Tourism sector is one of the most important and dynamic income sources of countries.
Exchange income, which is obtained via tourism, provides competitive advantage to countries
and service quality constitutes an important dynamic of tourism sector. Service quality policies
accelerate demand increases and demand sustainability. With this aim, strategies and
results of service quality at the hotels that provide services with tourism certificates in Konya
are evaluated in this study. 56 department managers of 15 hotels that have services with tourism
certificates participated our research
Turizm sektörü ülkelerin en önemli ve dinamik gelir kaynaklarından biridir. Turizm ile elde edilen döviz geliri, ülkelere, önemli rekabet avantajı sağlamaktadır. Kaliteli hizmet ise, turizm sektörünün en önemli dinamiğini oluşturmaktadır. Kaliteli hizmet politikaları, talep artışını ve sürekliliğini ivmelendirmektedir. Bu hedefle, araştırmamızda, Konya’da faaliyet gösteren turizm belgeli otellerde, kaliteli hizmet stratejileri ve sonuçları değerlendirilmiştir. Araştırma ya Konya’da faaliyet gösteren 15 turizm belgeli otelin 56 bölüm yöneticisi katılmıştır.
Diğer ID | JA78BF27KU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.