Türk kamu yönetimi disiplini açısından idari reform konusu yeni bir olgu değildir. Türkiye’de idareyi geliştirme, yeniden düzenleme, modernleşme ya da idari reform çabalan Osmanlı Devleti’nden bu yana sürekli gündemde olan, uzun tarihi geçmişe sahip bir konudur. Türkiye’deki idareyi yeniden düzenleme çabalan Osmanlı devletinde olduğu gibi genel olarak Batı’yı referans almıştır. Bu bağlamda Türkiye’deki idareyi yeniden düzenleme çabalan dönemler itibariyle farklı nedenlere dayansa da gelişmiş Batılı ülkelerin kamu yönetimi yapısı ve işleyiş yöntemlerine duyulan hayranlıkla Batı’yı ve bunların örgütsel ve yönetsel yapı ve İşleyişlerini örnek alma arayışı ve fikri etrafında şekillendiği genel kabul görmektedir. Buradan hareketle çalışmada, Türk kamu yönetimindeki reform çalışmaları, uluslararası kurumsal çevrenin etkisi (dış dinamikler) perspektifinden iki döneme ayrılarak; kurumsal yaklaşım çerçevesinde Tanzimat Dönemi (Tanzimat ve Islahat Fermanı) ve 1980 sonrası dönemde Türkiye, IMF, Dünya Bankası ve AB ilişkileri boyutunda ele alınmaktadır. Çünkü bu dönemlerde Türk kamu yönetimi reform çalışmaları üzerinde Batı’nın etkisi hakimdir. Bu yüzden çalışmada Batı’nın reformlar üzerindeki etkisi zorlayıcı, normatif ve taklit edici eşbiçimlilik bağlamında ele alınmaktadır. Buna ilaveten reformların benimsenmesi ve uygulamaya aktarılmasında uluslararası ve ulusal (yerel) kurumsal çevrenin etkisi ve sonuçlarına da yer verilmektedir.
Diğer ID | JA45JS77HY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.