Bu bildiride, İbrahim Şinasi’nin Şair Evlenmesi (1860) adlı oyunu üzerine
odaklanılarak, Tanzimat sonrası aydınların Avrupa kökenli zıtdüşünce ve
sanat akımlarını bir arada sahiplenmeleri irdelenmekte. Oyunun, geleneksel
ve toplumsal değerlere meydan okuyan başkişisi Müştak Bey’in Kumru
Hanım’a duyduğu yasak aşk, romantik bir isyanın temelini oluşturur. Çoğu
eleştirmenin ve edebiyat tarihçisinin iddia ettiğinin aksine, Müştak Bey’in
tutumu alafranga züppeliğin ilk temsilinden ziyade toplumsal ve geleneksel
statükoyu sorgulayan bir tavırdır. Müştak Bey tavrıyla, manipüle edilen
halka karşı koyarak, özgürleşmeye ve geleneksel otoriteyi yıkmaya çalışır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 |