ÖZ
Türkiye’de üniversite sayısının çok hızlı bir
şekilde artması üniversite sınavına girecek öğrencilerin tercih yapmalarını
zorlaştırırken, üniversiteler arasındaki rekabet ile Dünya ekonomisinde ki ve
maliye düşüncesindeki değişim maliye eğitiminin yeniden tartışılmasını gündeme
getirmiştir. Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de maliye eğitiminin mevcut durumunu
analiz etmek ve ekonomi disiplini değişirken maliye eğitiminde neler yapılması
gerektiği ile ilgili olarak öneriler geliştirmektir. Çalışma sonucunda
Türkiye’de maliye eğitiminin eskisi kadar popüleritesi olmasa da etkinliğini
sürdürdüğünü, ancak başta müfredatlar olmak üzere bir takım düzenlemelerin
yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler:
Maliye eğitimi, Üniversite, Türkiye, Maliye Bölümü, Müfredat
JEL
KODU:
A23
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 34 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.