The job satisfaction level has a direct influence on the customers’ pleasure and the quality
of the service; therefore, the mission and the vision of the organization. In today’s world
of information, maintaining job satisfaction becomes a necessity as a result of leading all the
workers to the same goal. In order to maintain this satisfaction in an organization, factors
influencing it and its effects in the economic crisis should be identified.
The purpose of this study is to evaluate logistic regression model which is able to define
the relation between dichotomous outcome variable and the set of independent variables
that contains both continuous and discrete variables. To describe the application of logistic regression analysis, it was studied on medical data to determine important risk factors effecting the
Angina Pectoris disease.
İş tatmin düzeyi, müşteri memnuniyetine ve hizmetin kalitesine dolayısıyla örgütün misyon ve vizyonunu gerçekleştirmesinde doğrudan etki etmektedir. Bilginin ön plana çıktığı günümüzde, tüm çalışanların aynı amaca yönlendirilmeleri sonucu iş tatmininin sağlanması zorunluluk halini almıştır. İş tatmininin sağlanması ise, onu etkileyen faktörlerin bilinmesi ve kriz ortamındaki etkisinin belirlenmesi, örgütün amaca ulaşmasına önemli katkı sağlayacaktır. Bu çalışmada, iş tatminini etkileyen faktörlerin kriz ortamında etkisini belirleyebilmek için, hem sürekli hem de kesikli değişkenlerden oluşan bağımsız değişkenlerin, ikili sonuç içeren bağımlı değişkene etkilerini belirleyebilen lojistik regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, iş tatminini etkilediği düşünülen faktörlerin çoğunluğunun, kriz ortamında etkisini kaybettiği belirlenmiştir.
Diğer ID | JA78DH25MN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.