BibTex RIS Kaynak Göster

Kurum Kimliği ve Kurumsal Tasarım

Yıl 2006, , 27 - 37, 14.07.2016
https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240785

Öz

Kurum kimliği, bir kurumun hatırlanabilir, kişisel, karakteristik özelliklerinin ve onu diğer kurumlardan ayıran yeteneklerin tasarlanması, yansıtılmasıdır. Kurum kimliği, kurum kültürü ve kurum imajı ile etkileşim içindedir. Kurum kimliği, kurum felsefesi, kurumsal iletişim, kurumsal davranış, kurumsal tasarım ögelerinden oluşan bir bütündür. Ürün tasarımı, iletişim tasarımı ve mimari/ iç mimari tasarımdan oluşan kurumsal tasarım, bir kurumun görsel kimliğini oluşturan en önemli unsurdur. Kurumların mimari ve iç mimari tasarımları oluşturulurken kurum kimliğini net bir şekilde yansıtacak mekânlar oluşturmak önem kazanmaktadır. Kurumların görsel kimliğinin algılanmasında tasarım elemanlarından en çok; renk, doku, malzeme ve form ön plana çıkmaktadır

Kaynakça

  • Ak, M. 1998. Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Iflıl Ofset Sanayi Limited fiti. İstanbul.
  • Aydın, S. 1998. Kimlik Sorunu, Ulusallık ve Türk kimliği, Öteki Yayınevi, Ankara.
  • Bayrakçı,O. 1994. Çağdafl İletiflim Kuramları Açısından Tasarımda İletiflimsel Modeller, Yayınlanmamıfl Doçentlik Tezi, MSÜ İstanbul.
  • Bilgin, N. 1995. Kollektif Kimlik, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • FinansBank Kurum Kimliği Kitapçığı Güleç, C. 1992. Türkiye de Kültürel Kimlik Krizi,V Yayınları, Ankara.
  • Karabey,H. ve Erkmen,B. 1999. Kurum kimliği Çalıflmaları Üzerine, Bek Limited, İstanbul.
  • Karabey, H. 2000. “ Kurum Kimliği Grafik + Mimarlık + Endüstri Tasarımı”, Arredomento Mimarlık Tasarım Kültür Dergisi, 12, 76.
  • Okay, A. 1999. Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara.
  • Olins,W. 1994. Corporate Identity, Thames and Hudson, New York.
  • Salb,J. 1995. Retail Image and Graphıc Identıty, Retail Reporting Corporation, New York.
  • fiiflman, M. 1994. Örgüt Kimliği, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın No:732,Eskiflehir.

Identity of Institution and Institutional Design

Yıl 2006, , 27 - 37, 14.07.2016
https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240785

Öz

Corporate identity is planning and reşecting memorable, personal, characteristic pecularities of an institution and the ability that separates it from others. Corporate identity is in interaction with the corporate culture and corporate image. It is an entity formed by the philosophy of the institution, institutional communication, behavior and planning. Institutional planning formed by the planning of production and communication and architectural/ interior architectural planning, is the most significant element that constitutes the visual identity of an institution. While forming architectural and interior architectural planning of institutions, establishing places that will clearly reşect the corporate identity is gaining importance. In the perception of visual identity of institutions, planning elements such as; colour, texture, material and form are more significant than others.

Kaynakça

  • Ak, M. 1998. Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Iflıl Ofset Sanayi Limited fiti. İstanbul.
  • Aydın, S. 1998. Kimlik Sorunu, Ulusallık ve Türk kimliği, Öteki Yayınevi, Ankara.
  • Bayrakçı,O. 1994. Çağdafl İletiflim Kuramları Açısından Tasarımda İletiflimsel Modeller, Yayınlanmamıfl Doçentlik Tezi, MSÜ İstanbul.
  • Bilgin, N. 1995. Kollektif Kimlik, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • FinansBank Kurum Kimliği Kitapçığı Güleç, C. 1992. Türkiye de Kültürel Kimlik Krizi,V Yayınları, Ankara.
  • Karabey,H. ve Erkmen,B. 1999. Kurum kimliği Çalıflmaları Üzerine, Bek Limited, İstanbul.
  • Karabey, H. 2000. “ Kurum Kimliği Grafik + Mimarlık + Endüstri Tasarımı”, Arredomento Mimarlık Tasarım Kültür Dergisi, 12, 76.
  • Okay, A. 1999. Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara.
  • Olins,W. 1994. Corporate Identity, Thames and Hudson, New York.
  • Salb,J. 1995. Retail Image and Graphıc Identıty, Retail Reporting Corporation, New York.
  • fiiflman, M. 1994. Örgüt Kimliği, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın No:732,Eskiflehir.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42BY63MD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Bahar Ülker Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006

Kaynak Göster

APA Kaya, F. B. Ü. (2016). Kurum Kimliği ve Kurumsal Tasarım. Tasarım + Kuram, 3(4), 27-37. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240785
AMA Kaya FBÜ. Kurum Kimliği ve Kurumsal Tasarım. Tasarım + Kuram. Temmuz 2016;3(4):27-37. doi:10.23835/tasarimkuram.240785
Chicago Kaya, F. Bahar Ülker. “Kurum Kimliği Ve Kurumsal Tasarım”. Tasarım + Kuram 3, sy. 4 (Temmuz 2016): 27-37. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240785.
EndNote Kaya FBÜ (01 Temmuz 2016) Kurum Kimliği ve Kurumsal Tasarım. Tasarım + Kuram 3 4 27–37.
IEEE F. B. Ü. Kaya, “Kurum Kimliği ve Kurumsal Tasarım”, Tasarım + Kuram, c. 3, sy. 4, ss. 27–37, 2016, doi: 10.23835/tasarimkuram.240785.
ISNAD Kaya, F. Bahar Ülker. “Kurum Kimliği Ve Kurumsal Tasarım”. Tasarım + Kuram 3/4 (Temmuz 2016), 27-37. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240785.
JAMA Kaya FBÜ. Kurum Kimliği ve Kurumsal Tasarım. Tasarım + Kuram. 2016;3:27–37.
MLA Kaya, F. Bahar Ülker. “Kurum Kimliği Ve Kurumsal Tasarım”. Tasarım + Kuram, c. 3, sy. 4, 2016, ss. 27-37, doi:10.23835/tasarimkuram.240785.
Vancouver Kaya FBÜ. Kurum Kimliği ve Kurumsal Tasarım. Tasarım + Kuram. 2016;3(4):27-3.