In this paper, attention is focused on technological change in the external organization
of retail banking and changing spatial patterns of branch banking. This technological and
spatial change is best illustrated through the emergence of new relationship oriented
banking. Changing branch network strategies of retail banks can be seen an outcome of
both internal institutional (organizational change) and external (financial environment and
climate) developments. A change in the spatial organization of retail banking results in
financial exclusion and centralization in the specific countries.
Bu makalede, perakende bankacılılığın dışsal örgütlenme biçiminin teknolojik değişimi ve şube bankacılığının değişen mekansal kalıpları üzerinde durulmaktadır. Bu teknolojik ve mekansal değişim, en belirgin şekilde, yeni ilişki yönelimli bankacılıkta gözlemlenebilir. Perakende bankaların değişen şube ağı stratejileri, içsel kurumsal (örgütsel değişim) ve dışsal (finansal çevre ve iklim) gelişmelerin bir sonucu olarak görülebilir. Perakende bankacılığın mekansal örgütlenmesindeki değişim, belli ülkelerde finansal dışlama ve merkezileşmeye neden olmaktadır.
Diğer ID | JA43CY33NJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 5 Sayı: 9 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.