Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakende pazar ortamında müşterileri ile uzun vadeli, kalıcı ve kazançlı ilişkiler kurmak yolu ile müşteri memnuniyeti aracılığı ile müşteri sadakati oluşturmak ve buna bağlı olarak da kazançlarını arttırmak perakendeciler için öncelikli amaç olmaya başlamıştır. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı, indirimli mağazalardan alışveriş yapan müşterilerin satın alma değeri, müşteri memnuniyeti ve sadakati arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu temel amaca ulaşabilmek amacıyla hazırlanan anket formları X ve/veya Y mağazalarının farklı sosyo-demografik özelliklere sahip olduğu düşünülen Çankaya, Etimesgut ve Yenimahalle ilçelerinde eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Araştırmanın amacı ve doğrultusunda geliştirilen araştırma hipotezlerini test edebilmek amacıyla yapısal eşitlik modeli uygulamasından faydalanılmıştır.
Satınalma Değeri Müşteri Sadakati Müşteri Memnuniyeti İndirimli Mağazalar Perakendecilik
In extremely competitive retail market build up customer loyalty over customer satisfaction
through enter into long term, permanent and yielding relations and therefore increase
profit is start to become the main purpose. In this context the main objective of this research is
to expose the relationship between shopping value, customer satisfaction and customer loyalty
of the customers who shop with discount stores. To reach this main objective, prepared survey
forms conducted simultaneously to X and/or Y discount stores in Çankaya, Etimesgut and
Yenimahalle countries of Ankara thought that they have different socio-economic characteristics.
Structural equation modeling was used to test research hypotheses which developed in
accordance with research objective.
Shopping Value Consumer Loyalty Consumer Satisfaction Discount Stores Retailing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA42GA62NS |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.