Organizational communication is one of the the most essential parts of the
communicative and administrative structure undertaking the communication, cooperation,
coordination and control function. Being dynamic aspect, the organization requires to be
effective both inside and outside communication to achive its own functions. Because
effective communication affects all sides of organizational behavior.
In this aspect, first of all communication concept, organizational communication,
methods and problems have been focused. Later, the assessment composed of
organizational communication methods data about health organizations will be dealt with.
Communication Organizational Communication Communication problems
Örgütsel iletişim, örgütlerde işbirliği, koordinasyon ve kontrol işlevini yerine getiren örgütsel ve yönetsel yapının en önemli öğelerinden bir tanesidir. Dinamik bir varlık olan örgütler, kendine özgü işlevleri gerçekleştirebilmek için hem örgüt içerisine hem de örgüt dışına yönelik etkili bir iletişime ihtiyaç duymaktadır. Çünkü etkin bir iletişim, örgütsel davranışın tüm yönlerini fiilen etkilemektedir. Bu bağlamda çalışmada öncelikle iletişim kavramı, örgütsel iletişim, örgütsel iletişim yöntemleri ve sorunları üzerinde durulmaktadır. Daha sonra ise sağlık örgütlerinde yapılan araştırma bulgularına yer verilerek bir değerlendirmeye gidilmektedir.
Diğer ID | JA64BZ24MR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 4 Sayı: 8 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.