Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE MALİYE BÖLÜMÜ EĞİTİMİNİN DURUMU VE DEĞİŞİM İHTİYACI

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 34, 306 - 325, 31.10.2017
https://doi.org/10.30976/susead.334927

Öz



ÖZ


       Türkiye’de üniversite sayısının çok hızlı bir
şekilde artması üniversite sınavına girecek öğrencilerin tercih yapmalarını
zorlaştırırken, üniversiteler arasındaki rekabet ile Dünya ekonomisinde ki ve
maliye düşüncesindeki değişim maliye eğitiminin yeniden tartışılmasını gündeme
getirmiştir. Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de maliye eğitiminin mevcut durumunu
analiz etmek ve ekonomi disiplini değişirken maliye eğitiminde neler yapılması
gerektiği ile ilgili olarak öneriler geliştirmektir. Çalışma sonucunda
Türkiye’de maliye eğitiminin eskisi kadar popüleritesi olmasa da etkinliğini
sürdürdüğünü, ancak başta müfredatlar olmak üzere bir takım düzenlemelerin
yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler:
Maliye eğitimi, Üniversite, Türkiye, Maliye Bölümü, Müfredat





JEL
KODU
:
A23



Kaynakça

  • Albayrak, S. O.(2010). Güçlü ve Merkezi Devletin Yönetim Bilgisi Kameralizm, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi,YBAD Lisansüstü Seminer Çalışmaları, No:9,Alınan yer www.yönetimbilimi.politics.ankara. edu.tr, Erişim Tarihi: 21 Aralık 2014
  • Altınöz, U.(2014). Egemen Neoklasik İktisata Eleştirisel Yaklaşım: Post Otistik İktisat ve 2008 Küresel Krizinin Post Otistik Analizi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cil:7, Sayı:29,s.14-22
  • Arın, T.(1995). Dünya’da ve Türkiye’de Maliye Eğitimi: Kamu Ekonomisi Konusunun Kapsamı ve Ders Programları,İ.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, No:11-12-13, s. 63-90
  • Aktan, C.C.(2014), Lord Kenes Keynesyenler ve Fonsiyonalistler, 2002,s.1-4, Alınan yer www.canaktan.org, Erişim Tarihi:21 Aralık 2014
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meral Fırat

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Fırat, M. (2017). TÜRKİYE’DE MALİYE BÖLÜMÜ EĞİTİMİNİN DURUMU VE DEĞİŞİM İHTİYACI. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(34), 306-325. https://doi.org/10.30976/susead.334927

21126