Zihinsel olarak engeli bulunmayan, eğitim alma konusunda tek sorunları mimari yetersizlikler olan çocuklar, ülkemizde eğitim hizmetlerinden yoksun kalmaktadırlar. Bunun başlıca nedeni her türlü yetersizliğe sahip olan çocukların tek bir engelli kavramı içinde birleştirilmiş olmasıdır. Engellilerin temel eğitim alabilecek olanlar ve özel eğitim gereksinimi olanlar olarak ayrılması, eğitim alabilecek ve topluma kazandırılabilecek olan grubun belirlenmesi açısından önemlidir. Amaç, bütün engellilerin becerileri doğrultusunda topluma faydalı bireyler olarak yetiştirilmesidir. Zihinsel engeli bulunmayan sadece bedensel engelleri nedeniyle temel eğitim mekanlarını kullanamayan çocukların, temel eğitim okullarında yapılacak basit mimari düzenlemelerle eğitim almaları ve topluma kazandırılmaları sağlanabilir. Engelli bireyler için en iyi tedavi yöntemi olan kaynaştırma yönteminin temel eğitim okullarında sağlıklı olarak uygulanabilmesi için okul binalarına ulaşım yollarının, okul içi derslik ve mekan düzenlemesinin engelli gereksinimleri göz önünde tutularak irdelenmesi yapılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada mimari düzenleme gereksinimi en fazla olan grubu oluşturan görme engelliler ve bedensel engellilerin mekan gereksinimleri ve düzenleme kriterleri anlatılmıştır. Temel eğitim okullarına ulaşımda ve okul içi mekanlarda duyulan gereksinimler belirtilmiştir
Bedensel engelli kaynaştırma eğitimi temel eğitim fiziksel gereksinmeler.
The children who have only architectural incapacity problems and have not mentally disabilities were deprived of education services. The main reason of this is combination of all kinds of incapacities in “disabled” concept. The separation of disabled as “to have basic education” and “to have private education” is important to determine the group which will obtain the society and have educated. The aim is breeding all of the disableds as individuals for useful to society. It can be possible with simple architectural arrangements. In “Disabled 2003 Congress” as a speaker Prof. Dr Haim Ring who is the chief of National Rehabilitation Organization and the chairman of rehabilitation rostrum in Tel Aviv University, determined that; “The new tendencies are being searched and inclusive education is the best rehabilitation and therapy method. He sugessted to disabled people to study and have education with abled people. At this study, the place and class arrangements examined for healthy application of inclusion method in basic education schools. The place needs and arrangement criteria’s of blind and physically handicapped who constitutes the largest group according to architectural necessities are described. The needs to transportation to basic education schools and the inner school places are determined
Physically handicapped inclusion education basic education physical needs.
Diğer ID | JA48BM34UN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 20 Sayı: 3 |