Traditionally, mainstream economics has largely neglected the location of economic activity,
that is, the choices of consumers and producers about where to consume and where to
produce as well as how these two sides of optimal decision making interact. Finally, since
1990s, theoretical and empirical work began to emphasize the importance of spatial aspects of
the economy and transportation. Much of this work is pioneered by Paul Krugman, who won
the 2008 Nobel economics prize for his analysis of trade patterns and location of economic
activity.
This paper summarizes Krugman's ideas in a comparative framework and analyses the
contributions of new economic geography to regional, urban and international economics.
Geleneksel olarak, iktisadi düşünce ekonomik faaliyetlerin meydana geldiği yer kavramını, demek ki tüketicilerin nerede tüketim ve üreticilerin nerede üretim yapmayı optimal olarak seçtiklerini ve bu iki tarafın kararlarının birbirini ne şekilde etkilediğini, ihmal etmiştir. Nihayet, 1990'lardan itibaren gerek teorik gerek ampirik çalışmalar iktisadın mekansal boyutunu ve nakliyatın önemini vurgulamaya başlamışlardır. Bu çalışmaların öncüsü, dış ticaret alanına dahil ettiği iktisadi faaliyetlerin yerleri analiziyle 2008 Nobel ekonomi ödülüne layık görülen Paul Krugman'dır. Bu makale, Krugman'ın fikirlerini karşılaştırmalı bir çerçeve içinde değerlendirerek yeni iktisadi coğrafya alanının yöresel, kentsel ve uluslararası iktisada katkısını incelemektedir.
Diğer ID | JA87EP78RN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.