Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA MÜŞTERİ SATIN ALMA DEĞERİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM VE MÜŞTERİ SADAKATİ İLİŞKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 10 Sayı: 20, 367 - 386, 01.12.2010

Öz

Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakende pazar ortamında müşterileri ile uzun vadeli, kalıcı ve kazançlı ilişkiler kurmak yolu ile müşteri memnuniyeti aracılığı ile müşteri sadakati oluşturmak ve buna bağlı olarak da kazançlarını arttırmak perakendeciler için öncelikli amaç olmaya başlamıştır. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı, indirimli mağazalardan alışveriş yapan müşterilerin satın alma değeri, müşteri memnuniyeti ve sadakati arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu temel amaca ulaşabilmek amacıyla hazırlanan anket formları X ve/veya Y mağazalarının farklı sosyo-demografik özelliklere sahip olduğu düşünülen Çankaya, Etimesgut ve Yenimahalle ilçelerinde eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Araştırmanın amacı ve doğrultusunda geliştirilen araştırma hipotezlerini test edebilmek amacıyla yapısal eşitlik modeli uygulamasından faydalanılmıştır.

İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA MÜŞTERİ SATIN ALMA DEĞERİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM VE MÜŞTERİ SADAKATİ İLİŞKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 10 Sayı: 20, 367 - 386, 01.12.2010

Öz

In extremely competitive retail market build up customer loyalty over customer satisfaction
through enter into long term, permanent and yielding relations and therefore increase
profit is start to become the main purpose. In this context the main objective of this research is
to expose the relationship between shopping value, customer satisfaction and customer loyalty
of the customers who shop with discount stores. To reach this main objective, prepared survey
forms conducted simultaneously to X and/or Y discount stores in Çankaya, Etimesgut and
Yenimahalle countries of Ankara thought that they have different socio-economic characteristics.
Structural equation modeling was used to test research hypotheses which developed in
accordance with research objective.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Diğer ID JA42GA62NS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tülay Yeniçeri Bu kişi benim

Eyyup Yaraş Bu kişi benim

Asude Yasemin Zengin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Yeniçeri, T., Yaraş, E., & Zengin, A. Y. (2010). İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA MÜŞTERİ SATIN ALMA DEĞERİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM VE MÜŞTERİ SADAKATİ İLİŞKİSİ. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10(20), 367-386.