 of the teachers make a plan for study but do not implement those plans, about 2/3 of them could not conduct club activities in sufficient number and quality. Teachers, on the other hand, believe that social clubs help students in cognitive, affective, social, societal, individual development, self-knowledge, psychomotor, and other areas
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/